Toon posts:

Intel6420 + giga GA P35C DS3R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ik heb wat probleempjes met deze hardware ,zodra ik wat omhoog gooi krijg ik een rare blauwe scherm ,zodat mijn pc opnieuw opstart ..De functie in MB intelligent tweaker .en dan in Robust Graphics Booster op Turbo zet en C.I.A op Turbo zet krijg ik een blauwe scherm en start pc opnieuw op !?

Kan er iemand a.u.b hiermee helpen !

Alvast erg bedankt!

Hoe kan ik dit op een goeie manier overklokken ?
Mijn Systeem :
gigabyte GA P35C DS3R
GEIL 6400 geheugen 4-4-4-12 2x1 gig
250gig hd maxtor
hd2900xt videokaart
met processor 6420 intel standaard cooler .
Vista home premium

ALi

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Dit zijn geen vragen waarvoor je een topic kan starten, deze informatie kan je zelf op het internet vinden.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Overclocken zou je helemaal zelf moeten uitvinden en het is absoluut onmogelijk om zo op een forum te zeggen hoe en wat de max is van je hardware, aangezien dit altijd aan het specifieke stukje hardware ligt en niet zozeer aan het type/merk van je hardware.

Zoek eens wat meer info over overclocken en over je bios.

Verwijderd

Je moet gewoon in je bios overclocken, niet met de speciale "overclock" functies.
http://www.hardware.info/...ties_voor_hetzelfde_geld/
http://www.hardware.info/..._2_Duo_overklok_tutorial/

In het kort, FSB stapje voor stapje omhoog, stressen met orthos als deze fouten gaat geven, een stap meer voltage, rinse and repeat tot de gewenste snelheid of de proc te warm word(60graden ongeveer).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 14:35 ]

• gerre22
  • Laatst online: 11-03 21:40
Hier in het forum is een OC gedeelte waar je info kan vinden hoe je best kan OC'en Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
'
Ik heb op google gezocht maar word er niet wijzer van ,er zijn toch wel mensen die ook ongeveer de zelfde hardware hebben ,misschien dat zei mij kunnen helpen !

En ik weet ook wel dat ik het zelf moet gaan doen ,maar dit is allemaal nieuw voor mij dus !

Gr Ali

Verwijderd

Als je nu eerst die linkjes gaat lezen en bekijken. En dan gewoon via je bios gaat overclocken op de manier zoals ik hier boven zei(FSB stapje voor stapje omhoog tot je proc niet meer verder gaat/te warm word/fouten maakt etc)

(En groetjes en aanhef hoeft hier niet)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ...Dat begr ik ,laatst zat ik op 301( fsb) ,daarna had ik met 5 verhoogd dus op 306 ,,kreeg ik een blauwe scherm met een foutmelding :*** STOP 0X0000008E enz enz

iets met crash dump en zo ! dus iets gaat er mis maar wat het nou is ? heb op google gezocht maar er zijn mensen die dat ook hebben maar die kan ik niet bereiken !?

Gr ALi

• Bitage
Eerste hit op Google: Willekeurig foutbericht '0x0000008E' in een blauw scherm in Windows XP
Wss is het een mem probleem. Draai eens Memtest86+ (download de floppy-distro als je een FDD hebt, anders de CD-distro).
Boot vanaf flop/CD en draai een aantal mins Memtest. Als deze errors geeft, kun je proberen het voltage van je geheugen iets te verhogen (1 á 2 stapjes hoger). Kijk dan of alles wel stabiel draait.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:15:
Hoi ...Dat begr ik ,laatst zat ik op 301( fsb) ,daarna had ik met 5 verhoogd dus op 306 ,,kreeg ik een blauwe scherm met een foutmelding :*** STOP 0X0000008E enz enz

iets met crash dump en zo ! dus iets gaat er mis maar wat het nou is ? heb op google gezocht maar er zijn mensen die dat ook hebben maar die kan ik niet bereiken !?

Gr ALi
Ze je memory devider zo dat je onder de snelheid van je geheugen komt. Je bent je proc aan het overclocken en niet je memory. Die wil je bij 400MHZ FSB op 2 hebben staan in je bios(let op, die staan niet in een logische volgorde, maar staan er wel tussen.)

(nog maals, KAPPEN met HOI en GROETEN!!!!!!)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 16:34 ]

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

OMG ik vind dat jullie Ali nog even niets moeten aanraden qua voltage verhoging enzo, kennelijk weet hij niet zo goed waar hij mee bezig is en straks gaat er iets kapot.

Verwijderd

Naja, als ie de guides gewoon es zou volgen, dan komt alles goed.....

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Hugo boss ,,kijk jij begrijpt mij !! zijn er weinig van ,,iedereen denkt dat als je een fimpje of die guides volgt dat je het dan begrijpt !?

Nou dat is helaas niet zo ..

maar goed ..ik w8 het rustig af !

Gr Ali

Verwijderd

Ja, dat zou je wel moeten, zo simpel is het. Dat je dat niet doet, kan ik niets aan doen en de rest hier ook niet. We gaan je handje niet vast houden. Overclocken is heel simpel. Ik heb het aan de hand van die 2 guides ook zelf gedaan dus waarom zou jij dat niet kunnen?

Verder, kan je alsjeblieft normale interpunctie gebruiken, dit leest ontzettend vervelend. Ook moet je ophouden met hoi en groeten te doen. Lees de regels van dit forum maar es door, daar instaat dat je dit niet moet doen.
Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 18:57 ]

• Bitage
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:50:
Hoi

Hugo boss ,,kijk jij begrijpt mij !! zijn er weinig van ,,iedereen denkt dat als je een fimpje of die guides volgt dat je het dan begrijpt !?

Nou dat is helaas niet zo ..

maar goed ..ik w8 het rustig af !

Gr Ali
Hier op GoT verwachten we inderdaad enige eigen kennis van zaken, wat inhoud dat, wanneer je deze (nog) niet bezit, je er zelf op uit moet om die (eigenlijk basis) dingen te leren. Gelukkig sta je hierin niet alleen: GoT heeft zelf een aantal FAQs en troubleshooters om je op weg/uit de brand te helpen.
Overclocken is helemaal niet moeilijk, dus aan de hand van wat tuts en, inderdaad, het filmpje van Hardware.Info waarin Reg-Edit uitlegd hoe je moet OC'en, zou je het in ieder geval al moeten begrijpen wat de basis is.
Lees ook het TCA FAQ eens door. Daar staat heel veel info in die je kunt gebruiken.

Om je nog een tip te geven: veel mobo's, waaronder ongetwijfeld de DS3, hebben een optie om je FSB op te voeren zonder dat je overige hardware hier iets van merken (o.a. iets met FAT-tables...). Zoek zon optie op (zou de naam even niet weten bij de DS3) en zet die 'lock' aan. Misschien dat er ook een optie te vinden is die automatisch je geheugen 1:1 laat lopen met de FSB (die optie is meestal gewoon 'Auto').

Verwijderd

Topicstarter
Hey reiman wat is jouw probleem jongen ,,je hoeft niet te reageren hoor ,,ik heb een vraag gesteld en of ik en in die onzin antwoorden heb ik geen zin ..ga iemand anders lastig vallen ,en of ik hoi of de groeten zeg dat bepaal ik zelf wel ,,niemand anders klaagt hierover jij bent de enigste dus a.u.b ..reageer niet op mijn vragen JA!!!!!!!

Groetjes!

Verwijderd

Je mag blij zijn dat ik het je zeg, want hier op GoT hebben wij regels en die regels worden gehandhaafd. Je topic hier zal dus binnen kort gesloten worden. Als je volgende topic ook niet voldoet, word ie ook gesloten. Rinse and repeat. Uiteindelijk heb je niets geleerd en is GoT misschien een in de toekomst behulpzame gotter kwijt. Dus ga eerst maar veel lezen, voor je terug komt. GoT is geen helpdesk.

• Bitage
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:52:
Hey reiman wat is jouw probleem jongen ,,je hoeft niet te reageren hoor ,,ik heb een vraag gesteld en of ik en in die onzin antwoorden heb ik geen zin ..ga iemand anders lastig vallen ,en of ik hoi of de groeten zeg dat bepaal ik zelf wel ,,niemand anders klaagt hierover jij bent de enigste dus a.u.b ..reageer niet op mijn vragen JA!!!!!!!

Groetjes!
Voordat dit uit hand loopt met onnodige reacties, geschreeuw, geblaat, gescheld en weet in niet wat: houd de eer gewoon aan jezelf. Niemand hoeft hier te reageren, je staat daar vrij van, ook jij Ali. Want niemand wil een topic waarom gescholden wordt en alleen verwezen wordt naar andere topics, ookal had de TS zelf meer onderzoek moeten doen. Hij heeft nu eenmaal een topic, nu kunnen we hem net zo goed even opweg helpen.

Echter, ik ben wel van mening dat de rest van Ali zelf uit moet komen. Wij kunnen je wel helpen, maar het echte OC'en moet je toch echt zelf doen. Nogmaals, lees een aantal artikelen door, probeer onze tips te volgen en als je iets niet begrijpt staat het je uiteraard vrij om die vraag te stellen. Maar houd het allemaal wel netjes, want een rotzooi topic is zeker _not done_ en dat geldt voor iedereen en niet alleen voor Ali.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik jouw wat gevraagd dan reinman ,,als die vraag jouw niet bevalt vooral die van mij wil je dan niet reageren ...en je kan iemand anders benaderen en niet op jouw manier ,,!alsjeblieft zeg ,ik wil overklokken en niet jou Bulls lezen ok ,heb je dat begrepen !! dit is ook het laatste keer dat ik reageer ,ik heb wel wat beters te doen !

• Bitage
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:13:
Heb ik jouw wat gevraagd dan reinman ,,als die vraag jouw niet bevalt vooral die van mij wil je dan niet reageren ...en je kan iemand anders benaderen en niet op jouw manier ,,!alsjeblieft zeg ,ik wil overklokken en niet jou Bulls lezen ok ,heb je dat begrepen !! dit is ook het laatste keer dat ik reageer ,ik heb wel wat beters te doen !
Heb je mijn post niet gelezen? Houd allebei eens op met dat geouwehoer! Stel je vraag of zeg anders niets, dat geld voor jou, maar ook voor mensen die hier posten. Houd het nou eens netjes, want hoevaak heb ik topics wel niet zien sluiten, omdat mensen een gebrek aan sociale vaardigheden hebben? Houd de eer aan jezelf en laat die mensen in hun sop gaarkoken, zolang jij de fout maar niet ingaat.

Back ontopic...
Pagina: 1