beeld voor 1s. op zwart bij openen/afsluiten film

Pagina: 1
Acties:

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds kort heb ik in mijn systeem een x1650 pro zitten wegens het overlijden van mijn x700. (beide van sapphire)
en sindsdien heb ik bij het openen van een .avi/.mpeg/.willekeurig filmbestand in elke willekeurige speler (zoomplayer/wmp/mpc/bsplayer) dat het beeld voor ongeveer een seconde op zwart springt alvorens de film af te spelen.
Bij het afsluiten idem dito. Beeld voor ongeveer een seconde op zwart.

nu veroorzaakt dat geen echte klachten of iets, maar het is wel verdomd irritant, vooral omdat ik dat eerst niet had.

Ik heb al diverse codecs geprobeerd, andere ati drivers (oude omega's t/m de nieuwe catalyst). en ook diverse instellingen van de drivers geprobeerd.
Ook heb ik gezocht op google en GoT, maar ik vind alleen maar problemen dat het beeld op zwart blijft en dat zijn meestal hardware of codec problemen

is dit verschijnsel iets wat nu normaal is geworden bij videokaarten? of zie ik iets over het hoofd?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Gebruik je Vista? Dan zou het kunnen zijn dat Vista Aero in of uitschakeld bij het openen of sluiten van een film, omdat deze gebruik zou kunnen maken van hardwarematige acceleratie. Dit is te zien doordat het scherm even op zwart gaat tijdens het in/uitschakelen van Aero.

• randje
  • Niet online
ohw ja ik vergeet denk ik heel veel gegevens:

ik draai windows XP pro sp2
rest van het systeem:
amd athlon64 3000+
asus a8n-E
3096MB ram
monitor: samsung 225bw (aangesloten via dvi)
tv: samsung le32r51 (aangesloten op dvi mbv adapter naar dsub)

naar mijn gevoel is dat 1s. zwart een soort 'overlay' functie waar hij naartoe schakelt, alleen 'moet' hij dat niet doen op mijn main monitor

• randje
  • Niet online
ik heb gemerkt bij het opstarten van mijn pc, als ik al in windows zit gaat het beeld ook weer een seconde op zwart tijdens het laden van de catalyst control center.
wat ik nu ga doen:

- drivers uninstalleren opnieuw installeren (gewoon catalyst)
mocht het probleem blijven dan probeer ik wel gemodde drivers
- omega en/of andere varianten.

(reden dat ik drivers nog niet had geprobeerd is omdat ik met dezelfde driver en ccc in combinatie met mijn x700 geen last had)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

weet je zeker dat hij de resolutie niet switched? als je media player classic gebruikt en in de opties wat met de output rommelt (dx9 / dx7 / null etc.) misschien dat dat wat probleempjes oplost, maar dit is wel vaag, nog niet eerder gezien.

succes.

-_-

• randje
  • Niet online
ik heb zitten kloten met instellingen en ben er al een beetje achter wat het is.
het heeft te maken met de overlay functie van fullscreen video op je extended of clone scherm.

als ik dat uitdoe, duurt die flickernig veel korter of soms zelfs niet.
maar beide programma's die ik probeer heeft het probleem van 1 sec zwart dus. (CCC en Atitool).
naja wel klote want ik heb nog geen oplossing ervoor, maar ik weet in ieder geval waar het aan ligt
Pagina: 1