[Windows 2000 server] mappen delen over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik ben al een tijdje bezig met het installeren (of eigenlijk verhuizen) van een netwerkje. Dit netwerk had vroeger internet via ADSL en was helemaal ingesteld op bestands en printerdeling. Nu is dit netwerk op een andere locatie gekomen met UPC. Ik heb het internet nu laten binnenkomen via de router waar ik de server en een andere computer op heb gezet. Het internet werkt nu gewoon.

Het volgende wat ik wil doen is mappen en printers delen. Er staan alleen nog heel veel opties ingesteld van de vorige locatie waar de computers stonden welke ik niet heb ingesteld. Dus ik weet niet precies hoe het allemaal is ingesteld.

Ik ken windows 2003 server r2 wel, maar windows 2000 server (family hier) werkt toch een stuk anders. Ik wil namelijk via computer management - local users and groups de accountnamen instellen, maar er staat dat de computer een domaincontroller is en dat het te managen is met active directory. Kan ik iets resetten, zonder verlies van de instellingen van het netwerk, waardoor ik gemakkelijk (zonder active directory e.d.) de harde schijf van de server kan delen?

Graag hulp, ik zie door de vele documentatie van windows server het bos niet meer, en ik weet ook niet precies naar welke termen ik moet zoeken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er is een speciaal forumdeel voor Windows Servers en Server-software. Daar staat ook een uitgebreide FAQ, zie Windows Clients - Howto's and Guides, ga daar eens zoeken.

Als alleen de internetprovider is veranderd, dan zou er niets veranderd hoeven te worden aan je netwerk. Het is ook niet helemaal duidelijk wat je wilt (de schijf voor iedereen delen of rechten uitdelen aan sommige computers?).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
gambieter schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:13:
Er is een speciaal forumdeel voor Windows Servers en Server-software. Daar staat ook een uitgebreide FAQ, zie Windows Clients - Howto's and Guides, ga daar eens zoeken.

Als alleen de internetprovider is veranderd, dan zou er niets veranderd hoeven te worden aan je netwerk. Het is ook niet helemaal duidelijk wat je wilt (de schijf voor iedereen delen of rechten uitdelen aan sommige computers?).
Dit topic zit inderdaad in het verkeerde forum, sorry.

Ik kom met me netwerk-computers niet bij me gedeelde mappen op de server ondanks dat ik alleen het internet heb aangepast. (en wat ik wil is sommige mappen van de server voor iedereen delen)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Timmeah schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:17:
[...]
Dit topic zit inderdaad in het verkeerde forum, sorry.

Ik kom met me netwerk-computers niet bij me gedeelde mappen op de server ondanks dat ik alleen het internet heb aangepast. (en wat ik wil is sommige mappen van de server voor iedereen delen)
Standaard netwerkenprobleem dus, hier zijn ontzettend veel topics over. Zie ook de FAQ - Netwerken. Kijk eens naar firewalls, om maar wat te noemen.

Je zult toch echt met veel specifiekere informatie moeten komen, en duidelijk aan moeten geven wat je al geprobeerd hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.