[Installatie Vista] Kan niet installeren op raid systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hugohugohugo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11-2025
hoi hoi..

Ik wil vista op mijn pc installeren maar het lukt me maar niet.
Specs:
M2N32SLI Deluxe
2X raptor in raid (stripe)
1x 500gb
2x 6600GT
1gb geheugen DDR2 Twin2x (800 mhz)

Als ik het scherm krijg dat ik moet kiezen tussen mijn schijven. staat mijn raid er niet tussen.Dus ik heb de laatste drivers van de nvidia site afgehaald, en toen naar die drivers laten zoeken.
Dan vind die wel me raid hardeschijf maar dan zegt die dat die neit op een eee of usb kan installeren.

Heb ook al de laatste bios versie erop gezet..
wie heeft hier een oplossing voor?

Verwijderd

Had vorige week hetzelfde. Tijdesn een compleet nieuwe opbouw PC. Eerst in BIOS SATA configuration op Raid gezet.

Tijdens het installeren van Vista zag hij echter gewoon 2 schijven. Wel de 'externe' raid driver geinstalleerd, maar dat mocht niet baten.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik tijdens het opstarten 'ctrl+i" of "ctrl+shift+i" in moest duwen (welke van de twee weet ik niet meer zeker. Daardoor kwam ik in de Intel Matrix Storage Manager. Hierin kon ik daadwerkelijk een raidset aanmaken, en selecteren welke schijven hier deel uit van zouden gaan maken. Beide schijven aangevinkt, progje ge-exit, en toen weer Vista install gedraaid.

Toen ik aankwam bij de vraag waar hij Vista neer moest zetten zag ik nog maar 1 schijf van 640GB (2 * 320 GB in Raid 0)

Ik heb een ASUS PK5 E Wifi AP moederbord, dus de toestencombinatie of de naam van het progje zou bij jou anders kunnen zijn.

Succes!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:13
hugohugohugo schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:44:
hoi hoi..

Ik wil vista op mijn pc installeren maar het lukt me maar niet.
Specs:
M2N32SLI Deluxe
2X raptor in raid (stripe)
1x 500gb
2x 6600GT
1gb geheugen DDR2 Twin2x (800 mhz)

Als ik het scherm krijg dat ik moet kiezen tussen mijn schijven. staat mijn raid er niet tussen.Dus ik heb de laatste drivers van de nvidia site afgehaald, en toen naar die drivers laten zoeken.
Dan vind die wel me raid hardeschijf maar dan zegt die dat die neit op een eee of usb kan installeren.

Heb ook al de laatste bios versie erop gezet..
wie heeft hier een oplossing voor?
Ik heb het zelfde mobo, en kreeg het wel aan de gang :) Neem aan dat je in de raid bios wel eerst een raid array hebt gemaakt? Veder heb je een usb stick nodig met de raid drivers. Vista hier op laten zoeken naar die drivers, en dan werkt het wel ;)

Als je vedere (uitgebreidere) vragen hebt stel ze maar, zal ze zo snel mogelijk proberen te beantwoorden ;)

Specs!