Toon posts:

Verticale lijnen op een TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

IGisteren heb ik mijn nieuwe systeem gekregen van azerty.nl. Ik heb het gelijk uit de doos gehaald en alle kabels aangesloten etc... . De monitoor had ik aangesloten dmv dvi kabel aan de videokaart. Als ik de pc aan doet krijg ik op de monitor een witte scherm achtergrond en verticale kleurlijnen (verschillende kleuren rood,geel,groen,paar zwart)te zien. Ik heb de monitor op een andere pc aangesloten zelfde probleem. Ik heb de systeemkast op een oude monitor (samsung LCD 205 BW) aangesloten en daar krijg ik wel prima beeld. Daarnaast heb ik ook de vga kabel geprobeerd en het zelfde probleem. Weten jullie misschien wat er aan de hand is of wat ik vekeerd doe. Want www.azerty.nl en samsung zijn vandaag gesloten mbt klanteservice waar ik pissig op ben. Het is gloed nieuw en dan al zulke problemen :'( ;(

De specs:

processor: Duo core 2 6750
geheugen:2 gig
Videokaart Saphire 2600 XT DDR3
Mobo: gigabyte P35 DSR3 Retail
Natuurlijk monitor Samsung LCD 206 BW

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lijkt mij een typisch gevalletje DOA. maandag dus Azerty maar bellen lijkt mij.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 19:45
Ik denk niet dat je iets verkeerd doet, maar dat je nieuwe scherm stuk is.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:51

BCC

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:34:
Het is gloed nieuw en dan al zulke problemen :'( ;(
Sinds wanneer kan iets nieuws niet direct kapot zijn?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Waarom geef je 240 euro uit aan een 206bw als je zelf al een 205bw hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:08:
Waarom geef je 240 euro uit aan een 206bw als je zelf al een 205bw hebt?
Omdat de 205 BW door iemand anders wordt gebruikt, namelijk door mijn pa. De 206 bw is voor mij zusje.

Verwijderd

Topicstarter
megatronics schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:38:
Lijkt mij een typisch gevalletje DOA. maandag dus Azerty maar bellen lijkt mij.
Ok. Ik heb al een RMA aangemaakt, maar bellen bij Azerty is waardeloos. Toch bedankt voor de reactie

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 15:06
Een foto of tekening van wat je ziet is voor zo'n dingen erg handig, want daaruit kan ik veel meer halen dan uit je verhaal.
Gekleurde lijntjes in het beeld (meestal rood, groen en zwart komt wat minder voor, geel heb ik nog niet gezien) duiden meestal op problemen met de LVDS, dus ofwel de DVI kabel of de aansluitkabel binnenin het scherm. Vaak zal even schudden met het scherm invloed hebben, en meestal gaan de lijntjes niet tot helemaal tegen de rand van het beeld.
Aangezien je ook een wit beeld hebt ipv het beeld wat je instuurt, lijkt het me dat het aanstuurIC in je scherm defect is, even bellen met samsung of azerty voor de omruiling.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien maakt dit makkelijk kijk deze filmpje op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=uirjjq3YPv4

Hier zie je de verticale lijnen als ik de pc start.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 15:06
Dat zijn nogal brede balken, al lijken ze niet 100% overeen te komen met de taps...het lijkt er op dat de verticale sturing niet werkt, wat ofwel aan het aanstuurIC ofwel aan een van de kabeltjes ligt...zie vorige post, wellicht is het aanstuurIC kapot, garantie claimen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:34:
Dat zijn nogal brede balken, al lijken ze niet 100% overeen te komen met de taps...het lijkt er op dat de verticale sturing niet werkt, wat ofwel aan het aanstuurIC ofwel aan een van de kabeltjes ligt...zie vorige post, wellicht is het aanstuurIC kapot, garantie claimen.
Nu heb ik product terug gestuurd naar Azerty en daarover een bevestiging gekregen. Vandaag heb ik een mail gekregen waarin staat:

Beste RKD Sewbalaksing

Uw rma is defect bevonden door onze testafdeling.
Aangezien het produkt niet meer leverbaar is via het normale verkoopkanaal, hebben we uw produkt teruggestuurd naar de leverancier. We zullen proberen de rma zo spoedig mogelijk af te wikkelen, echter zijn we hierbij afhankelijk van de fabrikant. De reparatie kan tussen 1 week en 5 weken duren.

Wanneer u na 4 weken nog niets gehoord heeft van ons, kunt u contact opnemen met retouren@azerty.nl

Met vriendelijke groet,

RMA Afdeling Azerty

Moet ik nog langer gaan wachten :'( . Op het site staat dat het 2 a 3 dagen duurt ik moet wachten voor de reparatie. Weten jullie of ik geld terug kan krijgen. Normaal zal ik dit doen bij Azerty, maar hunnie zijn gesloten op zaterdag plus hun service vind ik echt zwak. Ik krijg een e-mail pas op 16.45 uur tja zo kort om te reageren. Plus had ik het monitor persoonlijk afgeleverd en ze zeiden tegen mij dat ik het monitor Zaterdag of a.s. maandag krijgt (maandag zal zowiezo definitief zijn).

Ik had al behoorlijk lang moeten wachten op het scherm en nieuw systeem en nu dit :(
Pagina: 1