Ik ben van plan een laptop te kopen, deze dient vooral voor school (HBO), maar ook voor het gebruik thuis. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een laptop die mijn desktop kan vervangen. Tevens wil ik er lichte spellen mee kunnen spelen, dus mijn voorkeur gaat uit naar een laptop met een dedicated videokaart. Als het mogelijk is een DVI poort een Pré. Verder moet het een vrij lichte laptop zijn, 15.4", accutijd maakt niet veel uit, maar anderhalf uur is wel het minimum. Ik ga waarschijnlijk toch werken op plekken waar netspanning beschikbaar is. Eventueel moet linux gedraaid kunnen worden op deze laptop, maar daar voorzie ik geen problemen mee.
Zelf had ik de Asus Pro50 gevonden, maar hier zit een T2130 intel core duo in, en ik kan hierover niet veel vinden. De verkoper wist mij te vertellen dat de laptop uit de F5V serie komt, en dat hij de duurdere F5VI / F5VS ook kon krijgen, deze bevat een T2300, 160gb harde schijf en 2gb ram. Beiden worden geleverd met een Ati X2300 grafische chip.
Zelf zit ik te twijfelen, want in deze laptop zit een SIS671DX+968 chipset. Persoonlijk heb ik geen ervaring met SIS, maar is het mischien slimmer om een te vinden met een Intel chipset?
Zelf had ik de Asus Pro50 gevonden, maar hier zit een T2130 intel core duo in, en ik kan hierover niet veel vinden. De verkoper wist mij te vertellen dat de laptop uit de F5V serie komt, en dat hij de duurdere F5VI / F5VS ook kon krijgen, deze bevat een T2300, 160gb harde schijf en 2gb ram. Beiden worden geleverd met een Ati X2300 grafische chip.
Zelf zit ik te twijfelen, want in deze laptop zit een SIS671DX+968 chipset. Persoonlijk heb ik geen ervaring met SIS, maar is het mischien slimmer om een te vinden met een Intel chipset?