[XP/MCE] TweakUI, autologin schakelt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hier thuis heb ik een PC met XP MCE erop. MCE heeft soms wat problemen met het downloaden van de EPG (programmagids). Dit is een probleem waar veel mensen mee zitten en waar nog in redelijk veel gevallen géén echte oplossing voor is of oorzaak van is gevonden. Ik heb de indruk dat ik dat probleem kan omzeilen door m'n pc elke nacht opnieuw op te laten starten zodat alle services opgeschoond worden en dus opnieuw starten. Maar goed, dat is een beetje achtergrondinformatie. Nu het probleem:

Om de PC in te laten loggen maak ik gebruik van TweakUI met de 'Auto Logon'-functie. Dat werkt natuurlijk vrij eenvoudig. TweakUI installeren, programma starten en dan de Auto Logon functie aanvinken en juiste account selecteren. Wachtwoord invoeren hoeft niet want het gewenste account heeft geen wachtwoord ingesteld.

PC opnieuw opstarten en TweakUI doet netjes z'n werk. PC logt automatisch in, MCE start op en ik ben helemaal happy.

Maar......

Eens in de zoveel tijd verandert er om de één of andere reden iets in de pc want ineens logt hij na een reboot niet meer automatisch in maar verschijnt het loginvenster weer. Ik log handmatig in en schakel daarna TweakUI weer in. Dan doet hij het weer even om niet veel later weer uit te schakelen.
Ook via de accounts in 'configuratiescherm' heb ik getracht automatisch te laten inloggen op 1 account, ook dat werkt..... een paar keer en dan weer hetzelfde gelazer, geen automatische login meer.

Na standby/slaapstand heb ik het loginvenster uitgeschakeld en die blijft ook netjes uitgeschakeld dus daar verwar ik m'n probleem niet mee.

Is er iemand die dit probleem herkent en die een oplossing weet?

Wellicht nuttig om te weten:
Geïnstalleerd is:
Nero
NOD32
MCEWeather MCE Plugin
Xvid
PowerDVD
TweakUI
Benodigde drivers uiteraard voor netwerk, geluid, beeld etc.

Verder totaal niets omdat het een dedicated MCE-bak is.

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 22:10
Hier heb ik ook last van bij mijn normale xp, ben benieuwd of iemand een oplossing weet!

hoi

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:31
Dit al geprobeerd
If you are using the free Microsoft Powertool Tweak UI and cannot get the autologon function to work or stick meaning it works at the first restart but not at the next boot, try this: go to control panel, then user accounts, then click on “change the way users logon and off” and remove the check in the box beside “Use Fast User Switching.”

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Zoals ik al aangaf: daar ben ik al aan het knutselen geweest. Maar goed, nog een keer checken of daar weer wat veranderd is, kan geen kwaad natuurlijk. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Krijg ik nu een venster in beeld dat ik 'snel wisselen tussen gebruikers' niet kan inschakelen omdat 'offline bestanden' ingeschakeld staat (wat het is, weet ik niet maar boeit me ook niet). Ik wordt doorverwezen omdat ik klik op 'ok om offline bestanden uit te schakelen'.

Dus nu offline bestanden uitgeschakeld.

Vervolgens kan ik wel weer naar de aan- en afmeldingsopties. 'Het welkomstvenster gebruiken' staat nog uitgeschakeld en ook 'snel naar andere gebruiker overschakelen' staat nog uitgeschakeld (niet aangevinkt dus).

Helaas dus niet de oplossing vermoed ik omdat daar niets gewijzigd is.

[edit]
Net dus die actie gedaan en ook met TweakUI nog een keer gecontroleerd. De boel stond op 'auto logon'; helemaal zoals ik wil dus. Na de eerste reboot (automatisch met behulp van TSSHUTDN.EXE door middel van een 'taak') en het loginvenster verschijnt na de reboot :X

Er zit ook verschil in welkomstschermen, soms die met de verschillende icoontjes bij de gebruikers, soms met het oude 'windows'scherm waarbij je 2 tekstvakken krijgt, 1 voor username en 1 voor wachtwoord. Die laatste kreeg ik nu (als gevolg van 'snel wisselen tussen gebruikers' wat uitgeschakeld is vermoed ik)

[edit2]

Weer opgestart, toen logde hij wel zelf in.
Weer TSSHUTDN toegepast, nu logt hij weer niet in, nu krijg ik weer het XP welkomstscherm met gebruikersnaam met icoontje erbij.
Autologon in TweakUI staat weer uitgeschakeld
Bij de instellingen van de Accounts van Windows staat 'Het welkomstvenster gebruiken' weer aangevinkt (niet zo gek want volgens mij is dat hetzelfde als met TweakUI)

WAAROM flikt hij het toch steeds om dat welkomstscherm steeds weer in te schakelen ;(

[edit3]

En weer wat wijzer geworden. Het schijnt te komen door .NET Framework :X

Ik heb dit gevonden:
http://windowsxp.mvps.org/Autologon.htm

Methode 2 werkt niet zoals je begrijpt dus ga ik methode 1 proberen:
Click Start, Run and type CONTROL USERPASSWORDS2, and click Ok. Select the user account from the list (the account to which you want to automatically logon). Uncheck Users must enter a user name and password to use this computer option, and click Ok. Type the user account password and complete the process.

For Windows XP Home, don't try to auto-login as the built-in Administrator, as you'll receive an error message.
Alleen klopt de beschrijving niet. Het genoemde vinkboxje staat uitgevinkt waardoor ik het gewenste account niet kan selecteren. Dus vink ik eerst het boxje aan, selecteer het account en vink het boxje weer uit. Dan moet ik een wachtwoord opgeven volgens de beschrijving. Die vraag naar dat wachtwoord komt niet. Ook kan ik een knop onderaan het venster niet aanklikken, iets wat over een wachtwoord gaat; de knop is grijs.

Volgende stap:
Toch een wachtwoord instellen om zo optie 2 te proberen. Ben benieuwd.

@Mielmania: had jij een wachtwoord ingesteld op het account of niet?

[ Voor 67% gewijzigd door WFvN op 22-09-2007 13:39 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Als je nu eens wél een wachtwoord aan dat account hangt, werkt het dan wel goed ? En mocht je het nog niet kennen, ik gebruik zelf voor m'n mediacenter MST, naast dat 't veel standby problemen oplost zit er ook een optie in om de pc regelmatig te rebooten met auto login functie.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hm, terwijl ik m'n vorige bericht zat te editten kwam jij met dezelfde gedachte als ik. Wachtwoord instellen.

[edit]
Wachtwoord ingesteld en gewoon via TweakUI de autologon ingesteld.
Nu een paar keer succesvol gereboot en automatisch ingelogd. Nu maar weer afwachten of het nu ook goed blijft.

[edit2]
Hm, dat programma ziet er toch wel héél leuk uit. Daar ga ik eerst maar eens mee aan het stoeien denk ik.

[ Voor 62% gewijzigd door WFvN op 22-09-2007 14:22 ]

Pagina: 1