Hier thuis heb ik een PC met XP MCE erop. MCE heeft soms wat problemen met het downloaden van de EPG (programmagids). Dit is een probleem waar veel mensen mee zitten en waar nog in redelijk veel gevallen géén echte oplossing voor is of oorzaak van is gevonden. Ik heb de indruk dat ik dat probleem kan omzeilen door m'n pc elke nacht opnieuw op te laten starten zodat alle services opgeschoond worden en dus opnieuw starten. Maar goed, dat is een beetje achtergrondinformatie. Nu het probleem:
Om de PC in te laten loggen maak ik gebruik van TweakUI met de 'Auto Logon'-functie. Dat werkt natuurlijk vrij eenvoudig. TweakUI installeren, programma starten en dan de Auto Logon functie aanvinken en juiste account selecteren. Wachtwoord invoeren hoeft niet want het gewenste account heeft geen wachtwoord ingesteld.
PC opnieuw opstarten en TweakUI doet netjes z'n werk. PC logt automatisch in, MCE start op en ik ben helemaal happy.
Maar......
Eens in de zoveel tijd verandert er om de één of andere reden iets in de pc want ineens logt hij na een reboot niet meer automatisch in maar verschijnt het loginvenster weer. Ik log handmatig in en schakel daarna TweakUI weer in. Dan doet hij het weer even om niet veel later weer uit te schakelen.
Ook via de accounts in 'configuratiescherm' heb ik getracht automatisch te laten inloggen op 1 account, ook dat werkt..... een paar keer en dan weer hetzelfde gelazer, geen automatische login meer.
Na standby/slaapstand heb ik het loginvenster uitgeschakeld en die blijft ook netjes uitgeschakeld dus daar verwar ik m'n probleem niet mee.
Is er iemand die dit probleem herkent en die een oplossing weet?
Wellicht nuttig om te weten:
Geïnstalleerd is:
Nero
NOD32
MCEWeather MCE Plugin
Xvid
PowerDVD
TweakUI
Benodigde drivers uiteraard voor netwerk, geluid, beeld etc.
Verder totaal niets omdat het een dedicated MCE-bak is.
Om de PC in te laten loggen maak ik gebruik van TweakUI met de 'Auto Logon'-functie. Dat werkt natuurlijk vrij eenvoudig. TweakUI installeren, programma starten en dan de Auto Logon functie aanvinken en juiste account selecteren. Wachtwoord invoeren hoeft niet want het gewenste account heeft geen wachtwoord ingesteld.
PC opnieuw opstarten en TweakUI doet netjes z'n werk. PC logt automatisch in, MCE start op en ik ben helemaal happy.
Maar......
Eens in de zoveel tijd verandert er om de één of andere reden iets in de pc want ineens logt hij na een reboot niet meer automatisch in maar verschijnt het loginvenster weer. Ik log handmatig in en schakel daarna TweakUI weer in. Dan doet hij het weer even om niet veel later weer uit te schakelen.
Ook via de accounts in 'configuratiescherm' heb ik getracht automatisch te laten inloggen op 1 account, ook dat werkt..... een paar keer en dan weer hetzelfde gelazer, geen automatische login meer.
Na standby/slaapstand heb ik het loginvenster uitgeschakeld en die blijft ook netjes uitgeschakeld dus daar verwar ik m'n probleem niet mee.
Is er iemand die dit probleem herkent en die een oplossing weet?
Wellicht nuttig om te weten:
Geïnstalleerd is:
Nero
NOD32
MCEWeather MCE Plugin
Xvid
PowerDVD
TweakUI
Benodigde drivers uiteraard voor netwerk, geluid, beeld etc.
Verder totaal niets omdat het een dedicated MCE-bak is.