Toon posts:

Firewire/USB externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat na een tijdje steeds de harde schijf weg valt (Deze computer) als deze aangesloten is via Firewire van de SB Audigy 2 geluidskaart. Als ik dan de externe drive uit en weer aan zet, of ik trek de usb stekker eruit en erin, dan vind hij hem weer

Iemand enig idee hoe dit kan? Ben nu aan het testen of hij dat ook doet als hij USB verbonden is. tot dusver valt hij usb nog niet weg.

Het liefst zou ik hem wel Firewire gaan gebruiken ivm snelheid

specs van de PC:

Gigabyte GA-G33-DS3R moederbord
Dual core 6750 2.66 Ghz processor --> OC 3.2 Ghz
Spire Gigapod II Externe behuizing met daarin een maxtor 120 Gb hdd
2x1 Gb DDR2 800 Mhz dual channel

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:35:

Het liefst zou ik hem wel Firewire gaan gebruiken ivm snelheid
Snelheid? De Firewire-aansluiting van de Audigy 2 werkt via de IEEE1394-bus welke een maximale doorvoersnelheid heeft van 50MB/s (400Mbit/s). USB2.0 heeft een doorvoersnelheid van 60MB/s (480Mbit/s).

Via USB2.0 heeft de harde schijf dus een hogere doorvoersnelheid tot zijn beschikking én hij blijft functioneren. In mijn ogen dus genoeg reden om hem niet meer aan te sluiten op de Firewire-poort.

[ Voor 11% gewijzigd door Rone op 22-09-2007 15:44 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:39:
[...]

Snelheid? De Firewire-aansluiting van de Audigy 2 werkt via de IEEE1394-bus welke een maximale doorvoersnelheid heeft van 50MB/s (400Mbit/s). USB2.0 heeft een doorvoersnelheid van 60MB/s (480Mbit/s).

Via USB2.0 heeft de harde schijf dus een hogere doorvoersnelheid tot zijn beschikking én hij blijft functioneren. In mijn ogen dus genoeg reden om hem niet meer aan te sluiten op de Firewire-poort.
uit andere fora heb ik begrepen dat Usb iets met de snelheid deelt ofzo, dus als je bijvoorbeeld aan printen bent en dat soort dingen, dat automatisch de hdd langzamer gaat?

Vandaar... zou het toch graag via Firewire willen gaan verbinden _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

r00n schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:39:
[...]

USB is anders trager dan Firewire als het aankomt op de snelheid die je in de praktijk kunt halen. Daarbij zou USB in veel geveallen ook wat meer cpubelasting hebben dan firewire. Imho genoeg redenen om GEEN USB te gebruiken.

En USB deelt idd de snelheid met alle apparaten, firewire heeft per connectie die snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 22-09-2007 16:54 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Terw_Dan schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:53:

USB is anders trager dan Firewire als het aankomt op de snelheid die je in de praktijk kunt halen. Daarbij zou USB in veel geveallen ook wat meer cpubelasting hebben dan firewire. Imho genoeg redenen om GEEN USB te gebruiken.
Dat is zo, maar de vraag is in welke gevallen de TS meer dan 50MB/s aan doorvoersnelheid nodig heeft. Het ging mij er meer om dat er in feite geen oplossing gevonden hoeft te worden als de schijf over USB naar behoren functioneert en de TS daar verder geen problemen mee heeft. Dat is wellicht iets te makkelijk gedacht. Verder heeft hij zojuist aangegeven liever via Firewire te werken, waar ik dan verder weinig aan kan veranderen. :)

Via de search kom ik meerdere andere gevallen tegen. Wellicht staat daar een oplossing tussen.

[ Voor 25% gewijzigd door Rone op 22-09-2007 17:04 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:49
Denk dat de HDD in standby ofzo gaat.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:02:
Denk dat de HDD in standby ofzo gaat.
Dat verwacht ik ook, hoe schakel ik dat uit :? Bij usb blijft hij wel verbonden, bij firewire valt hij weg..raar probleem :'(

Verwijderd

Topicstarter
opgelost, topic kan op slot

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om te vertellen HOE dat het is opgelost, dan hebben anderen er ook nog wat aan.
En topics gaan niet op slot omdat het opgelost is, we zijn hier geen helpdesk.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y207/peugeot306tuned/Computer/firewire.jpg

ik moest de instellingen in Energiebeheer voor vaste schijven instellen op "NOOIT uitschakelen". Hetzelfde heb ik in mijn geval gedaan voor USB
Pagina: 1