[Win2k3]Active Directory, Login Message

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
We zijn binnen het bedrijf bezig met een Quality Survey, dit wil zeggen dat de gebruikers kunnen worden afgeluisterd etc.

Wegens privacy redenen, moeten wij de gebruikers hier van te voren over inlichten.

Naast de normale " nieuws" wegen binnen ons bedrijf is er aan mij gevraagd of ik bij het inloggen een popup kan laten verschijnen.

Aan jullie de vraag hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Het gaat om totaal 400 gebruikers in Europa. Het bericht moet dus in verschillende talen.

De active directory en de OU's zijn opgedeeld per land dus ik kan makkelijk via een GPO/Login script de verschillende talen (scripts) los laten.

Verder wil ik er een soort Accept/Deny bericht van maken (mag ook cancel of OK). Wat ik bedoel is, dat de gebruiker op OK moet drukken om door te gaan met inloggen of cancel om weer uit te loggen.

Hiermee zit ik eigenlijk al vast aan een Login Script toch? Hopelijk niet op Hardware(computer ipv gebruiker)?

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen? Een tekst bestandje of een BAT file met een ECHO " bericht" en pause voor accept is niet zo netjes.

Hopelijk heeft iemand een tip/oplossing. Het moet snel en makkelijk uit zijn te rollen en dus werken in verschillende talen/ou's.

Mijn V&A

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Audi-Addict schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:50:
We zijn binnen het bedrijf bezig met een Quality Survey, dit wil zeggen dat de gebruikers kunnen worden afgeluisterd etc.

Wegens privacy redenen, moeten wij de gebruikers hier van te voren over inlichten.

Naast de normale " nieuws" wegen binnen ons bedrijf is er aan mij gevraagd of ik bij het inloggen een popup kan laten verschijnen.
Er is een default logon message als policy optie aanwezig.
Verder wil ik er een soort Accept/Deny bericht van maken (mag ook cancel of OK). Wat ik bedoel is, dat de gebruiker op OK moet drukken om door te gaan met inloggen of cancel om weer uit te loggen.

Hiermee zit ik eigenlijk al vast aan een Login Script toch? Hopelijk niet op Hardware(computer ipv gebruiker)?
Mja, als het gaat om een gebruikersessie lijkt het me logisch dat je dan ook een user policy of script daarvoor gebruikt he ;)

VBscript lijkt me dan een goede oplossing, eventueel een HTA als je het fancy wil hebben, maar met VBscript kan je prima een dialoog tevoorschijn toveren die blij de [Cancel] button de usersessie weer geforceerd uitlogt.

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Const LOGOFF = 0

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject _ 
("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate,(Shutdown)}\\" & _
        strComputer & "\root\cimv2")

Set colOperatingSystems = objWMIService.ExecQuery _
    ("Select * from Win32_OperatingSystem")

For Each objOperatingSystem in colOperatingSystems
    objOperatingSystem.Win32Shutdown(LOGOFF)
Next

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 22-09-2007 11:39 . Reden: typofix in snippet ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Workaholic
  • Niet online
Thanks for the info.

HTA script maken is wellicht een leuke optie om van te leren, maar aangezien dit nogal haast heeft (moet maandag af :X) denk ik dat ik idd bij VBS blijf.

Nu maar opzoek naar een VBS script die een simpel confirmation box laat zien. Ik kan alleen html versies vinden.. maarja met wat google werkt komt dat wel goed :)

[ Voor 31% gewijzigd door Workaholic op 22-09-2007 11:55 ]

Mijn V&A

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Audi-Addict schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:54:
Thanks for the info.

HTA script maken is wellicht een leuke optie om van te leren, maar aangezien dit nogal haast heeft (moet maandag af :X) denk ik dat ik idd bij VBS blijf.

Nu maar opzoek naar een VBS script die een simpel confirmation box laat zien. Ik kan alleen html versies vinden.. maarja met wat google werkt komt dat wel goed :)
http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/default.mspx

Scripting Guides zijn erg handig.
Je zoekt in ieder geval een MessageBox met een [OK] en een [Cancel] optie, en zowel vbOK als vbCancel zijn waarden die je bij een MessageBox kan gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Workaholic
  • Niet online
Ok, duidelijk.

Kan ik dan het volgende maken :

HTA venster/window met een bedrijfslogo er in. Hieronder de voorwaarden/ tekst.

Hieronder een continue en quit knop.

Bij het drukken van de continue, gaat de login verder. Bij quit --> wil ik een log off.

Kan ik dit dan combineren in een HTA bestand, zodat ik met name de vormgeving (logo) voor elkaar krijg? De tekst kan dan toch gewoon in html? Heb ik toch alleen een vbs code nodig voor een knop?

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 22-09-2007 12:36 ]

Mijn V&A

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Audi-Addict schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:35:
Ok, duidelijk.

Kan ik dan het volgende maken :

HTA venster/window met een bedrijfslogo er in. Hieronder de voorwaarden/ tekst.

Hieronder een continue en quit knop.

Bij het drukken van de continue, gaat de login verder. Bij quit --> wil ik een log off.
Nou ja, niet helemaal.
De logonsessie loopt toch wel door, dus als je het venster aan de kant schuift kan je gewoon aan de gang gaan.
Alleen heb je dan niet alle zaken die je logonscript je normaal gesproken aanbiedt.

Terwijl je met normaal VBscript volgens mij wel de sessie kan 'freezen' zolang er geen OK is gegeven (maar daar kan ik je geen 100% zekerheid in geven).

Wil je echt de logonsessie laten afhangen op de ja/nee keuze van akkoord gaan, dan zou je eigenlijk de MSGINA dialoog en diens communicatie willen afvangen/wijzigen.
Dat heb je niet even in één weekeinde gedaan vrees ik :)
Kan ik dit dan combineren in een HTA bestand, zodat ik met name de vormgeving (logo) voor elkaar krijg? De tekst kan dan toch gewoon in html? Heb ik toch alleen
code:
1
2
3
Sub RunScript
    Msgbox "Test"
End Sub
Waarbij je je RunScript aan een button toewijst; ja.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 22-09-2007 12:43 ]

• Workaholic
  • Niet online
Wij hebben al een log off script die gemaakt is door een stagiere, die perfect werkt.

Deze halt de logoff procedure totdat je op ok of dergelijke drukt

zie :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
'this script will popup a message onto the screen when an agents logs off
'
Set objWSHShell = CreateObject("WScript.Shell")
'objWSHShell.Run("notepad.exe")

dim a 'as long
if hour(time) > 12 then
a = msgbox(vbcrlf&"Remember to fill out your hour registration."&vbcrlf&vbcrlf&_
    "Thank you."&vbcrlf&"H.R. Department"&vbcrlf&vbcrlf&"Click OK to log off, click Cancel to fill in the Labour Registration Form.",vbOKCancel)
end if
if (a=1) then
'   msgbox("You will be logged off")
elseif (a=2) then
'   msgbox("You clicked Cancel")
    objWSHShell.Run("iexplore.exe http://intranet/office/labor/")
    msgbox("Click OK to log off now.")
end if

Begrijp alleen niet wat notepad hier mee te maken heeft en hoe de script verder werkt. Maar hij zet er dus wel een soort " pauze " in.

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 22-09-2007 13:02 ]

Mijn V&A

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

ik denk weet zeker dat die notepad.exe regel een testregel was op iets de Shellen..

die pauze komt doordat windows niet verder afmeld totdat de script uitgevoerd is.. dus als de script een messagebox op het scherm getoverd heeft waarop user interactie vereist is blijft windows net zo lang wachten totdat de gebruiker b.v. in dit script op de OK knop drukt.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 16:46
In VB is alles na een ' (quote dus) commentaar, en wordt dus genegeerd door de interpreter.
Notepad is dus inderdaad een stuk testcode wat achtergebleven is.
Pagina: 1