Speedtouch 716 connect alleen nog op ADSL1 ipv ADSL2+

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds een jaar heb ik een 20mbit aansluiting bij XS4ALL met een Speedtouch 716wl modem. Daarmee haalde ik altijd verbindingen van 18mbit tot 20mbit. Nu nog maar 10mbit.

Een paar dagen terug heb ik de meest recente firmware in de modem gezet, na gedoe met port-forwarding. Vervolgens met de meest recente setup-wizard PPPoA geconfigureerd. Fluitje van een cent, zou je denken. Maar ik krijg nu alleen nog maar 10mbit ADSL1 (ANSI T1.413) verbindingen in plaats van de 18 a 20mbit ADSL2+ verbinding van voorheen. Telnetten naar de modem en dan met adsl en info de status opvragen geeft voor "xDSL type" de ene keer de waarde ADSL2+ en de andere keer ADSL. "Web Browsing Interception" heb ik reeds uitgezet, zoals volgens andere gebruikers (Google) geadviseerd door KPN.

Wie weet raad?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Hmm, ADSL1 gaat maar tot 8 mbit dus dat zal het niet zijn. Heb je al direct op je IS/RA punt gecheckt met een korte kabel zonder splitter? Post ook even je signaal ruis verhoudingen.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Die ANSI klopt niet, dat moet ITU-T G.992.5 zijn.

ADSL2+ 'forceer' je met het commando via telnet:
code:
1
:adsl config xdsltype adsl2+

• BamSlam_
  • Niet online
Met de commando's adsl info en adsl config krijg ik de volgende resultaten:
{Administrator}=>adsl info

Modemstate : Up
xDSL Type : ADSL
Bandwidth (Down/Up - kbit/s) : 10464/1024
Uptime (days hh:mm:ss) : 0 days, 8:51:54

{Administrator}=>adsl config
ADSL configuration:

xdsltype = adsl2+
detect-lop = enabled
Hieronder de gedetailleerde DSL connection info, zoals weergegeven in de web-interface:
Link Information

Uptime: 0 days, 8:50:12
Modulation: ANSI T1.413
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 10.464
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 46,52 / 0,98
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 17,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,0 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 3
HEC Errors (Up/Down): 0 / 2

• BamSlam_
  • Niet online
trolleystad schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:40:
Hmm, ADSL1 gaat maar tot 8 mbit dus dat zal het niet zijn. Heb je al direct op je IS/RA punt gecheckt met een korte kabel zonder splitter? Post ook even je signaal ruis verhoudingen.
Heb alleen de firmware van de modem vervangen.. aan de bekabeling is niets gewijzigd. Lijkt me stug da t de kabels het probleem zijn..

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
BamSlam_ schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:34:
[...]

Heb alleen de firmware van de modem vervangen.. aan de bekabeling is niets gewijzigd. Lijkt me stug da t de kabels het probleem zijn..
Na de firmware upgrade wel naar de fabrieks instellingen gereset en opnieuw ingesteld? Er staat op de Speedtouch website:
Na uitvoering van de upgrade is herconfiguratie van de SpeedTouch 716 noodzakelijk. Onderstaande Configuratie wizard kan hiervoor gebruikt worden.
Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
BamSlam_ schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:34:
En ik zeg dat dat wel het probleem kan zijn. Prove me wrong ;)

• BamSlam_
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:50:
[...]
Na de firmware upgrade wel naar de fabrieks instellingen gereset en opnieuw ingesteld? Er staat op de Speedtouch website:
[...]
Yep! En daarna met de meest recente configuratie wizard het zaakje geconfigureerd.
Pagina: 1