Hjoed stiet > Fryslân MP < boppe en hellet it tsiende plak yn de oeral hitparade fan de Nederlânse Kreft Kei!
Vandaag staat FMP bovenaan in de daily en springt bovendien van 11 naar 10 van de Dutch Power Cows!
Inleiding – It begin
Vandaag schrijf ik, ter gelegenheid van een zeer heugliljke gebeurtenis eens een stukje over een tweaker tweeling en hun vrienden. Forum bezoekers die mij kennen weten dat ik friese roots heb en zullen dan niet verbaasd zijn dat het verhaal van vandaag gaat over Sietze en Hielke Klinkhamer. De enige echte schippers van de Kameleon.
Dit plaatje mag van uitgeverij Kluitman voor spreekbeurten gebruikt worden, dus: aan de slag!
Een historisch verhaal – In stikje verline
Vroeger, toen ik nog een klein Idsje was verslond ik de Kameleon boeken stiekum lezend onder de dekens met een zaklamp. Heit en Mem vonden dat niet goed dus je moest erg omzichtig te werk gaan. Dat maakte de verhalen nog spannender. Een andere bijkomstigheid was dat ik in de zomervakanties met mijn neven Ids (sorry’s Ochtends voor de koffie niet mekkeren - Foar de kofje net eamelje...
Ja en nu roepen jullie houd eens op met dat emotionele jeugdsentiment. Wij willen Tweakers en Koeien en zeer bovenal STATS!Start!
Ok. Het verhaal gaat als volgt. Sietze en Hielke wonen samen met hun Heit en Mem aan het water en willen dolgraag een boot. Heit kan dat helaas niet veroorloven dus de tweeling moet het bij zwemmen houden. Samen met Cor, de buurjongen en Kees, de molenaarszoon.Op een dag treft ze het geluk dat er in de vaart bij hun huis een zogenaamde ‘’opdrukker’’ wordt afgedankt, die ze mogen hebben. Opdrukkers werden vroeger gebruikt om pramen te duwen – op te drukken - . Heit ziet dat de jongens enthousiast zijn, maar zonder motor zal het allemaal zon vaart wel niet lopen.
Wonder boven wonder geraken de heren door een geluk bij een ongeluk in het bezit van een Auto-Motor inclusief versnellingsbak. Het tweaker bloed van de jongens begint opgewonden te stromen want ze zien het helemaal zitten. Met wat hulp van Heit de Smid bouwen ze de motor in en daarna wordt de boot in de mafste kleuren geverfd. Uit elke hoek lijkt de kleur weer anders. Vandaar de naam Kameleon.
Wonder boven wonder vaart de boot erg goed en heeft een verborgen eigenschap: Het is eigenlijk stiekum een speedboot door de motor en zijn kracht. De jongens beleven vervolgens in een serie van meer dan 60 boeken de allerspannendste en leukste avonturen.
Dus, tweakers aller landen: zie dit als inspiratie.
Zou dit niet beter staan in het [CM] forum
Conclusie
En dat allemaal omdat het team Fryslân MP vandaag tot het Afkes Dutch Power Cows OGR-25 Top tiental is toegetreden met een prima Daily waarde.Enne, jongens, heeft dit alles nog een reden? Jawel, hebben ze me ingefluisterd, Team Fryslân MP doet op 21 september 3 jaar OGR-25 en dat wordt dus in deze stats van 21 september gevierd.
Dus:
Fan herte lokwinske mei jimme jierdei en noch folle hjirren der by! Ûs feintsje Atze laket it ût en winsket die sûpers fan LA noch in protte seine ta mei it wêr ynheljen fan jimme.Van harte gefeliciteerd met de verjaardag en nog vele jaren erbij. Ons kereltje Atze lacht vrolijk en wenst de drinkers van LA veel sterkte met een verinhaalpoging.
Los Alcoholicos geeft vast
Internationaal
Door deze aktie zijn de Russen weer een stukje richting de Oeral vertrokken en ze hebben de inhaalstats meegenomen.Nog effe snel wat titels rondstrooien:
Megaflusher van de Dag: Fryslân MPFlusher van de Dag: Puchelaar & TonioG
Konijnekeutels van de Dag: Nijntje (FWNK)
NMijlpalen:
Fryslân MP - 3 Jier OGR! 3*11 = 33PThe_Greater 10P, Jaaaah weer een ronde!
Team Newton 9P
M@®tijn 125T
Oant sjen!

[ Voor 99% gewijzigd door Ids Lupo op 22-09-2007 07:10 ]
De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei