Toon posts:

M'n brander doet het niet. :(

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK. Ik heb dus een hewlett packard 8210 en als ik ga branden dan zegt ie 9 van de 10 keer iets van buffer underrun, queuing failed of loss of streaming. Het heeft dus volgens mij met dit berichie te maken alleen snap ik er geen hol van:

The connection between source and the system is too slow, i.e. if the source drive is connected to the parallel port and this is only being run in SPP mode or
is blocked at times by the connection being used by another device so that a constant flow of data is not possible

Ik weet bijna zeker dat het iets te maken heeft met master en slave gedoe en met primary en secondary en dat ik jumpertjes moet omzetten enzo , maar de hamvraag is: Hoe?? Ik heb hem namelijk niet zelf geinstalleerd, en ik ben gewoon een grote leek, dus als ik eraan ga klooien haal ik waarschijnlijk het moederbord en de geluidskaart door elkaar en ligt m'n hele computer binnen de kortste tijd plat.
Dus kunnen jullie mij wat info geven hoe ik het moet doen ( het liefst met bijbehorende plaatjes :P).

bij voorbaat merci

Verwijderd

heel verhaal:

Als de jumpers voor master en slave niet goed zouden staan krijg je meestal al detectieproblemen (of windoos detecteert het slave-apparaat helemaal niet). Ik verwacht niet dat daar het probleem zit.
Misschien is het wel heel simpel en probeer je "on the fly" te branden, ofwel van cd naar cd. Dit werkt meestal niet en zorgt voor buffer underruns ed.

Je kunt de jumpersituatie bekijken achter op je cd-roms en harde schijf (sorry ik heb geen plaatjes). Ik ga er vanuit dat je een HD, een cd-rom en nu een brander hebt. Je hebt 2 controllers met elk 2 aansluitingen (master en slave). De HD zit normaal op de 1e controller op master. De cd-rom op de 2e controller op master. Je moet eerst nagaan op welke controller je brander is geinstalleerd. Volg de brede ide-kabel achter in je brander tot aan de splitsing van de kabel. 1 kant van de kabel gaat naar je moederbord. de andere kant gaat of naar de HD of naar je cd-rom. Achter op de apparaten zitten de jumpers die je op verschillende manieren op de pinnetjes kunt plaatsen. meestal staat er op het apparaat, boven de pinnetjes de aanduiding m (master) sl (slave) ed. Zorg ervoor dat voor de twee apparaten die op 1 controller zitten de een op master en de ander op slave zit.

Verwijderd

on-the-fly/van cd naar cd kopieren kun je overigens uitvinken in elk softwareprogramma. je moet wellicht zoeken bij de opties of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Danke je wel CCCT. Ik zal wel is ff gaan knutselen. Hopen dat het lukt.....

Verwijderd

Voor je gaat knutselen, eerst dat on-the-fly uitzetten (als het aan staat) in je brandsoftware. Is dat het probleem niet, dan kun je altijd eerst even kijken in je configuratiescherm (start-instellingen). Dubbelklik op systeem en kies vervolgens het tabblad apparaatbeheer. Kijk welke apparaten er worden weergegeven bij cd-roms en of er een uitroepteken bij staat. Wordt zowel je cd-rom als je brander weergegeven zonder uitroepteken, dan kun je er vanuit gaan dat het niet aan de installatie/jumpers (van je brander) ligt.

sterkte

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb de kast openliggen en ikw eet ongeveer wel wat ik moet doen. Maar wat is het beste??:

-Brander & floppydisk op 1 kabel
-Brander & Cd-Rom op 1 kabel

Hij staat nu op Brander & HD, en dat werkt dus niet zo goed.

Ps. ik brand eigenl;ijk nooit on the fly.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Als jij het voorelkaar krijgt om je Brander op een Floppy kabel te krijgen dan weet ik al wat er fout is >:) >:) >:)

Dat werkt namelijk niet, die kabels zijn kleiner.

Zelf heb ik mijn Brander alleen op de sec. master en cd-rom en hd op de Pri. poort

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

het maakt volgens mij ook niet zoveel uit, maar ik zou de hd en de brander nooit op dezelfde controller plaatsen. dus gewoon de brander bij de cd-rom zetten, zo heb ik het thuis ook. je kunt ook de brander alleen plaatsen en de cd-rom naast de hd, maar dan moet je wel van de brander en de cd-rom de jumpers omzetten, en dat is omslachtiger.

Verwijderd

Ik zou de hd en de brander nooit op dezelfde controller plaatsen. gewoon de brander bij de cd-rom zetten, zo heb ik het thuis ook. je kunt ook de brander alleen plaatsen en de cd-rom naast de hd, maar dan moet je wel van de brander en de cd-rom de jumpers omzetten, en dat is omslachtiger.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ben onder de indruk dat HP gewoob :r branders maakt

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ben onder de indruk dat HP gewoon :r branders maakt

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

nee joh... die zijn van binnen sony en ze zijn echt goed... alleen de 7xxx series niet, (die was philips van binnen :(

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb ook een 8210 en nooit problemen. Eén keer een buffer underrun gehad en dat lag toen aan de mp3-file die ik wilde branden.

Opnieuw (ergens anders) gedownload en nooit meer problemen gehad.

Ik kan tijdens het branden gewoon surfen en alle windows programma's draaien (geen games :) ) zonder buffer underruns...

Dus aan de HP zou het niet mogen liggen...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Ik snap niet dat iedereen philips zo af moet gaan liggen kraken. Ik heb jaren een philips 3610 gehad, ik brande hier op z'n minst 20 cd's in de maand mee, hier heb ik nooit geen problemen mee ondervonden. Met een plextor precies hetzelfde. Nu heb ik een HP 9310i en nu heb ik alleen maar problemen. HP brand slechte 80 minuten cd's, HP is cd nauwkeurig, HP werkt niet met alle software.
HP IS GEWOON KLOTE !!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes: het is gelukt Jiehaaaa! :)

Ik heb vanmiddag een beetje lopen knutselen. Eerst een half uur gekeken hoe het nu allemaal zat en waar de kabels allemaal heen liepen. En toen een kwartier alle kabels verandert en jumpertjes verzet.
Wat zijn die schroefjes waar je je brander en cd-rom mee vastzet trouwens kloteklein. Ben een kwartier bezig geweest om die *#$##!@schroefjes erin te krijgen :(

Maar wel bedankt he. De eerste 3 ceedees zijn al gefikt >:)

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Joris Spierings:
Ik snap niet dat iedereen philips zo af moet gaan liggen kraken. Ik heb jaren een philips 3610 gehad, ik brande hier op z'n minst 20 cd's in de maand mee, hier heb ik nooit geen problemen mee ondervonden.
De 3610 is juist de beste brander die Boonstra heeft gebouwd.
Alle nieuwere typ's leveren alleen maar problemen op.
Er zullen maar weinig Tweakers zijn, die de nieuwere branders van Boonstra goed vinden.
Dus geen onverklaarbare foutmeldingen of brander die na 1 maand na de garantie periode er mee stoppen.

Mzzl Diamon

Eigenlijk moet er maar een Poll komen wie goede ervaringen heeft met branders van Boonstra.
Wel de versie's na de 3610, ben benieuwd :)

And The Only One

Verwijderd

Ja, er moet gewoon een extra forum komen, waar puur gepraat kan worden oven branders, software voor branders, cd-r's en cd-rw.
Ik bedoel de meeste dingen bij dit forum zijn toch wel over branders, waarom dan geen forum puur op branders gericht.

Verwijderd

Topicstarter
Als we het toch over nieuwe Fora (ofzoiets)hebben, stel ik ook meteen maar voor om een lekenforum op te richten :). Ik heb namelijk genoeg vragen om zo'n forum draaiend te houden :P

Verwijderd

gefeliciteerd T-bone!

ik vraag me alleen af waarom je de cd-rom en brander hebt losgeschroefd!? je hoefde alleen maar de ide-kabel achter in je brander te verwisselen van primary (waar je hd op zit) naar secundary (waar je cd-rom op zit).
maar goed, als je nog meer vragen hebt....

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Misschien kwam ie niet uit met de kabels... kan gebeuren.. vooral als je een grote kast hebt met korte kabels.. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hyper: you r totally right :)
Pagina: 1