Alternatief voor Darwin / QT streaming media server?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:02

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Voor een cultureel centrum ga ik binnenkort live TV/videoregistraties doen van hun concerten. De opnames en regie vinden plaats in Vara Software Wirecast.

Nu is het opname-gedeelte nog niet zo'n probleem, ik kan met gemak een 1,5MBit Quicktime MPEG-4 stream opnemen (onder Windows), en dan heb ik nog zat CPU-tijd over. De problemen beginnen aan de andere kant...

Wirecast ondersteunt alleen QuickTime Streaming Media Server of Windows Media Server. Allebei commerciële pakketten, de laatste is bijvoorbeeld alleen leverbaar bij Windows 2003. Niet handig, want ik heb een dedicated server staan op de AmsIX. Probleem is dat die Linux draait en daar draaien allebei de pakketten dus niet op...

Is er een serverpakket dat compatibel is met QT of WM server, dat gebruikt kan worden voor de toepassing? Ik ben er al in geslaagd om de TV-stream probleemloos naar een machine met VideoLAN te sturen, dus dat is het probleem niet. De vraag is alleen of ik misschien via die route (met VideoLAN als proxy) wel een broadcast kan maken die op een Linux doos gaat werken. Het liefste heb ik gewoon een HTTP stream zoals de goeie ouwe Shoutcast.

(Overigens niet strikt AT, maar wel over Apple applicaties, anders zou ie nog naar Consumentenvideo & Videobewerking kunnen.)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Het lijkt me dat als je met VideoLAN de stream kunt afspelen, dat je deze ook kunt doorstreamen / transcoden. Daar is een behoorlijk uitgebreide howto voor. Je gaat daar in ieder geval sowieso geen Apple software voor nodig hebben, aangezien je een alternatief zoekt voor je linux server.

Ik denk dan ook dat je in NOS het meeste kans maakt om iets zinvols te vinden, dus ik verplaats je topic daar naartoe :)

APL -> NOS

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De darwin streaming server is er ook "gewoon" voor linux
Official Release - DSS 5.5.5

Source Code
Streaming Server 5.5.5 server and proxy source code (available under CVS tag "DSS_5_5_5_Release").

Mac OS X
Streaming Server
Streaming Proxy
For Mac OS X 10.3.9 and later.

Linux
Streaming Server
Streaming Proxy
For Fedora Core 4 and later.

Windows
Streaming Server
For Windows 2000/2003 Server
De darwin streaming server is gewoon de Quicktime server, maar dan zonder de support waar je met de QT server voor moet betalen. Dit is de Opensource versie (netzoals bij MySQL) waar je geen support bij krijgt op die van de community na

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:59

SA007

Moderator Tweaking
VideoLan ondersteund ook de ASF encapsulation die windows media server wil hebben, ik heb het al eens werkend gekregen, maar dat was ergens 1,5 jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:02

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
SA007 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:25:
VideoLan ondersteund ook de ASF encapsulation die windows media server wil hebben, ik heb het al eens werkend gekregen, maar dat was ergens 1,5 jaar geleden...
Het encoden is het probleem niet. Het hosten wel, als ik een WM server had had ik die allang in Wirecast ingesteld.

Ik zal eens een poging doen met Darwin Streaming Media Server. Is die server package uitsluitend voor Fedora of ook andere RedHat smaken? Op mijn server draait namelijk een CentOS variant, en ik kan eventueel overschakelen naar Debian als het echt moet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Stoney3K schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:38:
[...]

Het encoden is het probleem niet. Het hosten wel, als ik een WM server had had ik die allang in Wirecast ingesteld.

Ik zal eens een poging doen met Darwin Streaming Media Server. Is die server package uitsluitend voor Fedora of ook andere RedHat smaken? Op mijn server draait namelijk een CentOS variant, en ik kan eventueel overschakelen naar Debian als het echt moet.
Een package is een package: gemaakt om jou het leven makkelijker te maken, maar zowel RPM als deb bevatten feitelijk niet veel anders dan de software (source of binary, maar in dit geval binary) en instructies over hoe deze te installeren (dependencies, lokaties etc.).

Je kunt altijd met de hand een RPM of deb uitpakken en zelf zorgen voor dependencies en installatie :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1