wlan valt weg met server

Pagina: 1
Acties:

• 2playgames
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik heb vanavond een eigen server thuis ingericht. Op deze Debian server heb ik met webmin de ISC DHCP server en BIND DNS server ingericht.

Het probleem is dat mijn draadloze router nu geen draadloos netwerk meer wil geven. Als ik hem reset kan ik wel een paar seconden verbinden, maar even later valt de verbinding weg en is het netwerk niet terug te vinden in de SSID lijst.

- De router is een Conceptronic C54BRS4
- De router heeft ip 192.168.2.1. DHCP staat uit
- De server heeft ip 192.168.2.2. DHCP staat hier aan en werkt correct
- De DHCP server geeft als primaire DNS server zichzelf, en als secundaire de router (die alles weer doorstuurt naar de ISP)

Ik heb nu de DHCP en DNS van de server uitgezet, de DHCP van de router terug aan gezet maar ik kan nog steeds niet verbinden.

Wat kan hier aan de hand zijn? Ik snap er niks van want deze dingen zouden geen invloed op elkaar moeten hebben. Het WLAN moet toch altijd beschikbaar zijn voor i.i.g. een verbinding met het access point (en dat je dan niet verder komt zou kunnen)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee niet altijd een verbinding met de router zelf (security)

maar wat zegt een tools als netstumbler ? valt ie daar ook helemaal weg ?

Iperf

• 2playgames
netstumbler (die ik overigens niet kende en net heb gedownload) zegt dat er geen AP's zijn

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok duidelijk een singaal probleem dan, geen gekkel dingen zoals je antenne niet goed vastgeschoefd ?

Ik had laasts ook een wirerouter gekocht waarvan de antennconector gewoon loskwam, die heb ik weer vast mogen solderen

Iperf

• 2playgames
ik zal eens kijken, al vind ik het wel vreemd want daarvoor werkte het netwerk nog goed

edit: ik dat het daar niet aan ligt. de antenne zit goed vast en zelf op 15 cm afstand wordt het netwerk niet opgepikt

[ Voor 41% gewijzigd door 2playgames op 22-09-2007 01:48 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Koppel je router eens los van je server..
Blijft je draadloze netwerk dan wel "up"?
Zoja, dan gaat waarschijnlijk je router door een configuratiefout (en daardoor een zware load) op z'n muil.

Wat je dns instellingen zou ik nog even goed kijken wat nou de handigste configuratie is.
Ik weet namelijk niet of wat je nu ingesteld hebt wel handig is.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 22-09-2007 02:13 ]

• 2playgames
nee, dat helpt niet. ik heb de server losgekoppeld en de router even van de stroom afgehaald. als ik hem weer aanzet kan ik even verbinden, maar deze verbinding valt snel weg

overigens gebruik ik nu dezelfde router, over ethernet, en het configuratiemenu werkt ook, dus ik denk niet dat hij overbelast is

[ Voor 101% gewijzigd door 2playgames op 22-09-2007 02:20 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

michien is he wel domweg defect !

ik had er vroegah 1tje waarvan de adaptor stuk ging (elco versleten)
eerst scheet wireless ermee uit, even later de gui/router, en daarna weer de switch

Iperf

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
fish schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:07:
michien is he wel domweg defect !

ik had er vroegah 1tje waarvan de adaptor stuk ging (elco versleten)
eerst scheet wireless ermee uit, even later de gui/router, en daarna weer de switch
Ook gehad ja, en een nieuwe voeding was duurder dan een compleet nieuw AP (ging van 11 naar 54 mbps :P )

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

2playgames schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 02:17:
nee, dat helpt niet. ik heb de server losgekoppeld en de router even van de stroom afgehaald. als ik hem weer aanzet kan ik even verbinden, maar deze verbinding valt snel weg
Werkt de router wel weer goed na een volledige reset?
Zonee dan lijkt het erop dat die echt defect is.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 22-09-2007 21:24 ]

• 2playgames
Ik heb de router nu helemaal gereset (had daarna een tijd helemaal geen internet, vandaar de late reactie), en alles werkt weer.

Ik zal het nu opschrijven als ik iets configureer en stap voor stap kijken wanneer het WLAN ermee stopt.
Pagina: 1