[Win98se] Wlan lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik ben bij een vriend van mij Tele2 internet aan het aansluiten via WLAN.
Hij heeft de router in de woonkamer staan, en de pc staat boven met een usb-antenne van Etech.

De router was eerst niet te vinden, een telefoontje gepleegd naar Tele2 en deze man vertelde dat de SSID standaard uitgezet is, zodat hij onzichtbaar is. Hij heeft hem toen weer aangezet en ook WEP ingesteld.

Toen was de router wel te zien tijdens het scannen (ontvangst 80%). Maar verbinding maken lukt niet. De ene keer is de ontvangst meer dan 80%, het andere moment nog geen 2% en soms helemaal niet.

Volgens Tele2 kan dit aan het besturingssysteem liggen (windows 98 se) en Tele2 geeft hier in principe geen hulp op. Enige oplossing is Windows XP erop zetten, of een utp-kabel leggen naar boven.

Maar het zou toch ook gewoon prima draadloos met Windows 98se moeten werken ?

Er zit alleen een houten vloer tussen de zender en ontvanger, maar vaak is de router niet eens te zien tijdens het scannen, en internet heeft nooit gewerkt.
Wel via een onbeveiligde verbinding van de buurman (effe gebruikt om te testen).
Ook hebben we een andere USB-wlan-antenne geprobeerd van Sitecom, ook dit hetzelfde resultaat.

Kan dit echt aan Win98se liggen, of is dit gewoon afschuiven van Tele2 ?
En is een utp-kabel aanleggen of XP installeren de enige oplossing, of zijn er nog andere dingen die veranderd of ingesteld kunnen worden ?

Er is in de router verder niets ingesteld qua beveiliging zoals mac-adres ofzo.
Alleen WEP-sleutel.

De router zelf kunnen we ook niet in komen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de router .... toch iets met user/user toch ?

Ik gok zo dat je wepkey niet goed is, of dat je hem invoert als passphrase ipv hex-key (of visa versa)

Iperf