De pc van de zwager van mijn neefje wordt direct na het opstarten 100 graden en als je nog programma's gaat opstarten wordt die over de 100 graden.
Ik dacht altijd dat VIA C3 processoren koel waren toch of vindt deze processor dat de zomer nog wel even door mag gaan?
Specificaties van de PC:
CPU: VIA C3 800MHZ (multilplier 6x, FSB 800mhz)
Moederbord: PCChips M789CG (2 ISA, 1CNR, 2DIMM, audio, video, Lan, CPU)
Chipset: VIA VT8622/3 Apollo CLE266
Geheugen: 256MB geen idee welk merk
Videokaart: onboard VIA/S3G Unichrome IGP (32MB)
Screenshot van de temperaturen:
Screenshot van de gedetailleerde specificaties:
De andere onderdelen blijven wel koel, de processorfan op de processorkoelblok draait wel. De pc is verder haast niet vooruit te branden. Het afspelen van Realplayer en Divx bestanden gaat met veel schokken gepaard.
De PC crasht trouwens niet zelfs als die lang aanblijft, maar is wel supertraag.
Het lijkt erop dat er geen goed contact is tussen de processor en koelblok, maar kan het misschien ook de processor zijn dat die een bug heeft?
Zo ziet de processor eruit die op het moederbord zit: http://www.3dnews.ru/documents/10970/03_cooler.jpg
Dus bijna geen koelblok zichtbaar.
Ik dacht altijd dat VIA C3 processoren koel waren toch of vindt deze processor dat de zomer nog wel even door mag gaan?
Specificaties van de PC:
CPU: VIA C3 800MHZ (multilplier 6x, FSB 800mhz)
Moederbord: PCChips M789CG (2 ISA, 1CNR, 2DIMM, audio, video, Lan, CPU)
Chipset: VIA VT8622/3 Apollo CLE266
Geheugen: 256MB geen idee welk merk
Videokaart: onboard VIA/S3G Unichrome IGP (32MB)
Screenshot van de temperaturen:

Screenshot van de gedetailleerde specificaties:

De andere onderdelen blijven wel koel, de processorfan op de processorkoelblok draait wel. De pc is verder haast niet vooruit te branden. Het afspelen van Realplayer en Divx bestanden gaat met veel schokken gepaard.
De PC crasht trouwens niet zelfs als die lang aanblijft, maar is wel supertraag.
Het lijkt erop dat er geen goed contact is tussen de processor en koelblok, maar kan het misschien ook de processor zijn dat die een bug heeft?
Zo ziet de processor eruit die op het moederbord zit: http://www.3dnews.ru/documents/10970/03_cooler.jpg
Dus bijna geen koelblok zichtbaar.
[ Voor 23% gewijzigd door Archimond op 22-09-2007 00:30 ]