Toon posts:

f3ka-ap013c vs Acer Aspire 5920G

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!
Ik heb een probleem.
Ik heb hier 2 laptops waar ik uit kan kiezen.

Acer Aspire 5920G:
CPU: Intel Core 2 Duo T7300 (2.00Ghz)
RAM: 2 GB PC667 (2x1 GB, uitbreidbaar tot 4 GB)
Harddisc: 160 GB, 5400rpm
Scherm: 15,4', CrystalBrite (glare), 1280x800
Videokaart: Nvidia Geforce GO 8600 GT, 256 MB dedicate, tot 1 GB Turbocache
Webcam: 0.3 megapixel
Netwerk: IEEE 802.11n, Bluetooth, Gigabit Ethernet
DVDdrive: DVD-super multi layer of optionele HD-DVD drive
Robson Turbomemory: 1 GB installed
Geluid: Dolby Home Theater sound met built-in subwoofer
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium NL

F3ka-ap013c:
* Display: 15.4", WXGA Resolutie 1280x800
* Processor: Mobile Turion64 X2 TL60 (2.0GHz)
* Geheugen: 2GB (2x1GB) DDR2 PC5300
* Videokaart: ATi Mobility Radeon HD2600 with VRAM 512MB (Hyper Memory 1280MB)
* Harddisk: 200GB SATA 4200rpm
* Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
* Modem 56K V.90
* LAN 1000Mbit
* WLAN 54Mbit
* Incl. tas en muis
* Microsoft Windows Vista Home Premium

Ik wil de laptop gebruiken voor nieuwe spellen en ik wil het gebruiken voor school
Dus ik heb een goede processor nodig.
Ik doe de opleiding ELT.
Voor de rest zou het handig zijn als het lang zonder accu overleeft.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Ik zit precies met hetzelfde probleem, zelf denk ik dat ik voor de Acer laptop ga. Dit omdat de Acer een werktijd met accu van 3.5 uur heeft, in vergelijking met 2 uur bij Asus. Verder heeft de Acer standaard een Robson en een bluetooth module aan boord.

Enige nadeel aan Acer is dat de behuizing iets goedkoper aanvoeld en Acer maar 1 jr garantie leverd. Maar ik neem nog 1 jaar garantie extra erbij..voor de zekerheid.
Morgen ga ik even een prijsopgave bij een lokale pc boer aanvragen, hoeveel het bij hun kost.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:19:
Hallo mensen!
Ik heb een probleem.
Ik heb hier 2 laptops waar ik uit kan kiezen.
Wat is het probleem? Gewoon een keuze maken.
<knip specs>
Ik wil de laptop gebruiken voor nieuwe spellen en ik wil het gebruiken voor school
Dus ik heb een goede processor nodig.
Waarom?
Ik doe de opleiding ELT.
Voor de rest zou het handig zijn als het lang zonder accu overleeft.
Zonder accu overleeft een laptop heel lang, want je kunt er niets mee doen.

Benchmarks zoeken, reviews lezen, nadenken en een keuze maken. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Een tweaker kan zelf keuzes maken en hoeft niet aan het handje te worden vastgehouden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Een keuze maken is geen groot probleem, maar een verkeerde keuze maken is mijn probleem :p
een goede processor heb ik nodig waarschijnlijk voor zware programmas , tenminste dat denk ik
maar et kan geen kwaad om een goede processor erin te hebben tog?

haha ik doelde op dat de laptop heel lang moet kunnen werken zonder dat je opnieuw hoeft op te laden

Ik kan wel reviews vinden over de acer maar over die ander laptop haast geen1 dat maakt het lastig om dan te kiezen snap je. Daarom heb ik een topic gestart om te kijken wat mensen zeggen die al 1 heben ofzo:)

Greetz

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:53:
Een keuze maken is geen groot probleem, maar een verkeerde keuze maken is mijn probleem :p
een goede processor heb ik nodig waarschijnlijk voor zware programmas , tenminste dat denk ik
maar et kan geen kwaad om een goede processor erin te hebben tog?

haha ik doelde op dat de laptop heel lang moet kunnen werken zonder dat je opnieuw hoeft op te laden

Ik kan wel reviews vinden over de acer maar over die ander laptop haast geen1 dat maakt het lastig om dan te kiezen snap je. Daarom heb ik een topic gestart om te kijken wat mensen zeggen die al 1 heben ofzo:)

Greetz
Lees dan het CSL Beleid en Wat is er nu anders in CSL? door, het is juist niet de bedoeling om dit soort topics te openen. "Welke moet ik kopen" topics zijn op heel GoT niet de bedoeling, want een tweaker kan zelf kiezen.

Het zijn allemaal dingen die je zelf op kunt zoeken; als je geen review van de specifieke laptop kunt vinden (er is hier zelfs een F3 topic), dan zoek je een benchmark van het onderdeel. Verder kun je gaan zoeken op reputatie van de merken (en vooral bij Acer is dat belangrijk).

Oftewel: ga nu zelf eerst eens aan de slag :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Heb jij al gebruikerservaringen gelezen van een F3ka-ap013c?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nog geen gebruikersaanwijzing gelze :p

Verwijderd

Ik heb mijn F3KA-AP013C net binnen. De mijne kwam met een tas en een muis. Het enige waar ik minder te spreken over ben is, is het OS dat erop staat.

Asus levert zoveel rotzooi met Windows Vista, dat je er nauwelijks mee kan werken. Verwijder je de trial van Norton via Programs & features (of hoe het ook heet) en zet ik er mcAfee Enterprise 8.x op, blijkt dat norton er nog niet helemaal af is. Als ik een USB stick er in doe krijg ik dus een mooi blauw scherm omdat hij Norton wil aanroepen om de USB stick te scannen:P Mijn huidige virusscanner komt natuurlijk in conflict met de Norton virusscanner. In ieder geval, voor mij redenen om over te stappen naar linux en vista eraf te gooien.

De notebook zelf ziet er strak uit. Ik heb geprobeerd 3dMark06 te draaien, maar die liep vast om een onbekende reden, bij de mirror @ guru3d stond dat hij wel Windows Vista ondersteunde. Jammer genoeg kan ik dus nog geen 3dmark scores geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 00:44 ]

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Wanneer je Norton via het functie Software had verwijderd, had je daarna nog in het register het mapje Norton of Symantec moeten weg halen. (eigen risico) Grootte kans dat je dan geen blauwe scherm kreeg en het probleem was verholpen. Naar mijn mening dus een rare reden om hiervoor de schuld naar Vista toe te schuiven.

@Mod
Waarom worden dit soort topics niet gesloten?

[ Voor 9% gewijzigd door PCMedic op 29-09-2007 12:14 ]

Verwijderd

@pc medic: Als je m'n comment goed gelezen had , had je kunnen lezen dat ik ook de schuld niet gaf aan windows vista, maar aan Asus die windows vista volstopt met rommel.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat windows er zelf ook een boel troep instopt. Neem nu die windows defender, laatst nog uitgeroepen als slechtste virusscanner die er te krijgen is (ook toegegeven door microsoft, las ik). Verder neemt de game performance (op het moment) met zeker 20% af. Voor mij allemaal redenen om XP er nog een tijdje op te houden.

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Norton Removal Tool (oid) opzoeken in Google en downloaden. Verwijderd Norton wel helemaal weg volgens mij.
Pagina: 1