[2000 server] Internet doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
Heey, ik ben totaal niet thuis in het land van Windows 2000 server, en ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen. Ik moet voor wat vrienden van mij het netwerkje verhuizen van een zestal computers.

De server van dit netwerkje heeft altijd met ADSL gewerkt, en internet deed het dan ook. Maar nu is hij verhuisd naar een plekje met kabel van UPC. Als ik de kabels aansluit dan doet internet het niet. Ik dacht laat ik beginnen met internet op de server.

Ik heb deze kabel nu via een switch aangesloten op mijn laptop met win xp zodat ik gewoon kan internetten en dit kan schrijven. Een andere kabel gaat van de switch naar de server. Nu wil ik internet op de server hebben, maar dit werkt niet.

Wat ik heb gedaan. De instellingen van het netwerk (TCP/IP instellinge DNS e.d. overgeschreven), en nu allemaal op obtain automaticly gezet. Ook de DNS Server adresses op automaticly gezet. Internet werkt alleen nog steeds niet. Moet ik ergens een service aanzetten of iets dergelijks? Graag hulp! Heel erg bedankt! Ik begrijp er niet zoveel van, en het doorlezen van de FAQ's werkt ook niet zo super omdat ik niet precies weet waar ik naar op zoek ben.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat voor ip krijgt je laptop ?

Iperf

• Timmeah
62.163.112.xxx

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er zit geen router in je modem ....

(geen verassing anders had er naar alle waarschijnlijkheid een switch in je modem gezeten)

je zal er een router tussen moeten gooien, of alleen aan moeten sluiten op je server

mischien moet je nog door een provisioning procedure om je mac adres bekend te maken, ik weet het niet zeker. maar dat staat in het boekje van upc

(je bent stiekem begonnen met je laptop en niet met je server vermoed ik .. ofniet ?)

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 21-09-2007 22:12 ]

Iperf

• Timmeah
Alleen aansluiten op de server helpt niet, nog steeds geen internet.

Ik heb hier wel een router staan, is het dan handig om de instellingen die ik nu op deze laptop van "ipconfig /all" krijg in de router te stoppen, en zou internet het dan wel moeten doen?

(ik ben niet begonnen met de router laptop (foutje, ik zat met router in me hoofd), maar met de server)

((het is windows 2000 server family overigens, ik neem aan dat dit niet veel uitmaakt))

[ Voor 28% gewijzigd door Timmeah op 21-09-2007 22:23 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heeft je server niet een paar speciale instellingen

pak even je upc boekje erbij .... ik gok dat je door de mac provioning heen moet

(ik vroeg niet of je begonnen was met je router maar of je niet toevallig was begonnen met je laptop)

Iperf

• Timmeah
Geen UPC-boekjes helaas in de buurt.. ik zal het even zonder moeten doen.

En wat betreft de MAC-provisioning (dat is dat de modem is ingesteld op het MAC-adres van de netwerkkaart van de laptop?) Kan ik dan niet het MAC-adres van de laptop kopieren op de router?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

meestal wel, dat staat weer in het boekje van je router

boekje upc koste mij letter 1 minuut .. zou ej niet beter je best gaan doen ?
http://www.upc.nl/pdf/Ins...lefonie_internet_1106.pdf

deze is ook belangrijk
http://www.upc.nl/index.p...geID=1415&cid=235&aid=930

[ Voor 76% gewijzigd door Fish op 21-09-2007 22:33 ]

Iperf

• Timmeah
Hmmm... omdat ik nu hele tijd een 169.*.*.* ip adres heb en geen default gateway heb kan ik niet meer op me router komen, hoe kan ik nu op me router komen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:45
UPC wilt je MAC hebben :)

http://www.tech-notes.nl/...-mac-address-spoofing.php

Je moet je mac adres spoofing instellen op alle pc's.
Nadeel is wel na het opnieuw installeren van je computer dit opnieuw ingesteld moet worden.
Je kan ook 1 PC pakken deze authenticeren voor UPC. En in je router deze forwareden.

ga naar cmd tik in ipconfig /release vervolgen ipconfig /renew controleer nu je gateway.

nog niet bekend?? Reset dan je router/switch naar factory defaults.
Sluit je deze alleen aan op het netstroom en aan 1 machine die niet fungeert als DHCP/DNS server.
ga naar cmd tik in ipconfig /release vervolgen ipconfig /renew controleer nu je gateway.

als het goed is krijg je nu wel een gateway. standaard is deze meestal
192.168.1.1/254

Daarnaast als je niet weet hoe een Windows server werkt, niet weet hoe je een mac adress in je switch/router kan forwarden. Dan denk ik dat je toch ook iemand moet raadplegen.

[ Voor 52% gewijzigd door To_Tall op 21-09-2007 23:34 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Timmeah
Heey, ja hij werkt inderdaad, reset moet bij deze router langer dan 2 seconden ingedrukt worden. MAC is nu gecloned, Internet nu via de router op me laptop.

Maar internet werkt nog steeds niet op de server. Het internet werkt nu opeens wel op de server, heel vaag.

Nu zorgen dat de harde schijven op de server weer gedeeld worden.

[ Voor 56% gewijzigd door Timmeah op 21-09-2007 23:57 ]

Pagina: 1