Toon posts:

Hotmail migreren naar Gmail?

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zoek een methode om al mijn Hotmail-emails (liefst met bijlage en mapstructuren) te migreren van Hotmail naar Gmail.

Forwarden is natuurlijk een eenvoudige optie, maar die heeft wel als nadeel dat al mijn email ineens van mij lijkt te komen. En dat vermijd ik liever.

Iemand tips?

Verwijderd

Lijkt me niet zo heel moeilijk zelf uit te zoeken:

A - Welke export mogelijkheden heeft Hotmail
B - Welke import mogelijkheden heeft gmail
C - Gebruik deze mogelijkheden (eventueel met tussenliggende conversie) om het over te zetten

A + B = C ?

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 01:04

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Terugmailen naar die mensen en vragen of zij hem forwarden naar Gmail. :))
Is ook goed voor je sociale contacten.

Nee, maar serieus. Ik denk niet dat er zo'n optie bestaat. Zeker niet vanuit hotmail.
Bill staat niet te springen om hotmail klanten aan Gmail te geven op zo'n makkelijke 'push this button' manier.

Google weet misschien meer. Al geprobeerd?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik weet iig dat Microsoft Office integratie heeft met Hotmail, misschien valt daar wat mee te spelen? Maar je zal erg snel idd 'gezeik' krijgen met waarvan al de emails vandaan komen.

C:\>_

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41

BCC

Als je een hotmail abbo neemt, dan mag je gebruik maken van de WebDAV export tool of gewoon via POP alles binnenfietsen. Dan kan het wel.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... ik zie niet zoveel in een abonnement, eerlijk gezegd.

Met een desktopprogramma heb ik al m'n mails al gedownload (zonder attachments, dat wel), en nu heb ik dus een paar mappen vol met *.eml-files. Iemand enig idee hoe ik die dan weer kan importeren in Gmail?

Of is er gewoon een manier om alles in één keer over te hevelen?

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met http://sourceforge.net/projects/getlive/ heb ik alles op een linux bak binnengehaald, waar gmail het via POP(S) binnentrok.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultra op 22-09-2007 17:39 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:14
De EML files weer in een email programma zetten (thunderbird?) en vervolgens http://blog.codefront.net...aphical-gmail-import-tool downloaden en importeren maar!

Verwijderd

Topicstarter
Dank, Ultra en Archie_T!
GetLive klinkt erg handig, die heeft m'n eerste voorkeur - maar ik vraag me af hoe ik ermee aan de slag kan. Nu ik het archief heb uitgepakt, heb ik wat losse bestanden waar ik niet van weet wat ik er mee moet. Jij wel, Ultra?

Ik heb XP, trouwens, en geen Linux.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 17:52 ]

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tja, misschien toch naar wat anders zoeken? Tenzij je ook perl aan de gang wil proberen te krijgen onder XP. Daarnaast ook nog een pop3-server opzetten...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
POP kan niet standaard onder hotmail zeker? Anders is Fetchmail heel makkelijk: stel hem in dat-ie de mail download, en forward het naar je gmail!
(op deze manier heb ik ingesteld dat de mail van m'n vriendin wordt opgehaald bij @home, en doorgestuurd naar Gmail, waar de helft in het spamfilter terechtkomt)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Mapstructuren gaat zowieso niet lukken, want Gmail heeft geen mappen ;)

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... ik ben nu de boel aan het binnentrekken met Thunderbird. Kan ik ze daarna hopelijk uploaden met Gmail Loader. Ik houd jullie op de hoogte :)
Pagina: 1