Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

NOD32 voor DOS... iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, misschien een apparte vraag...

- Ik kom net op de site van NOD32, een versie voor DOS tegen en vraag me af of het enig nut heeft om dat te installeren??
(op de site van NOD32 staat dat deze DOS-versie hardwarevirussen tegengaat die Windows misschien over het hoofd ziet)

Ik heb een 3 jarige licensie lopen tot 2010 op de normale NOD32
(ik gebruik hem voor zowel XP als Vista, die ik in dualboot draai)

Kan iemand mij wat advies geven??
(extra veiligheid kan volgens mij nooit kwaad)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Bwah, niet echt nodig volgens mij...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
@Peter, beetje nutteloos antwoord.

@budopower. De NOD32 voor MS-DOS werkt in een DOS omgeving. Sinds XP heeft Microsoft MS-DOS uitgekleed en werkt het niet meer als besturingssysteem. M.a.w. XP is je besturingssysteem en niet DOS. Dus al zou je deze extra beveiliging willen, deze gaat niet werken op jouw systeem, simpelweg omdat je geen MS-DOS hebt. Hij is meer bedoeld voor diegenen die nog onder windows 95/98/me werken.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarbij hardware virussen komen eigenlijk nooit voor. Het publiek is veel te beperkt en de kans dat je zo'n virus oploopt is natuurlijk niet zo groot (gezien je voor een echt hardware virus toch chipjes zult moeten flashen). Dus het lijkt me dat een windowsversie afdoende is.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Als je een keer een CD-ROM wilt scannen of een FAT/FAT32 geformatteerde schijf, maar niet vanuit Windows, dan kan je er wat aan hebben. Dan start je de pc op met een floppy, connect je je CD-ROM speler middels MSCDEX.EXE in je autoexec.bat file, en dan start je NOD in DOS op en kan je commandprompt scannen!

Dan heb je er wat aan... ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
c70070540 schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:57:
Als je een keer een CD-ROM wilt scannen of een FAT/FAT32 geformatteerde schijf, maar niet vanuit Windows, dan kan je er wat aan hebben. Dan start je de pc op met een floppy, connect je je CD-ROM speler middels MSCDEX.EXE in je autoexec.bat file, en dan start je NOD in DOS op en kan je commandprompt scannen!

Dan heb je er wat aan... ;)
Het kan op 1 diskette ;)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Pagina: 1