Weet iemand hoe het eigenlijk zit met de System Memory Multiplier?!?
Met me Gigabyte P35C DS3R heb ik de onderstaande keuzes:
[2.00] , [2.40] , [2.50] , [3.00] , [3.20], [2.66] , [3.33] , [4.0+] oder [Auto]
Kan je het best hele of halve multiplier stappen gebruiken?
Of zijn 2.4, 3.2, 2.66 en 3.33 logische sprongen voor geheugen en heeft de divider dan geen
'last' van verlies vanwege asynchroon geheugen?
Of zijn die stappen net zo makkelijk voor het systeem te gebruiken als hele en halve?
Met me Gigabyte P35C DS3R heb ik de onderstaande keuzes:
[2.00] , [2.40] , [2.50] , [3.00] , [3.20], [2.66] , [3.33] , [4.0+] oder [Auto]
Kan je het best hele of halve multiplier stappen gebruiken?
Of zijn 2.4, 3.2, 2.66 en 3.33 logische sprongen voor geheugen en heeft de divider dan geen
'last' van verlies vanwege asynchroon geheugen?
Oftewel, zijn de stappen 2.4, 3.2, 2.66 en 3.33, stappen waardoor het asynchroon gaat draaien?Geheugenbus: je moet onderscheid maken tussen de FSB en de geheugenbus: vroeger zaten deze twee op dezelfde snelheid, maar tegenwoordig zijn ze vaak onafhankelijk van elkaar in te stellen. Dit fenomeen noem je het "asynchroon draaien van het geheugen". In tegenstelling tot wat de meesten denken (en wat de marketinglui willen laten weten) is dat beslist niet sneller dan het netjes synchroon laten draaien. Geheugenbenchmarks zullen hogere scores laten zien, maar daar blijft het dan ook bij. Tijdens normaal computergebruik dient de geheugenbus namelijk door de chipset opnieuw in de fase gebracht te worden met de FSB. Dit in fase brengen kost tijd en als een computer ergens gebrek aan heeft is het tijd; er moet her en der in het systeem al (te)veel gewacht worden. Laat je de FSB en het geheugenbus even snel draaien, dan word je niet geconfronteerd met deze extra wachttijden en loopt het zaakje vlotter
Of zijn die stappen net zo makkelijk voor het systeem te gebruiken als hele en halve?
jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.