Toon posts:

verbinding valt weg door gateway (van buren)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het spelen van online games wordt mijn draadloze verbinding steeds verbroken.
Op hetzelfde moment dat dit gebeurt verschijnt of verdwijnt een netwerkicoontje met de verbinding.
"IGD-1.0 op WAG354G"

Dat lijkt mijn eigen router te zijn, maar die heeft een aparte icoon met een eigen naam en ik kan de Gateway niet uitschakelen.
Wat kan dit veroorzaken?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kies eens een ander kanaal.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar wat heeft dat voor zin, mijn laptop zoekt automatisch naar alle gateways/routers in de buurt.Ik kan op de wireless netwerkkaart geen kanaal opgeven alleen in de router.
Dan zoekt de laptop nog steeds naar alle beschikbare verbindingen.
In de gateway kan ik uberhaupt niet wijzigen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

michien zou je hem dan zo instellen dat ie niet lukraak met alles verbind :?

Iperf

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Misschien is je buurmans router sterker dan de jouwe, en drukt die regelmatig jouw signaal op hetzelfde kanaal weg? In plaats van direct aanvallend te reageren zou je ook gewoon de tips die je krijgt kunnen opvolgen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Als je de wireless tool van linksys gebruikt moet je die er zo snel mogelijk afgooien.
Gebruik gewoon de zero configuration tool van windows zelf.

Verwijderd

Topicstarter
@ Codecaster
Het was niet aanvallend bedoeld, vandaar gelijk "sorry".
Ik kan op de wireless tool van mijn laptop niets wijzigen. Is gewoon standaard configuratie.
De router drukt het signaal niet helemaal weg, want daarna is er een dubbele verbinding.
Ik heb nu het kanaal gewijzigd, maar mijn buren zijn niet online dus kan niet zien of het helpt.
Wat me opvalt is dat de Gateway ook niet te zien lijkt in de lijst met netwerkverbindingen, alsof het een ander protocol is ???

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:22

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:40:
@ Codecaster
Ik kan op de wireless tool van mijn laptop niets wijzigen. Is gewoon standaard configuratie.
Dat betwijfel ik ten zeerste. En als dat zo is dan moet je de wireless tool weg gooien en gewoon de Windows Wireless Zero configuration gebruiken. Daar kun je preferred networks instellen en aangeven dat hij niet naar andere netwerken moet verbinden. Probleem opgelost.
Daarnaast moet je dan op je wireless router nog even instellen dat hij in ieder geval een ander kanaal gebruikt dan het netwerk van je buurman zodat je eigen netwerk niet verdrongen wordt.

Verwijderd

job schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 01:21:
Als je de wireless tool van linksys gebruikt moet je die er zo snel mogelijk afgooien.
Gebruik gewoon de zero configuration tool van windows zelf.
Wat hij zegt, en dan kun je nl het automatisch verbinden (instellen in windows) richten naar 1 station en niet elk willekeurig station dat gevonden wordt.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je kan ook bij advanced zeggen:
enkel met access points
en disable de optie: 'maak verbinding ook als het niet mijn voorkeur is'

en dan in uwe lijst van voorkeurs-ap's (routers, ...) enkel den uwe (en ev. dieje van't werk) laten staan...

gene last meer van de rest: hij gaat ze wel vinden maar niet meer zomaar overpringen.

(online gamen via wifi... :| )

@hieronder: kijk naar dieje screenshot van hierboven: just boven de # 3 hebde ne knop geavanceerd: dieje zulde gij ook moeten hebben (mijne laptop met xp home heeft dat ook dus ...)
(oogjes open doen als ge vensters ziet ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door soulrider op 22-09-2007 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
@croga
In services.msc is de windows wireless zero de enige wireless tool, hoe kan ik daar de preferred networks instellen , of bedoel je via de eigenschappen van netwerkverbindingen.?
@Neo567
In Voorkeursnetwerken staat alleen mijn eigen router, ik heb nu het automatisch configureren uitgezet maar de buren hebben nu blijkbaar hun router aangezet en ik heb weer 2 netwerkverbindingen in mijn balk staan. Ik kan de Gateway ook niet uitschakelen met de lrechtermuisknop, ik krijg wel de mogelijkheid te zien, maar als ik er op klik gebeurt er niets.
@soulrider
Die optie kan ik helemaal niet vinden.
Hoe kom ik daar dan ?
Oh ja, het bersturingssysteem is XP Home !!
<edit>
Ik heb zojuist netstumbler geinstalleerd en gezien dat ik de enige ben op kanaal 9, bovendien is het sterkste signaal ook nog eens mijn eigen router.
Helaas moest ik netstumbler weer verwijderen omdat ik na het installeren opeens helemaal geen verbinding meer kon krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 13:31 ]

• nIghtorius
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

In Voorkeursnetwerken staat alleen mijn eigen router, ik heb nu het automatisch configureren uitgezet maar de buren hebben nu blijkbaar hun router aangezet en ik heb weer 2 netwerkverbindingen in mijn balk staan. Ik kan de Gateway ook niet uitschakelen met de lrechtermuisknop, ik krijg wel de mogelijkheid te zien, maar als ik er op klik gebeurt er niets.
maak daar eens een screenshot van. klinkt aardig vaag in de oren. tenzij je laptop/desktop 2 wlan adapters heeft.. :?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
nIghtorius schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:03:
[...]

maak daar eens een screenshot van. klinkt aardig vaag in de oren. tenzij je laptop/desktop 2 wlan adapters heeft.. :?
Idd, screenshots ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

och dat is die plug en play netwerkbende ..... maar die kun je wel uitzetten

http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm of was dat aleen je pc
nou ja zet upnp eens uit op de router als dat kan

kunj edat icoontje niet gewoon weggooien of disabelen ?oid

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 22-09-2007 15:36 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
@ fish
UPNP uitzetten, thx

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:15
UPnP is hier een symptoom geen oorzaak. De oorzaak is dat je naar het verkeerde wireless netwerk verbindt en dat heeft niets met UPnP te maken. De oplossing is hierboven al gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
hoezo, al de vorige oplossingen hielpen niet, of waren niet mogelijk met mijn software (lees XP home). Pas bij het uitzetten van UPnP verdween de 2e icoon in de balk en tevens uit mijn netwerkverbindingen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 17:17 ]

Pagina: 1