Router met DNS??

Pagina: 1
Acties:

• loox600
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Weten jullie of er routers bestaan die zowel DHCP als DNS functionaliteit bieden?
router moet dus ip adressen uitdelen maar ook "name resolving" aan de clients aan kunnen bieden.
(in de DHCP scope komt dus als dns server de router mee).

Moet een lokaal netwerk maken zonder server OS, alleen win32 machines en geen internet connectie.
er draait 1 applicatie die op IP gebaseerd is; authentificatie is dus GEEN issue.

alvast bedankt voor jullie input.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Welke router doet dat niet? :P De SpeedTouch die ik hier heb draaien tot vervelends aan toe wel (blijf )#($*()# van mn DNS-pakketjes af ja kreng, m'n ISP heeft een prima DNS-server!) en volgens mij deed m'n Draytek Vigor 2600WE (oud beessie, die wil je niet meer kopen gok ik) het ook wel.

Ho wacht, excuses, ik las eventjes over "geen internetconnectie" heen.. Dan heb je er dus niets aan, want die routers forwarden alle DNS-requests simpelweg naar de DNS-servers van de ISP :+

Je hebt geloof ik wel routers waar Linux opgezet kan worden en dan zal d'r vast ook wel BIND op kunnen. Moet je probably wel zelf gaan compilen enzo.

[ Voor 41% gewijzigd door Osiris op 21-09-2007 20:29 ]

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Waarom zou je dat nodig hebben? Als je in een windows domein/werkgroep elke pc een computernaam geeft, dan is die daar normaal mee te bereiken. Geen DNS nodig.

• loox600
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
je hebt dns nodig voor de applicatie.
applicatie is een client server applicatie; er moet een mssql database benaderd worden.

enummeratie van de mssql database in netwerk gaat wel goed; echter connectie vervolgens niet.
als er dns in dat subnet zit, dan gaat het wel goed.

connecten op basis van ipadres is geen optie. clients weten hun eigen ip adres niet (niveau gebruikers).