[Vista] Gedeelde printer werkt niet vanaf Vista, wel XP/2k

Pagina: 1
Acties:
  • 2.773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb last van een bijzonder vervelend probleem waar ik al ontzettend veel voor heb gedaan om het op te lossen. Ik hoop dat iemand mij hier kan verder helpen.

Als eerste, de situatie. Ik heb mijn netwerk thuis in een Visio tekening getekend.
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/netwerkSM.png
(Dit is voor het eerst dat ik wat in Visio maakte :+)

De printer (HP Deskjet 5940) is gedeeld en gebruikt de nieuwste drivers van Hp.com. Iedere computer in het netwerk is staat gebruik te maken van de gedeelde printer, behalve de Vista laptop. De Vista computer, welke net opnieuw is geïnstalleerd, geeft tijdens het toevoegen na enkele minuten wachten de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/vista_error.jpg
(Kan geen verbinding maken met de printer. De bewerking kan niet worden voltooid (0x000006be).)

Wat ik heb geprobeerd:
- Nieuwste XP drivers op de XP server geplaatst;
- De bestanden van de Vista drivers overschreven over de XP driverbestanden van de XP server;
- De Vista drivers op de XP server geïnstalleerd en zodoende prutsen dat het over het netwerk ging lukken;
- De firewalls uitgeschakeld;
- Helpdesk van HP gebeld welke aanraadde een bepaalde WINS setting te veranderen;
- Op Google gezocht naar de errorcode, Uiteindelijk kwam ik iedere keer in hetzelfde topic waar werd gesproken over het bestand 'hpbmini.dll', dit bestand kan ik niet eens vinden;

Feiten:
- Via USB werkt de printer wel;
- File sharing werkt prima;
- Vista op de server installeren is wegens de performance geen optie.

Ik heb geen flauw idee meer welke opties mij resten. Daarom hoop ik dat iemand hier op GoT mij kan verder helpen.

🌞🍃

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Misschien iets te makkelijk gedacht: Heb je al geprobeerd om de vista printerdriver op de client te installeren?
Je zou ook kunnen proberen of de printer lokaal werkt (aansluiten aan de vista client) en vervolgens via het netwerk benaderen.

[ Voor 36% gewijzigd door Pwigle op 22-09-2007 17:57 ]

• kamerplant
  • Niet online
Tnx voor je reply.
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd. Het effect is dat de printer via USB prima werkt, maar zodra ik de printer via de normale weg toevoeg krijg ik dezelfde error melding. Van een bestaande printer kun je (zo ver ik weet) ook niet de instellingen wijzigen zodat het ipv via USB ineens via het netwerk gaat printen.

🌞🍃

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jawel, door de poort op de ouderwetse manier met net use lpt2 bijvoorbeeld te koppelen :)
Niet geschoten is altijd al mis.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kamerplant
  • Niet online
Daar had ik zelf dus nooit aan gedacht :o Ik was helemaal vergeten dat dit uberhaupt mogelijk is. Het werkt :) Thanks alt-92 d:)b
net use lpt2 \\home\hp5940 /persistent:yes

🌞🍃

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je maar wel in de gaten houdt dat die /persistent dus ook inhoudt dat de mapping en de bijbehorende printerconfig altijd actief blijft ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kamerplant
  • Niet online
Jup, dat is ook juist de bedoeling. :P Zodoende hoef ik niet iedere keer een startup script te laten runnen :P

🌞🍃

Verwijderd

Go to Control Panel. Choose printer. Then choose Add Printer.

ChooseAdd a local printer. Click on Create a new port. The default in the drop down box is Local Port. Do not change that. Click Next.

A dialogue box will appear asking for you to enter a port name. Type in the \\computer name\printer name ie. My computer's name is basement, or use the ip of the computer where the printer is connected to, and the printer name is EpsonSty so I typed in \\basement\epsonsty
Pagina: 1