[SBS2K3] Extern wel VPN verder niets. event 1054

Pagina: 1
Acties:

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024
Hier draaien 3 systemen (2x XP en 1x Vista). Deze loggen normaliter allen in via VPN op een SBS2K3 server op een andere lokatie. Nu willen sinds afgelopen di/wo de XP's niet meer werken zoals normaal. We hebben het vermoeden dat het te maken heeft met de updates van woensdag. Alle drie loggen gewoon in op de VPN maar de twee XP's kunnen niet verder. (geen toegang tot shares en exchange ed.) Het station met vista heeft nergens geen last van. Nu heb ik de XP's terug gerold naar voor de updates maar dat heeft niet geholpen. Dan heeft de server ook een update gehad maar daar heb ik nog niet teruggerold omdat me die updates essentieel lijken.

Nu kijk ik bij de XP's in het logboek waar dus mooi twee errors in staan:

UserEnv 1054:
Kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet verkrijgen. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. . Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.
AutoEnrollment 15:
De automatische certificaatinschrijving voor lokaal systeem kan geen contact krijgen met de Active Directory 0x8007054b. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. De inschrijving wordt niet uitgevoerd.
Error 15 lijkt mij een gevolg van 1054 dus ik ben op die laatste gaan zoeken waarbij ik bar weinig vind muv het uitschakelen van de slow-link-detection. Dat is gebeurd maar werken ho maar. Een paar andere oplossingen (brakke nics ed.) die ik vond zijn niet van toepassing omdat deze situatie altijd gewerkt heeft en uitgerekend alleen die XP's de mist in gaan.

Iemand een idee? Ik hoop 't want ze willen GRAAG aan het werk hier. :)

Aunt bunny is coming to get me!