Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds eind vorig jaar officieel "werkeloos". Ik werkte tot december in de supermakrt tot ik ruzie kreeg met de baas, die mocht me niet. Mja, tot nu toe wat zwart werk enzo gedaan, maar dat schiet niet op. Ik wil toch wat meer gaan verdienen ook richting mijn rijbewijs.
Nou zit ik doordeweeks op school en in de weekenden ben ik vrij.
Kwa opleiding heb ik vmbo theoretisch gedaan en nu 2e jaars mbo elektrotechniek.

Nu zoek ik dus een bijbaantje voor in de weekenden, het liefst een leuk baantje waar ik ook wat met de handen kan gaan werken.
Bij een bedrijf kan ik eigenlijk zo beginnen, jan linders supermarkt. Waar ik al eerder heb gewerkt, de baas van toendertijd is eruit geschopt en ik kan als ik wil zo weer terecht...
Nu twijfel ik daar toch erg over, al mijn leuke collega's zijn weg, ik ben toch wat ouder (17,5) en alles wat daar werkt is net 16. En werken in de supermarkt is niet echt super...

Tja en dan, wat anders akn ik nog doen? Horeca valt iig al af.

Ik heb daarnet naar epc gebeld, scooter shop in sittard, daar hadden ze geen intersse. Ik kan nog naar scootextreme proberen te bellen. maar verder zou ik het dus niet weten, ik kan ook niet overal aan de bak omdat het maar een bijbaantje is en omdat het maar voor een zaterdag is.
Dus of supermarkt of bouwmarkt, mja ik wil eigenlijk wat "leuker" werk.

Iemand die me misschien kan helpen aan een idee?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Check op zaterdag eens de Limburger en gewoon solliciteren wat banen die daar staan ondanks dat ze soms bv iemand 40 uur willen hebben.
Een andere optie is bv 24Help die hebben altijd mensen nodig maar daar moet je wel minimaal 20 uur per week werken. Dan kom je wat technisch support aan ´t doen voor bv @home. Al begrijp ik wel van veel mensen dat het niet al te leuk is, ik vond het zelf wel meevallen al heb ik niet al teveel aan de lijn toendertijd gehangen.
Als je nog studeert.. hebbie geen stages of stages gehad? Dat zijn ook leuke opties om werk uit te halen. Soms geven die wel 0 uren contracten.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 20:08
Uitzendbureau? Er zijn denk ik zat zaterdagbaantjes te krijgen bij industrieele bedrijven (machineonderhoud/doorsmeren etc). Daar kun je met je handen werken en ook nog eens wat leren! Tenminste, dat is mijn ervaring :)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb altijd bij een benzinepomp gewerkt. Er waren altijd wel gezellige klanten, er is genoeg te doen en als je je echt verveelt kan je ff een weekblad erbij pakken. Ook erg handig als je 's avonds wilt werken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:58
Joopieboy...

Leuk om te horen dat je ook in Sittard zit.
Ik ben net gestopt met parttime werken, nu ik mijn school af heb. Een fulltime-baan bevalt mij wel.
Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten, na 5(!) jaar supermarktwerk. Ik heb de gok gezet om commercieel te gaan werken (mijn geval: telecom-winkel). Ga gewoon eens met wat open sollitaties langs wat winkels, en laat jezelf zien. Er is vraag genoeg naar part-timers...

Het staat iig goed op je CV en je ervaring wordt stukken rijker. Communicatief wordt je er ook stukken beter op, en de verdiensten zijn niet slecht.

Succes!
Als er vragen zijn --> DM.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Goh, die 1,5 jaar maakt wel een verschil zeg :P Ik was 22 en werkte met jongens en meisjes van 16..
Maar wat voor soort werk zoek je eigenlijk? Iets in de IT of schoonmaken? Misschien is evenemntenbeveiliging wel leuk.

Ik zou gewoon een paar open sollicitaties de deur uit doen zoals dnhelle zegt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Outerspace schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:45:
Goh, die 1,5 jaar maakt wel een verschil zeg :P Ik was 22 en werkte met jongens en meisjes van 16..
Maar wat voor soort werk zoek je eigenlijk? Iets in de IT of schoonmaken? Misschien is evenemntenbeveiliging wel leuk.

Ik zou gewoon een paar open sollicitaties de deur uit doen zoals dnhelle zegt.
Ik werk op mijn 22e ook nog steeds in een supermarkt en in de zomer ook nog eens op een camping in de receptie, maar kan TS wel begrijpen.. T is en blijft geen uitdagend werk in de supermarkt....

TS; kan je met je studie niet iets? T is misschien wel basis, maar toch...

Verwijderd

Zaterdag postbode misschien??

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 20:52
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:50:
[...]

Ik werk op mijn 22e ook nog steeds in een supermarkt en in de zomer ook nog eens op een camping in de receptie, maar kan TS wel begrijpen.. T is en blijft geen uitdagend werk in de supermarkt....

TS; kan je met je studie niet iets? T is misschien wel basis, maar toch...
Dat uitdagend werk in de supermarkt is maar net wat je er van maakt. Ik werkte tot afgelopen januari in een franchise Edah welke is verbouwd tot Plus. (werkte er toen 3 jaar) Ik kreeg een vast contract en ben nu op mijn 20ste 1e verkoop medewerker met een "riant" (tov andere leeftijdsgenoten) salaris en afgelopen vakantie regelmatig als enige "leidinggevende" rondgelopen. Als je kunt meedenken over planning, efficient werken etc vind ik het best uitdagend, maar het is ook maar net wat je aangeboden krijgt en er zelf van maakt.

mbt ts:
Zoeken zoeken zoeken, schrijf je in bij studentenwerk.nl oid.... (hier krijg ik regelmatig aardige aanbiedingen van) etc...

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 16:07
*knip niets toevoegende reactie*

[ Voor 94% gewijzigd door Rukapul op 21-09-2007 21:33 ]

• herbalx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 12:57
werk momenteel bij KPN om mijn tijd op te vullen, niet op de technisch afdeling. Heb namelijk geen zin om 30 min met iemand van 50 een modem aan te sluiten ..... Nee ik vervul mijn taak op de afdeling achterstallige betaling ... ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties :)

Zo te merken is er idd meer te doen als dat ik dacht. Waar ik zelf al aan dacht, was werken bij de gamma, mja dat is in het zelfde rijtje als supermarkt werk, maar dan weer net wat beter, lijkt mij. Winkel werk edg lijkt mij opzich ook wel leuk, omdat ik zelf geintresseerd ben in computers was ik al wezen bellen een tijd terug naar een paar pc winkels hier, daar hadden ze ook geen interesse. En tja, wat dan voor winkel, het schiet me niet een twee drie te binnen. Maar goed, dat komt wel, heel weekend om na te denken.

Alleen 2 dingen die mij toch wat lastig lijken, 1 is dat ik veel last heb van groeipijnen en dus zwaar werk niet kan doen, supermarkt ging nog, 2 is dat ik nu alleen een vmbo theoretisch diploma heb en bv voor kassa werk al te min bent, daar heb je nml havo voor nodig. Ok, ik doe nu wel mbo niveau elektro, maar geen papieren ervan.

Met de studie kan ik op dit moment nog niks, stages zijn pas het 3e leerjaar en ik zou nu een baantje willen, en wat het over een goed jaar zal brengen, dat zien we dan wel. Leuk adres voor een bijbaantje, leuker als wat ik heb en het verdient beter? Ok, dan is die keuze snel gemaakt.

Maar ik ga iig de tip opvolgen om eens wat open sollicitaties te versturen, maar eerst eens rustig na denken hoe of wat, en waar ik vooral wil en kan gaan werken.

Btw, dnhelle, halle mede sittardenaar :w

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:58
Joopieboy schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 23:18:
Btw, dnhelle, halle mede sittardenaar :w
:w

Haha, leuk om dit te lezen. Allemaal zeer begrijpelijk.
Zoals ik je verhaal hoor, is het een optie om de telecom in te gaan, maar daar verlies je dan ook enigszins de binding met pc's. Alhoewel, ik bedenk me net dat de Telecom-winkels zich steeds meer richten op internet-verkoop, en that's where the tweaker comes in... Misschien interessant? ICT zit niet alleen maar in de PC-shop he?

Probeer anders ook eens callcenters, die vragen vaker mensen zoals jou, en ook voor kortere dienstverbanden, rekening houdende met je stagetoekomst.. Eerstelijns Helpdesk staat altijd mooi op je CV, houd daar rekening mee!

Laat gewoon inderdaad eens wat open sollicitaties rondgaan, bel daarna de bedrijven op waar je gesolliciteerd hebt en nodig je uit voor een gesprek (Note: dat nabellen is echt booming! De meeste bedrijven vinden dat initiatief z-u-p-e-r.)

By the way, ik haal je laatste quote aan:
Alleen 2 dingen die mij toch wat lastig lijken, 1 is dat ik veel last heb van groeipijnen en dus zwaar werk niet kan doen, supermarkt ging nog, 2 is dat ik nu alleen een vmbo theoretisch diploma heb en bv voor kassa werk al te min bent, daar heb je nml havo voor nodig. Ok, ik doe nu wel mbo niveau elektro, maar geen papieren ervan.
Dat kassa-werk is bullshit. Mijn motto hierin is: als je geld kan spenderen, kun je het ook incasseren. Kassawerk is makkelijk, zolang je de procedure kent. En dáár is net geen diploma voor benodigd.

Nogmaals, het lijkt alsof er weinig parttime werk / bijbaantjes bestaan, maar dat is dus absoluut niet.
Succes met nadenken en natuurlijk met solliciteren.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Uitzendbureaus. Het is hierboven al genoemd, ik wil er aan toevoegen dat tegenwoordig alle bijna alle vacatures met lage eisen waar je gemakkelijk in kunt stappen via uitzendbureaus ingevuld worden. Dit geldt zeker voor de sectoren waar kleine (weekend) baantjes te halen zijn en de grotere bedrijven. Bij een bedrijf als bv. Postbank kom je buiten een uitzendbureau om niet meer binnen, tenzij het om de hogere functies gaat.

Een paar maanden geleden zocht ik ook een kleine baan naast een opleiding die ik doe. Elk uitzendbureau had wel wat, mede omdat ik al een HBO-diploma heb. Ik heb een enorme hekel aan uitzendbureaus, en de arbeidsvoorwaarden zijn ronduit slecht. Zaken die vaste medewerkers meestal wel hebben, zoals een eindejaarsuitkering en fatsoenlijke pensioenopbouw (hier kan je niet vroeg genoeg een begin mee maken) lopen uitzendkrachten mis. Bij mij speelt ook nog het gevoelsmatige aspect dat ik mij geen medewerker van de opdrachtgever voel, je blijft er wat tussenin hangen. Dus liever buiten die uitzendbureaus om, maar dat was niet te doen. Simpelweg geen vacatures (provincie Friesland). En dan heb ik het over baantjes waar je zonder veel werkervaring of specifieke diploma's aan het werk kunt, waar enkel een bepaald niveau wordt gevraagd. Dus toch maar voor de uitzendbureaus gegaan. Ik denk dat je wel bij wat kleinere bedrijfjes en winkels nog wel rechtstreeks aan het werk kunt, dus die kun je benaderen met open sollicitaties zoals hierboven al geadviseerd.

Gelukkig heb ik inmiddels werk, zonder uitzendbureaus, dat bij mijn opleiding past :)

[ Voor 58% gewijzigd door SvMp op 22-09-2007 12:53 ]

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:32

BTS

Hoezo valt horeca gelijk al af?
Verdient wel goed.
En je kunt op zondag ook nog vaak werken, wat bij de gamma dus veel minder voorkomt.
ook ik heb vmbo tl, en doe nu ook mbo.

je zou bijvoorbeeld gewoon gaan afwassen, ik ben zo begonnen en doe nu ook bediening en keukenhulp, dus afwisseling is er wel. (bij mij dan)

Of moet het overdag zijn?
Dat zou een goede reden kunnen zijn om het niet te doen.
Maar meestal ben je rond 2300 uur klaar.
Btw ik doe dit ook via een uitzendbureau.

Mijn eerste baantje was vogelhuisjes maken.. en dat was opzich wel veel met je handen doen.
Weet alleen niet of zoiets ook bij jou in de buurt kan.

[ Voor 13% gewijzigd door BTS op 22-09-2007 13:04 . Reden: Waardevolle toevoeging ]

www.highflow.nl

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, dan zou ik van de week idd beter langs een uitzend bureau kunnen gaan :)
Wat zijn "de betere" bureau's?

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:32

BTS

ik zou gewoon ff google raadplegen

Er zijn er zat

En ik zit bij randstad.
Maar er zijn er zat, en misschien als je goed zoekt vindt je er nog 1 die bijvoorbeeld iets doet met Electro, en geen diploma nodig hebben ;)

www.highflow.nl

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok bedankt, ik zal wat gaan rondzoeken :)

En misschien toch gamma, daar blijf ik toch ook over denken...

[ Voor 48% gewijzigd door Joopieboy op 22-09-2007 16:53 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 00:47
Ik heb ook paar maanden geleden voor zo'n keuze gestaan.

Ik heb gaan werken bij de Jumbo supermarkten met opleiding.
Maak gewoon je mbo opleiding af en kijk daarna verder en als je echt een baan nodig heb denk ik dat je toch weer in de supermarkt of een bouwmarkt terecht komt

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Gewoon bij die supermarkt gaan werken, heb je iig nu iets.
Ondertussen uitzendbureau 's afbellen of ze iets voor je hebben, ook inschrijven daar.
Ik zou je de horeca aanraden, je verdient relatief veel (ik verdien bijna t dubbele minimumuurloon voor mijn leeftijd)en je klimt makkelijk op de ladder, verder hebben ze altijd wel mensen nodig.
Succes!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 22:50
Bij de Jan hebben we inmiddels net nieuwe medewerkers helaas Johan, en iedereen kent je er nog want zoveel is er niet verandert

En wat te oud de meeste zijn 17 net zoals jij en sommige al 23. Niet zo zeuren.

Ik wens je suc6 met je baantjes want flessen wijn laten vallen ben je in iedergeval wel goed in :P
no flame intended of het lag aan jou of aan de baas mja suc6 met je zoektocht.

[ Voor 16% gewijzigd door luccie op 24-09-2007 00:43 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
@Luccie: wie ben jij :?

Mja, ik ga nog wel eens wat rond kijken en van de week wat bedrijven langs :)

Pagina: 1