Router advies voor glasvezel en externe HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 1.195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-03 13:45
Ik heb momenteel een Edimax 6104 pauperrouter staan die de snelheid van mijn glasvezelverbinding (24mb/24mb) niet trekt, maar bovendien ook een normaal aan verbindingen (torrent of usenet) niet aan kan.

Vervangen dus, nu heb ik zitten nadenken en ik ben (denk ik) op zoek naar een router die het volgende kan/heeft:
- Goede WAN aansluiting ivm glasvezel
- Wifi minimaal 54mbit
- Stabiel
- Qos (quality of service) i.v.m. Linksys ATA voip adapter op één van de poorten en toekomstig IPTV
- USB poort voor externe HDD aan te sluiten

Nu zit ik met dat laatste nog met een vraag, je kan namelijk ook NAS harde schijven kopen die je dus via een netwerkkabel aansluit op je netwerk. Welke van de twee werkt beter/stabieler/soepeler/sneller? Welke is specifiek aan te raden?

Ik zat overigens zelf aan een degelijke linksys router te denken, maar nu kan ik me voorstellen dat er ook andere respectabele merken zijn die deze dingen beter en/of goedkoper implementeren.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 02:53

mrsar

waar een sar is,is een wodka

kijk eens in het glasvezel amsterdam topic,daar worden verschillende routers getest/zijn getest,mischien heb je er wat aan.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:31
ga ermaar vanuit dat een NAS met een rj45 (lan dus) veel sneller werkt en een ding dat via usb(2) eerst naar je router gaat en dan naar je netwerk

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Het gaat er iig om dat de router die je gaat kopen ivm je fiber naast voldoende bandbreedte/correcte aansluitingen, ook genoeg rekenkracht heeft om dit te verwerken maar dat wist je waarschijnlijk zelf al.
-Je wilt minimaal 54mbit wifi? Ik zou als ik jou was voor N draft 2.0 gaan. Apparaten met deze officiële certificering zijn in tegenstelling tot vaak eerdere versie's wel compatible tussen verschillende fabrikanten en zijn ook nog eens FW upgradable als de uiteindelijke standaard er is.
-Over de NAS. Ik heb op mijn werk Gigabit NAS's gezien die volgens een claim op de doos minstens even snel waren als een USB 2.0 HD. Ik zou persoonlijk voor een USB 2.0 of eSATA schijf gaan, maar het is maar net wat je zelf het meest praktisch vind.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-03 13:45
Ik ga eerst wel een degelijke router regelen en na veel zoeken en surfen op voornamelijk http://www.smallnetbuilder.com ben ik er uit gekomen dat ik denk ik voor de D-Link DIR-655 ga, aangezien die verreweg het beste is, ook nog wel enigszins te betalen gezien de specs en dus goed op de toekomst voorbereid.

Momenteel heb ik een gigabit poort en m'n vriendin een laptop met een Intel 2200BG Minipci kaart erin (54g), maar als ik het goed begrijp kan deze router tzt van Draft N 2.0 naar N 2.0 geupdate worden dmv firmware. Verder vind ik het belangrijk dat hij goede Qos heeft en dat heeftie

Het enige wat ik kan bedenken is dat hij IPv6 mist, wat een aantal Linksys routers wel hebben, maar goed.

Ik ben er ook achter gekomen dat een externe HDD / NAS ook nogal een uitzoek tocht is en een échte NAS stevig aan de prijs. De D-Link router heeft wel USB, maar niet voor mass-storage als ik het goed begreep, dus ik zal tzt wel een goedkoop 1Gbps HDD aanschaffen.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

flipjevandejam schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:55:
maar als ik het goed begrijp kan deze router tzt van Draft N 2.0 naar N 2.0 geupdate worden dmv firmware.
Die router draait wel een draft N maar is (nog) niet draft N 2.0 en hoogstwaarschijnlijk later niet upgradable naar de uiteindelijke standaard, bovendien loop je met drafts eerder dan 2.0 het risico dat ze niet met N produkten van andere fabrikanten samenwerken.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

flipjevandejam schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:55:Het enige wat ik kan bedenken is dat hij IPv6 mist, wat een aantal Linksys routers wel hebben, maar goed.
Waarom zou dit belangrijk zijn?

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Waarom niet? Altijd handig toch om op de toekomst voorbereid te zijn, bovendien heb ik Chello in R'dam al IPv6 adressen zien uitdelen.

Pagina: 1