Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

geen opdracht voor school (boiler)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag weten welk systeem je het best kan gebruiken om een boiler aan te sturen, voordat er een definitieve printplaat gemaakt wordt. Er moet toch eerst een opzet gemaakt worden voor de uiteindelijke regelkarakteristiek bekend is en dan is het wel handig om wat variabelen aan te kunnen passen

er zijn 3 opties:

PC ( printerpoort met java of serriele usb)

PLC ( siemens logo )

Microcontroller ( printplaat ontwerp in C )

ik doe een opleiding Engineering Design & Innovation (werktuigbouwkunde) aan de Hogeschool van Amsterdam. dit heeft dus weinig/tot niks met programmeren te maken. Ik kan dit makkelijk laten uitbesteden bij het stage bedrijf waar ik loop. Maar ik vind het zelf interessant om dit onder de knie te krijgen. dus niks opdracht van school

aangezien er een hoop met C geschreven wordt vind ik het wel interessant om het hiermee te doen, maar hoe zit dat met Java/serriele USB,
ik heb zelf al met een PLC gewerkt, maar wil graag de andere opties ook verkennen

mijn 2de vraag is dan ook: welke componenten/software heb je nodig om de 3 opties werkend te krijgen?

gr Mark

p.s.
ik hoop dat ik nu wel de kans krijg voordat ik meteen op slot ga :(

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sorry, hij gaat weer dicht. Ten eerste is je titel leuk verzonnen, maar compleet niet ontopic. Ten tweede is het de bedoeling dat je in ieder geval iets aan research doet (zoals je in EL Policy kan zien); voor zover ik kan zien weet je toevallig dat je drie opties hebt maar heb je nog geen idee welke je moet nemen, laat staan dat je zelf al research hebt gedaan naar welke componenten je kan gebruiken. Zoals ik ook al eerder zei: als je specifieke technische vragen hebt kan je hier aankloppen, maar zoiets globaals als hier staat heeft nog een flinke slok eigen inzet nodig.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.