ik wil graag weten welk systeem je het best kan gebruiken om een boiler aan te sturen, voordat er een definitieve printplaat gemaakt wordt. Er moet toch eerst een opzet gemaakt worden voor de uiteindelijke regelkarakteristiek bekend is en dan is het wel handig om wat variabelen aan te kunnen passen
er zijn 3 opties:
PC ( printerpoort met java of serriele usb)
PLC ( siemens logo )
Microcontroller ( printplaat ontwerp in C )
ik doe een opleiding Engineering Design & Innovation (werktuigbouwkunde) aan de Hogeschool van Amsterdam. dit heeft dus weinig/tot niks met programmeren te maken. Ik kan dit makkelijk laten uitbesteden bij het stage bedrijf waar ik loop. Maar ik vind het zelf interessant om dit onder de knie te krijgen. dus niks opdracht van school
aangezien er een hoop met C geschreven wordt vind ik het wel interessant om het hiermee te doen, maar hoe zit dat met Java/serriele USB,
ik heb zelf al met een PLC gewerkt, maar wil graag de andere opties ook verkennen
mijn 2de vraag is dan ook: welke componenten/software heb je nodig om de 3 opties werkend te krijgen?
gr Mark
p.s.
ik hoop dat ik nu wel de kans krijg voordat ik meteen op slot ga
er zijn 3 opties:
PC ( printerpoort met java of serriele usb)
PLC ( siemens logo )
Microcontroller ( printplaat ontwerp in C )
ik doe een opleiding Engineering Design & Innovation (werktuigbouwkunde) aan de Hogeschool van Amsterdam. dit heeft dus weinig/tot niks met programmeren te maken. Ik kan dit makkelijk laten uitbesteden bij het stage bedrijf waar ik loop. Maar ik vind het zelf interessant om dit onder de knie te krijgen. dus niks opdracht van school
aangezien er een hoop met C geschreven wordt vind ik het wel interessant om het hiermee te doen, maar hoe zit dat met Java/serriele USB,
ik heb zelf al met een PLC gewerkt, maar wil graag de andere opties ook verkennen
mijn 2de vraag is dan ook: welke componenten/software heb je nodig om de 3 opties werkend te krijgen?
gr Mark
p.s.
ik hoop dat ik nu wel de kans krijg voordat ik meteen op slot ga