Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tool voor toelaten/blokkeren USB-sticks

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een programma waar ik mee kan bepalen dat slechts één merk of één type USB sticks toegelaten kan worden op een PC. Concreet gaat het om de Kingston DataTraveller Secure (DTS), van elke grootte.

Dit om ervoor te zorgen dat er geen onbeveiligde sticks gebruikt worden, met alle risico´s vandien indien de stick word verloren of gestolen. Genoemde stick ondersteunt namelijk hardwarematige encryptie.

Ik heb gekeken naar Sanctuary Device Control (www.securewave.com) en DriveLock (www.drivelock.nl), en die doen hun werk prima, maar zijn enigszins overkill als je alleen deze features gebruikt. Google levert niet zo gek veel op eerlijk gezegd.

Kent iemnand vergelijkbare tools of methoden? Het OS is Windows XP (Pro) en Windows 2000 (Server). Als het even kan zou het ook fijn zijn als hij onze Thinclients (Windows CE 4.x en 5.x) ook zou ondersteunen. Deze laatsten connect middels een ICA-client naar een Citrix-farm.

Het mag een tool zijn die lokaal geinstalleerd moet worden, maar als hij via een GPO werkt is het ook goed. Alle PC's die het betreft zitten in een Windows 2000-domain.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Niemand een idee?

Virussen? Scan ze hier!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
devicelock is dit iets

Grutte Pier fansels

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 21:51

VisionMaster

Security!

Onder Linux kan je wat gekke dingen toevoegen en dan heb je wat je wilt. Anywayz, bij een grote bank hebben ze het zo ingesteld dat je geautoriseerd moet zijn om een USB device te mogen gebruiken. Dus, het kan ook per user account. Geen idee hoe je dat afdwingt op je clients, maar het is dus technisch wel mogelijk.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• wildhagen
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Devicelock had ik inmiddels gevonden en getest, echter ik kreeg het niet aan de gang op Thinclients/Citrix. Op gewone PC's werkte hij naar behoren.

Linux is helaas geen optie, i.v.m. software die gedraaid moet worden.

Inmiddels heb ik, na wat onderzoek, gevonden dat PowerFuse, dat wij gebruiken als schil over Citrix heen (maar ook op PC's, middels de Subscriber) in de volgende versie (8.01, release eind oktober) deze functionaliteit ook kan bieden. Hierdoor worden third-party tools dus overbodig, We wachten hier dus nog even op.

Iedereen nogmaals bedankt voor de moeite en de tips!

Virussen? Scan ze hier!

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
Eind deze week of begin volgende week kan je RES PowerFuse 8.01 RC1 downloaden, daar zit deze functionaliteit inderdaad in.
Pagina: 1