[Vista] Sharepoint login probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:47
We hebben hier Windows XP machines en Windows vista machines. Op de Windows XP machines gaat alles goed als we naar de SharePoint site gaan. Op de vista machines is het probleem dat als er een Excel of word bestand geopend wordt dat er dan om de login gevraagd wordt (net als je met een pc (zonder domein) naar een computer / schijf gaat die wel in het domein hangt. Nu kan dit wel ingevuld worden, maar als de pc opnieuw opgestart wordt heb je weer hetzelfde probleem (best irritant dus).

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb al rondgezocht op tweakers en op internet maar daar staan halve oplossingen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vermoedelijk de nieuwe beveiliging van Vista. Probeer het eens met UAC uit. Mogelijk ook dat bij je IE instellingen dat gebruikersgegevens (naam en wachtwoord) niet doorgegeven wordt. Bekijk dat ook.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-01 01:15
Inderdaad een hoop van de nieuwe beveiligingsverbeteringen in Vista beginnen met een vraagvenster (zoals UAC, de grootste vrager in vragenland).

• KeeP IT ReaL
Hero Of Time schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:06:
Vermoedelijk de nieuwe beveiliging van Vista. Probeer het eens met UAC uit. Mogelijk ook dat bij je IE instellingen dat gebruikersgegevens (naam en wachtwoord) niet doorgegeven wordt. Bekijk dat ook.
Dit heb ik ook gecheckt, en hier vanalles mee geprobeerd. Helaas zonder succes :( Verder heb ik de instellingen in sharepoint ook doorgelopen maar dit staat ook goed.

• KeeP IT ReaL
KeeP IT ReaL schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:30:
[...]

Dit heb ik ook gecheckt, en hier vanalles mee geprobeerd. Helaas zonder succes :( Verder heb ik de instellingen in sharepoint ook doorgelopen maar dit staat ook goed.
Heeft iemand anders nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?

• KeeP IT ReaL
niemand?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb op school ook Sharepoint. Als ik een document wil openen via IE welke het bestand weer opent in Office 2007 wordt er bij mij in XP om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Houd ik mijn Office scherm open (Word bijvoorbeeld) dan wordt het volgende document zonder vragen geopend. Maar zou ik nog een Excel document openen terwijl ik net een Word document open had, dan vraagt hij weer om gebruikersnaam en wachtwoord. Sluit ik Word en open een Word document, weer de vraag. Dit zit hem in het doorgeven van je eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Waar staan de Vista machines? Als het om laptops gaat, dan is het logisch, want die hangen niet in het domein van school. Verder wordt ook niet meer zo makkelijk de usercredentials doorgegeven naar een ander programma. Dit ivm veiligheid. Weinig aan te doen dan accepteren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Kijk eens wat er gebeurt als je de "protected mode" van IE uitschakelt. Die protected mode zorgt ervoor dat IE met nog minder rechten draait dan een gewone gebruiker terwijl Office met gewone rechten draait.

We are shaping the future

• KeeP IT ReaL
Hero Of Time schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:42:
Ik heb op school ook Sharepoint. Als ik een document wil openen via IE welke het bestand weer opent in Office 2007 wordt er bij mij in XP om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Houd ik mijn Office scherm open (Word bijvoorbeeld) dan wordt het volgende document zonder vragen geopend. Maar zou ik nog een Excel document openen terwijl ik net een Word document open had, dan vraagt hij weer om gebruikersnaam en wachtwoord. Sluit ik Word en open een Word document, weer de vraag. Dit zit hem in het doorgeven van je eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Waar staan de Vista machines? Als het om laptops gaat, dan is het logisch, want die hangen niet in het domein van school. Verder wordt ook niet meer zo makkelijk de usercredentials doorgegeven naar een ander programma. Dit ivm veiligheid. Weinig aan te doen dan accepteren.
Wat je hierboven beschrijft heb ik hier idd ook. Alleen gaat het hier goed met XP machines maar niet mer vista machines. Verder hebben we idd een aantal laptops maar dat moet niks uitmaken want deze zijn gewoon lid van het domein. Kan je niet iets in sharepoint veranderen dat voortaan geen gebruikersnaam en wachtwoord meer hoeft in te voeren?
Pagina: 1