Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

205 ontkoppelt niet meer: diafragma kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb vorige week een peugeot 205 gekocht. Een paar dagen geleden stopte ik op een parkeerplaats langs de snelweg. Toen ik echter weg wilde rijden, ging hij niet meer in de versnelling, alleen een hoop "getandenpoets" hoorde ik. Zonder draaiende motor wilde het prima. Starten in een vernelling leverde een bokkende auto op. De auto ontkoppelt dus niet meer.
Vervolgens de wegenwacht gebeld. Deze vertelde mij dat waarschijnlijk het diafragma kapot was. Dit zou een of andere veer zijn van de koppeling. Ik kan echter nergens informatie over zo'n diafragma vinden en ik heb er ook nog nooit van gehoord! Klop dit wat hij mij vertelde en waar kan ik zo'n diafragma halen?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 21:34

4x2

lộn xộn quá

Diafragmaveer heeft dezelfde functie als de koppelingsveertjes in een schakelbrommer/motor.
Oftewel: de koppelingsplaten op elkaar drukken.
Hier staat het eea vrij simpel uitgelegd:
How stuff works linkje

En als die gebroken is zal de drukgroep weinig meer uit kunnen richten en kan je niet meer ontkoppelen.
Maar het kan ook zijn dat bv de koppelingskabel (of 1 vd koppelingscilinders of de slang in een hydraulisch systeem) kapot is.

leeg

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Topicstarter
Nou de kabel is niet kapot, ik voel ook nog steeds dezelfde weerstand in het pedaal.