Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(PHP) Hyperlink andere kleur

Pagina: 1
Acties:

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Hallo,

Heb ff vraagje over het script van een website. Ik heb een aparte pagina met waarin de lay-out staat wat op iedere pagina hetzelfde is. Iedere pagina roept dus de kop van de website apart aan. Het bestand van de kop roept op zijn beurt weer een css-file aan waar ook de kleuren van hyperlinks in vermeldt staan.

De echte hyperlinks staan in de kop pagina, maar nu wil ik als ik een pagina geopend heb dat de kleur van die hyperlink bijvoorbeeld rood is. Dit lukt mij ook wel met behulp van het alink attribuut, en verwerk dat dan ook in de css. Maar zo snel als ik op de hyperlink klik verandert inderdaad de kleur van de link maar tegelijk wordt ook de nieuwe pagina geopend die op zijn beurt ook de kop weer opnieuw aanroept zodat de kleuren weer allemaal standaard zijn. Wie weet hoe ik dat op kan lossen?

Het komt er op neer dat ik dus eigenlijk hetzelfde principe bedoel als www.google.nl
Ik heb de zoekfunctie al uitgebreid gebruikt, maar ik kan niets bruikbaars vinden.

Bij voorbaat dank.

Jan-Willem

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:58
Is dit niet op te lossen met a:active of begrijp ik je probleem niet helemaal?

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Nee dat is volgens mij inderdaad niet op te lossen met a:active omdat gelijk de nieuwe pagina wordt geladen, waar ook de kop weer in wordt geladen, dus de hyperlinks ook hun oude kleur weer krijgen.

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:47

CHeff

Allemaal gekkigheid

Je moet a:visited hebben.
a:active is alleen wanneer je op de link klikt.

[ Voor 25% gewijzigd door CHeff op 21-09-2007 14:29 ]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
volgens mij bedoelt de TS dat een link van de pagina waar je bent anders gekleurd is, dat dien je met scripting te doen, en dan b.v. een andere class meegeven voor de stijl.

Echt duidelijk is zijn verhaal echter niet...

Mijn rig

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://www.w3.org/TR/REC-....html#link-pseudo-classes
En anders, als wat marko77 zegt klopt, zul je inderdaad in je script een class ofzo moeten uitpoepen op de juiste plek.

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 21-09-2007 14:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
RobIII schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:35:
http://www.w3.org/TR/REC-....html#link-pseudo-classes
En anders, als wat marko77 zegt klopt, zul je inderdaad in je script een class ofzo moeten uitpoepen op de juiste plek.
Of een javascriptje laten loopen over alle links in de pagina en "slim" vergelijken met de huidige URL.
Dat is de non-intrusive manier, maar wel "duur" in vergelijking met een class uitpoepen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020

Cogito ergo dubito

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-11 01:00
Het is inderdaad "a:visited".
Op het moment dat je op een link geklikt hebt ziet je website het al visited.
Dus met "a:visited" moet het inderdaad lukken.
marko77 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:35:
volgens mij bedoelt de TS dat een link van de pagina waar je bent anders gekleurd is, dat dien je met scripting te doen, en dan b.v. een andere class meegeven voor de stijl.

Echt duidelijk is zijn verhaal echter niet...
@ marko77

Het lijkt mij dat het gewoon moet lukken met css.
je kunt css ook voor meedere pagina's scripten. ;)

Verwijderd

Het is logisch dat de kleur verandert, omdat je een nieuwe pagina opent met dezelfde kop.
Dit kun je oplossen door DEZELFDE pagina te voorzien van een nieuwe inhoud.
Middels PHP een ditisdezelfdepagina.php?doel=pagina2

dan een $GET van doel

en in je coding
if ($doel == pagina2)
{
include once(pagina2.php)
}

De source is niet helemaal correct maar een indicatie, ik heb hier geen handleiding en kan helaas niet bij alle internetpagina's.
Pagina: 1