Werkende SoundMAX drivers voor Striker Extreme gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vos1988
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-04 09:04
Na weer eens gegoogled te hebben voor drivers voor mijn Striker Extreme kwam ik het volgende driver pakket tegen .

SoundMAXAudio_v6106260

Er is nu week een control panel onder vista en ook DTS connect is aanwezig.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Verwijderd

DTS Connect in Vista!
Geweldig...
Ik ga ze vanmiddag meteen proberen op m'n P5B Deluxe, die heeft ook een 1988B.

Verder zag ik de Blackhawk software voor Soundmax toevallig vandaag in de review van de P5E3 op Anandtech... Ik vraag me af of we die ook kunnen draaien, is immers ook 1988B.
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3098&p=5

• Vos1988
nee die heb ik tot zover nog niet werkend kunnen krijgen, helaas. Maar dit vind ik voorlopig even net zo goed

Verwijderd

Dit pakketje werkte niet, klaagde dat hij mijn hardware niet herkende.
Door wat .inf en .cfg van een oudere versie van werkende drivers te nemen, kreeg ik het wel geinstalleerd... Ik kreeg ook het Blackhawk paneel... Maar dat werkte niet helemaal. De eq-instelling kon ik niet aanpassen.
Ook kon ik geen DTS-settings vinden.
Toen maar wat verder gegoogled, en toen kwam ik op een pakketje met dezelfde versie, die wel werkte. Zonder Blackhawk, maar wel met DTS, en een iets versimpelde Sonic Focus-DSP optie. Dat werkt wel prima.
Ik zie ook een Host OpenAL, wat volgens mij de EAX-functionaliteit verzorgt in Vista, ongeveer zoals Creative's ALchemy.
Deze heb ik geinstalleerd: http://www.hanson-logisti...SoundMAX_v6.10.1.6260.rar
Ik denk dat dit een standaard pakketje is, dat op alle 1988s werkt, dus misschien dat anderen er ook wat aan hebben.

• Vos1988
dat is hetzelfde pakketje als wat ik geinstalleerd had, kon de link niet meer vinden. Maar omdat het dezelfde versie is als die met het blackhawk panel dacht ik dat het het zelfde pakket was

Verwijderd

Bedankt voor de tip, gebruikershaes!
Dit is versie 6280, dus nog iets nieuwer dan die we al hadden.
Ik moest wel weer de .inf editen om mijn P5B Deluxe te herkennen, maar nu doet de Blackhawk software het helemaal goed.
Helaas zit er nu niet het 'tussenpaneeltje' in, waarbij je tussen DTS en de Sonic Focus-functies kunt kiezen.
Ik zal nog es kijken of dat aan elkaar te lijmen valt op de een of andere manier.

• gebruikershaes
  • Laatst online: 21-05 21:08
Yo, np. Helaas werkt die bij mij niet op mijn M2N-E en ik heb ook nog geen driver ervoor kunnen vinden met die Blackhawk pannel :'(

[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 22-09-2007 00:22 ]

Verwijderd

Zegt ie bij jou ook dat ie geen hardware kan vinden voor de driver?
Dan moet je ook de .inf even aanpassen (ADIHdAud.inf). Je moederbord heeft wel de 1988B-chip, net als de Striker Extreme en mijn P5B Deluxe, dus ik denk dat ie wel zou werken als je de juiste hardware-id's toevoegt aan de .inf-file.

Ik heb onder het kopje "[AnalogDevices.NTamd64]" deze regels geplakt uit een ADIHdAud.inf van een oudere driver:

code:
1
2
3
%HdAudioFunctionDriver.ADICodec.DeviceDesc% = A1988,    HDAUDIO\FUNC_01&VEN_11D4&DEV_198B&SUBSYS_104381F2
%HdAudioFunctionDriver.ADICodec.DeviceDesc% = A1988P,   HDAUDIO\FUNC_01&VEN_11D4&DEV_198B&SUBSYS_104381F6
%HdAudioFunctionDriver.ADICodec.DeviceDesc% = A1988P,   HDAUDIO\FUNC_01&VEN_11D4&DEV_198B&SUBSYS_10438266

Een daarvan is dus de P5B Deluxe. Misschien zit de M2N-E hier al tussen... Zo niet, dan moet je zelf even zoeken in oude drivers die bij jou wel installeren (liefst zo nieuw mogelijk).

Verder heb ik ook de platform.cfg aangepast. Ook daar zit iets gekoppeld aan hardware-id's. Daar heb ik gewoon de info uit de platform.cfg van een oudere driver bij geplakt (die id's bleken er nog niet in te staan).
Pagina: 1