She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
maarre, als je het toch zelf wilt doen: massa van de kabel aan pin 3 idd, het 47k weerstandje tussen pin 3 en pin 5. En tussen je inkomende kabel en pin 5 het 68k weerstandje. Voor pin 5 kun je ook pin 4 invullen voor het andere kanaal.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Je moet het dus zo solderen zoals het plaatje is: de onderste "streep" is de ground, bovenste is de tulp ingang. De weerstanden vormen een panningsdeler.
Verder heb je het steeds over Phono. Dat is erg verwarrend omdat dat meestal wordt geassocieerd met een platenspeler. Misschien kun je iets duidelijker aangeven wat je met wat wil verbinden via welke ingang.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
De ingangsgevoeligheid van de Quad33 is erg afwijkend van de huidige standaard. Daarom moet je een aanpassing doen als je huidige spelers op deze voorversterker aan wilt sluiten.voodooless schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:02:
Die 10 dB verzwakking is een beetje vreemd, maar goed.
Ik zie trouwens dat ik wellicht de pinbezetting zelf verkeerd had, zie hier.
Zo heel raar is het niet. Een tuner ingang heeft officieel ook een hogere gevoeligheid dan een aux. Dat is geloof ik een ervenis uit vroegere tijden. Huidige versterkers (zeg jonger dan 20 jaar) hebben gewoon een line-niveau ingang met het labeltje tuner.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Maar even ter verificatie, mijn startpost was verkeerd. Het gaat om pin 2,3,5 op de DIN.
beide massa's (kernen audiokabel) soldeer ik aan pin 3.
Nu heb ik nog 2 draden over; linker / rechter.
links komt aan pin3
rechts komt aan pin5
Hoe komen nu de weerstanden?
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Alleen jammer dat ik zoveel moeite heb met het begrijpen van dat schema, schaam me een beetje
Ik heb ze zelf besteld bij de site die ik hierboven ook al noemde. Bij Flashbacksales kun je meerdere kabels krijgen. Ze moeten alleen wel uit Engeland opgestuurd worden.paradoXical schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:25:
Waar kan ik dergelijke kabel kopen? Ben al wat zaken afgeweest, maar heb ze nergens kunnen vinden.
Ik weet alleen niet of de pinnummers die je noemt ook kloppen. Bij een DIN-5 plug tel je anders dan verwacht. De aansluitingen zoals ze achterop je 33 staan kloppen natuurlijk wel.
Op mijn eigen versterker heb ik ook een verzwakking moeten maken omdat die voor tulp bedoeld was en er bij XLR met +6dB gewerkt wordt. Totale weerstand op de deler is bij mij iets meer dan 10K, conform de requirements voor de Jensen signaaltransformatortjes waar ze achter zitten.
Edit: nu ik even beter kijk klopt er helemaal niks van... -10dB is grofweg 3 keer een halvering dus 8 keer zo zwak signaal. het moet dus 6.8K zijn en niet 68K.
[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 21-09-2007 13:49 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
De ground, en L / R staan er netjes bij.
Gaat ok niet zozeer om de nummers nu, omdat ik duidelijk kan zien om welke pinnen het gaat
Met bestellen wacht ik nog wel even, duurt me te lang voordat ik ze in huis heb
quad is wat mij betreft bijna ongevenaard. Ik zelf had/heb soms een quad 405 staanparadoXical schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:32:
Bedankt voor de reacties. Ik ben ook erg blij met deze nieuwe aanwinst. Heb hem bij de persoon waar ik hem kocht geluisterd, en was erg onder de indruk van eht geluid. Vooral wanneer ik de leeftijd in acht neem. Versterker is nog helemaal ongemodificeerd en ziet er nog niet uit. Ook van binnen. Bij maximale output konden we beide geen hoorbare vervorming waarnemen, dus inwendig is ook alles nog in goede staat.
Alleen jammer dat ik zoveel moeite heb met het begrijpen van dat schema, schaam me een beetje
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Jammer dat ik vergeten ben banaanpluggen te kopen, nu kan ik nog niet luisteren
Heb je mijn opmerking nog gelezen? voor -10dB klopt die 68K in je plaatje absoluut niet. 6.8K komt meer in de buurt.paradoXical schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 20:54:
Alles is netjes gesoldeerd.
Jammer dat ik vergeten ben banaanpluggen te kopen, nu kan ik nog niet luisteren
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ja heb de opmerking gezien, en heb nog even navraag gedaan bij de persoon waar de de versterker gekocht heb. Zegt dat dit de juiste weerstanden zijn...Exirion schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:04:
[...]
Heb je mijn opmerking nog gelezen? voor -10dB klopt die 68K in je plaatje absoluut niet. 6.8K komt meer in de buurt.
Zullen morgen zien wie er gelijk heeft

68K 2 maal tussen signaal.
48K 2 maal NA 68K van signaal naar mantel.
Ben ik nu een
[ Voor 28% gewijzigd door paradoXical op 22-09-2007 10:46 ]
Groen is 68Kfish schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:55:
ziet er meer uit als 4k8 ? op de foto
een bromtoon wordt doorgaans veroorzaakt door het ontbreken van massa
Bruin 48K
Stekker omgestoken.. zat niet goed en gaf een bromtoon! Heb je met die ouw meuk!!!!
Ach wat maakt het.Exirion schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:17:
Ik weiger echter nogsteeds te geloven dat je daadwerkelijk -10dB hebt met deze spanningsdeler
Geluid is perfect
Zeker nadat ik van een sony componementenversterker naar deze QUAD ben gegaan.
[ Voor 13% gewijzigd door paradoXical op 22-09-2007 12:21 ]
Je had misschien ook beter metaalfilm weerstanden kunnen gebruiken met een tolerantie van <1%,om kanaalongelijkheid te voorkomen.
De ingangs impedantie van de radio ingang op de 303 is 100K, weet je misschien ook de uitgangsimpedantie van de cd speler?
Hier kan je zien hoe het officieel zou moeten
Maar je bent nu erg tevreden dus prima zo
Als je het over spanningsversterking hebt, werk je met 20 log(Uuit/Uin)
Uuit = Uin*47/(47+68) ≈ 0.41Uin
20log 0.41 ≈ -7.7 dB
Maar de versterker heeft zelf ook een ingangsimpedantie, parallel aan die 47kΩ. Noemen wij die even Ri, dan wordt de nieuwe verzwakking 20log((47//Ri)/(47//Ri+68)) (// is hier parallel aan).
Stellen we dit gelijk aan -10, dan zou Ri 95kΩ moeten zijn. Voor moderne versterkers realistisch, maar ook voor wat oudere????
Edit, ja dus.
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.