Toon posts:

[XP] Blauw scherm tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk een bekende situatie, maar ik kon helaas op Google maar ook op deze site de oplossing niet vinden.

Waarschijnlijk heb ik een programma geinstalleerd wat ervoor zorgt dat ik nu een blauw scherm krijg tijdens het booten vlak na het Windows XP Logo.

Het blauwe scherm is een milliseconde zichtbaar en dan reboot de pc.

Weet iemand hoe ik de melding op het scherm kan laten staan?

Wat ik al geprobeerd heb is:
- Windows herstellen met de CDRom (kreeg de hersteloptie niet, behalve de bekende console)
- Instellingen van de laatste juist werkende configuratie bood geen oplossing
- Veilige modus kom ik ook niet in, zelfde probleem

• herbalx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-12-2025
er zijn mogelijkheden om dit aan te geven in je bios, tevens kan je in windows aangeven dat bij een fouit het systeem automatisch herstart, als je deze opties uitvinkt blijft hij op het blauwe scherm hangen.

Deze optie moet te vinden zijn in de "Eigenschappen van deze computer" En dan onder 1 van de verschillende tabbladen die daar te vinden zijn.

btw mocht je nou zeggen, "Hoe the Fuck kom ik in windows?" ; tijdens het opstarten ff op F8 blijven drukken zodat je de verschillende opties binnen het opstarten te zien krijgt, daaruit moet je vervolgens kunnen kiezen uit veilige modus.

Veel suc6 er mee

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

herbalx schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 20:16:
Btw mocht je nou zeggen, "Hoe the Fuck kom ik in windows?" ; tijdens het opstarten ff op F8 blijven drukken zodat je de verschillende opties binnen het opstarten te zien krijgt, daaruit moet je vervolgens kunnen kiezen uit veilige modus.
Volgens mij heb je
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:50:
- Veilige modus kom ik ook niet in, zelfde probleem
even gemist ;)

Ik zou met een offline registry editor (BartPE CD's zijn daar heel handig voor) de RebootOnError registry key even omzetten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
In het Windows F8 menu zit ook (dacht sinds SP2) een mogelijkheid om de automatische reboot bij bsod's uit te schakelen.

Verwijderd

Indien het om een ongewenst ( her ) opstarten van de pc handelt is eea eenvoudig : rechtermuis op : computerbeheer ( lokaal ) eigenschappen voor computer beheer ( lokaal ) - geavanceerd - opstart en herstelinstellingen - instellingen - de computer automatisch opstarten uitvinken ;)

Je kan nu de medelingen en codes rustig lezen en eventueel overbrengen naar de zoekfunctie in bv google waardoor meer info beschikbaar komt.

Nogmaals, dit werkt alleen bij een bepaald ongewenst nieuw opstarten van je pc, of het in dit geval ook werkelijk een oplossing is, dat is niet :O gegarandeerd. ( vanwege dat booten pc ).

Nu zal het in jouw geval, heb ik begrepen, het onmogelijk zijn om bovenstaande te realiseren. Het beste is wel om, zo gauw je weer normaal gebruik kunt maken van windows, bovenstaande toe te passen !

Een volgende keer, als zich eea weer zou voordoen zal in ieder geval je pc niet meer automatisch nieuw opstarten.

Leon25 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 20:46 ]