Toon posts:

Norton blokkeert internet verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 2.506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd op zoek maar ik krijg het niet voor elkaar. Sinds ik Norton 2007 op mijn pc heb geinstalleerd (Windows XP) kan ik niet meer op het internet. Pas als ik de Firewall uitschakel lukt het me weer. Maar permanent uitschakelen kan echter niet de bedoeling zijn. Wie weet hoe ik dit moet configureren ? Moet ik het misschien zoeken in de Algemene Regels bij de geavanceerde instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je moet zorgen dat poort 80 en/of 8080 doorgelaten wordt :) Dan zal je internet hoogstwaarschijnlijk weer toegankelijk zijn :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euh...hoe doe ik dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gewoon even zelf zoeken?
Deeper under the hood, although not advertised, Norton AntiVirus 2007 absorbs much of Symantec's discontinued Norton Personal Firewall product. But you'll have to look hard to find it: the firewall settings are rebranded as Internet Worm protection under the Virus and Spyware Protection Options page. Here you can enable or disable signature files and inbound and outbound firewall rules, as well as automatically stop all communication with the Internet--useful if there's a pernicious worm on the loose.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar erg goede beveiliging als je ook niet meer op internet kan. Snelste en beste oplossing: Norton verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:16:
Blijkbaar erg goede beveiliging als je ook niet meer op internet kan. Snelste en beste oplossing: Norton verwijderen!
Dit is echt het stomste antwoord wat ik in maanden heb gehoord....
We zijn hier om elkaar te helpen, en niet van zulke nuttelose reacties te geven...

@TS kijk in de settings van Norton, ik geef toe dat die wat moeilijk te vinden zijn. Het is nogal een warboel dat Norton menu.
Als je ff wacht zoek ik het ff voor je op. (heb zelf ook norton07)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:20

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Netwerkje aanwezig? Zo ja in de persoonlijke firewall instelling, instellen dat het een veilig netwerk is. Staat Internet Explorer niet tussen de geblokkeerde programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norton 2007 wat?? Systemworks, internet security?
losse onderdelen van systemworks??
welke firewall schakel je uit? windows of norton??

heeft norton eigen firewall, conflict hij met je windows firewall??
heb je wel de nieuwste updates voor norton of je pc??
geef s wat nuttige info.
ik volg dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad! (en ik heb ook norton internet security 2007)
  • je moet eerst beginscherm openen
  • dan moet je naar tablad norton internet security
  • dan moet je onder intellingen naar persoonlijke firewall *klik* en dan configureren!
  • dan klik je links op vertrouwensbeheer en dan op tablad vertrouwd
  • dan moet je alle ip's binnen je netwerk (dus ook je router) toevoegen als vertrouwd
nu doet je internet het hopelijk weer perfect!

hoop dat het werkt ! (maar denk het wel)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:33:
Norton 2007 wat?? Systemworks, internet security?
losse onderdelen van systemworks??
welke firewall schakel je uit? windows of norton??

heeft norton eigen firewall, conflict hij met je windows firewall??
heb je wel de nieuwste updates voor norton of je pc??
geef s wat nuttige info.
ik volg dit draadje
Betreft Norton Internet Security.
Firewall is geintegreerd.
Problemen ontstaan dus bij inschakelen van de Nortyon Firewall.
Volledig geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:48:
[...]

Betreft Norton Internet Security.
Firewall is geintegreerd.
Problemen ontstaan dus bij inschakelen van de Nortyon Firewall.
Volledig geupdate.
al gedaan wat ik zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, maar had geen succes.

Het valt me trouwens op dat als ik verbinding maak zonder Firewall m'n gebruikersnaam en wachtwoord worden gecheckt. Staat hij uit dan wil hij (tevergeefs) verbinding maken met een IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee
Splinter Cell schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:25:
Netwerkje aanwezig? Zo ja in de persoonlijke firewall instelling, instellen dat het een veilig netwerk is. Staat Internet Explorer niet tussen de geblokkeerde programma's?
Nee, geen netwerkje verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:58:
[...]

Yep, maar had geen succes.

Het valt me trouwens op dat als ik verbinding maak zonder Firewall m'n gebruikersnaam en wachtwoord worden gecheckt. Staat hij uit dan wil hij (tevergeefs) verbinding maken met een IP-adres.
wel daarna een reboot gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:58:
[...]

wel daarna een reboot gedaan?
ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Niet kicken binnen 24 uur, mensen hebben niet te plicht je te helpen natuurlijk.

[ Voor 70% gewijzigd door bjck op 22-09-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je achter een router zit is norton firewall compleet overbodig.... Je zou de settings op 'low' moeten zetten, en alles toe moeten kunnen laten staan.

Zelf heb ik een schurfthekel aan norton en z'n paranoia gedrag als het komt op beveiliging... Er wordt gewoon imo teveel rommel bij geinstalleerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:10:
Als je achter een router zit is norton firewall compleet overbodig.... Je zou de settings op 'low' moeten zetten, en alles toe moeten kunnen laten staan.

Zelf heb ik een schurfthekel aan norton en z'n paranoia gedrag als het komt op beveiliging... Er wordt gewoon imo teveel rommel bij geinstalleerd :/
En terecht heel Norton is gewoonweg langzaam, je heb als huistuinkeukengebruiker genoeg aan een viruscanner. Een extra firewall is alleen maar irritant telkens dingen die geblokkeerd worden en gezeur. Je moet maar zo denken als een hacker in jou computer wil komen komt hij er toch wel in, het is meer de vraag is het nuttig voor een hacker om in jou systeem te komen. Voor jou staan er belangrijke dingen op foto`s filmpjes enz voor zo een hacker is dat niet belangrijk. Zo denk ik er dan over, firewall gewoon weg irritant en zeker Norton :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:13:
[...]

En terecht heel Norton is gewoonweg langzaam, je heb als huistuinkeukengebruiker genoeg aan een viruscanner. Een extra firewall is alleen maar irritant telkens dingen die geblokkeerd worden en gezeur. Je moet maar zo denken als een hacker in jou computer wil komen komt hij er toch wel in, het is meer de vraag is het nuttig voor een hacker om in jou systeem te komen. Voor jou staan er belangrijke dingen op foto`s filmpjes enz voor zo een hacker is dat niet belangrijk. Zo denk ik er dan over, firewall gewoon weg irritant en zeker Norton :)
nee, geen router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:13:
[...]

Zo denk ik er niet over.
Ik vind dat het gewoon moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je echt aandacht wilt voor je probleem moet je de titel veranderen in "help, mijn internet werkt zelfs met norton".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff in het config paneel de rechten nakijken staat waarschijnlijk bij internet explorer geen toegang oid, probleem tijdje terug ook tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:22:
[...]

Dit is echt het stomste antwoord wat ik in maanden heb gehoord....
We zijn hier om elkaar te helpen, en niet van zulke nuttelose reacties te geven...

@TS kijk in de settings van Norton, ik geef toe dat die wat moeilijk te vinden zijn. Het is nogal een warboel dat Norton menu.
Als je ff wacht zoek ik het ff voor je op. (heb zelf ook norton07)
Sorry voor de reactie. Maar wat ik eigenlijk bedoelde is verwijderen en even opnieuw installeren, wil soms wel eens helpen bij Norton.

Verwijderd

zoek een goede firewall? Norton is echt teh suck.. Al jaaaaaaaren

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 21:02
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:01:
[...]

Zo denk ik er niet over.
Ik vind dat het gewoon moet werken.
Dan neem je toch gewoon contact op met de helpdesk van Norton en vertelt ze dat het niet werkt en dat ze er iets aan moeten doen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:37:
Ik ben al een tijd op zoek maar ik krijg het niet voor elkaar. Sinds ik Norton 2007 op mijn pc heb geinstalleerd (Windows XP) kan ik niet meer op het internet. Pas als ik de Firewall uitschakel lukt het me weer. Maar permanent uitschakelen kan echter niet de bedoeling zijn. Wie weet hoe ik dit moet configureren ? Moet ik het misschien zoeken in de Algemene Regels bij de geavanceerde instellingen ?
Waarom deinstalleer je het gewoon niet (het geeft duidelijk genoeg problemen) en gebruik je de firewall in xp zelf (jaja ik weet het ook die is crap, maar beter dat dan norton)
Pagina: 1