Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nissan] Koppelingspedaal blijft vaak haken

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Ik heb een Nissan Primera 2.0 SE

Sinds gisteren blijft mijn koppelingspedaal soms haken. Het intrappen gaat stroef (hoewel misschien ietwat zwaar), en hij koppelt ook goed. Maar als hij terug wil veren, dan blijft hij soms steken.

Dit resulteert erin dat hij dus niet op wil trekken. Als je het pedaal dan nogeens indrukt en meteen loslaat, dan komt hij wel helemaal terug. Alleen de motor slaat dan soms af :)

't Is net als bij een fietshandrem die wat stroef loopt. Zou het iets simpels zijn om te repareren wat zelf te doen is, zoals wat silicon spray bij de scharnieren of is het wat duurs?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ik weet niet wat er in jouw auto zit, maar het klinkt als een hydraulisch systeem dat aan het falen is.

Maar misschien is het idd dat hij gesmeerd moet worden...
Als je met zijn tweeen bent, kan je wel uitzoeken hoe de kabels lopen en kijken/voelen of het wat stroef gaat...

owja: niet je vingers bij draaiende dingen houden :+

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

ik zou gewoon beginnen bij smeren van koppelingspedaal en kabel en dan proberen
is makkelijke zelf te doen ik zou wel busje WD40 of Multi Spray halen werkt vind ik persoonlijk het beste of een andere goede kruipolie

Verwijderd

Het is niet hydraulisch, werkt nog gewoon met een kabel.
Kan zijn dat de kabel aan het slijten is en wellicht wat rafelt? Daar helpt geen smeermiddel tegen.

De koppelingskabel vervangen is volgens mij voor een dealer niet zo'n erg moeilijke klus en je bent de rest van de auto weer van het gedonder af :)

Ter indicatie: ik heb een Primera SLX uit '98 en heb geen problemen van dien aard.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 22:05 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Diafragmaveer kan ook kapot zijn, eerst kabel nakijken. Als dat het niet is dan denk ik dat het dus het eerste is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik gok op je kabel .. die slijt meestal het eerste

als hij nu aanloopt zou ik er heeeeeel gauw naar laten kijken
ik heb ook wel eens een gebroken kabel gehad, toen ik uit een tunnel omhoog reed .

ik kon hem niet meer in z'n versnelling forceren en met mazzel kwam ik net de tunnel uit. het scheelde echt 2 meter

Iperf

Verwijderd

Mocht je andere kabel zelf willen regelen heb je als ik het goed heb partnummer 30670 nodig

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb dit ook gehad (niet in een nissan) het pedaal kwam na een paar km rijden niet meer helemaal omhoog en had dan een cm of 5 vrije slag.

bleek een lekkage in de hoofdcylinder van de koppeling te zijn. kosten: 50,-

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 11:37
Controleer ook even of je mat er niet half op ligt / eraan hangt.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:27
wmeester schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:00:
Controleer ook even of je mat er niet half op ligt / eraan hangt.
Hehe, vorige keer bleef bij mij mijn voet haken tussen het pedaal en de onderkant van het dashboard :X
* Beerkeeper heeft maat 45/46

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:37

krietjur

Where am I?

FoutTM schreef op woensdag 26 september 2007 @ 08:34:
[...]

Hehe, vorige keer bleef bij mij mijn voet haken tussen het pedaal en de onderkant van het dashboard :X
* krietjur heeft maat 45/46
Herkenbaar.. had ik laatst ook toen ik een auto van de zaak moest rijden. (Opel Vectra). In m'n eigen auto (Honda Civic Coupe) heb ik nergens last van. Ik heb maatje 46/47.. :/
Pagina: 1