Toon posts:

[XP] RAID 1 onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey Guys,

ik heb momenteel een pc draaien met WinXP op 1 SATA disk van 250G. Ik wil nu een 2e disk toevoegen en hiermee een mirror maken. Wat zijn best de stappen die ik volg om zeker te maken dat hij de juiste schijf mirrored ? Ik zou niet willen dat hij de lege disk mirrored naar de andere :)

Thx

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je niet vermeldt welke RAID-controller je hebt weet niemand of het kan hè ;)

Voor zover ik weet is het überhaupt niet mogelijk, omdat je RAID-controller schijven die in een array zitten anders indeelt dan losstaande disks. Ik zou een goede backup maken en het dan gewoon proberen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Idd, was ik vergeten :P Het is een MSI mobo K9AG Neo-F

http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&cat2_no=171

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-03 19:43

_Apache_

For life.

Dat staat dan beschreven in je handleiding :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-01 01:15
Het is waarschijnlijk niet mogelijk om te upgraden vanaf een NON-Raid XP installatie, tenzij het een raid ready systeem is (IDE/SATA staat op Raid in bios en boot vanaf de HD), althans zo werkt het met Intel chipsets en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het met AMD chipset wel mogelijk is.
Vermoedelijk moet je dus XP opnieuw installeren met de SB600 Raid driver met de "Druk op F6 ..." optie van de windows XP installatie.

Verwijderd

Topicstarter
fevenhuis schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:19:
Het is waarschijnlijk niet mogelijk om te upgraden vanaf een NON-Raid XP installatie, tenzij het een raid ready systeem is (IDE/SATA staat op Raid in bios en boot vanaf de HD), althans zo werkt het met Intel chipsets en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het met AMD chipset wel mogelijk is.
Vermoedelijk moet je dus XP opnieuw installeren met de SB600 Raid driver met de "Druk op F6 ..." optie van de windows XP installatie.
Ok dit maakt het al wat duidelijker, thx voor de respons :*)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

mirorren kan toch ook softwarematig in XP?

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:50:
Idd nog niet bij stilgestaan. Hier vond ik volgende informatie : http://www.microsoft.com/...ored_volume.mspx?mfr=true

Met windows zou het dus wel mogelijk moeten zijn om een disk toe te voegen in mirror.....
Iemand hier ervaring mee ?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Edmin schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:50:
Helaas lukt je dat niet met de Windows disk zelf... Kan alleen met extra schijven.
Het OS kan niet booten als hij niet weet dat de mirror aanwezig is, en dat weet hij pas als windows gestart is

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In principe zou het geen probleem moeten opleveren om de bestaande HD in een RAID1 om te zetten. Uiteraard wel in de gaten houden op welke aansluiting de bestaande HD zit omdat niet in alle gevallen het merk/type door de RAID-controller wordt weergegeven maar SATA 1, 2 enz.

Overigens kun je een RAID1-array altijd probleemloos verbreken waardoor elk van de 2 HD's ook apart los te gebruiken zijn en, als de ARRAY bootable was, er van beide HD's geboot kan worden.

Nuttig leesvoer RAID FAQ

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 21-09-2007 17:06 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1