Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb een pro forma salarisstrook gekregen met daarin verwerkt dat ik wekelijks 8 uur ouderschapsverlof ga opnemen (werkweek van 40 -> 32 uur).

Het salaris en de eigen bijdrage voor de leaseauto worden naar rato berekend. Tevens worden 20% van tankpas en mobiele telefoon in rekening gebracht.

Is dat eigenlijk normaal/reëel?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eerste twee wel de andere niet. Want je gaat tenslotte thuis zitten en niet rondrijden en bellen.
Gewoon mijn gevoel.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:15
Word hetzelfde gedaan wanneer je snipperuren opneemt of vakantie hebt?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• wizl
Keiichi schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:43:
Word hetzelfde gedaan wanneer je snipperuren opneemt of vakantie hebt?
Nee. Dat zei ik ook al :)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Als ik minder dan 40 uur ga werken worden mijn leasenorm, vakantiedagen, vakantiegeld en een groot aantal andere secundaire arbeidsvoorwaarden ook naar rato verrekend.

Ik denk dat het wel normaal is om de dingen naar rato te berekenen, maar tankpas en mobiele telefoon ineens in rekening brengen is nieuw voor mij, daarover heb je toch gewoon afspraken qua privégebruik gemaakt?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• wizl
Empie schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:34:
Als ik minder dan 40 uur ga werken worden mijn leasenorm, vakantiedagen, vakantiegeld en een groot aantal andere secundaire arbeidsvoorwaarden ook naar rato verrekend.

Ik denk dat het wel normaal is om de dingen naar rato te berekenen, maar tankpas en mobiele telefoon ineens in rekening brengen is nieuw voor mij, daarover heb je toch gewoon afspraken qua privégebruik gemaakt?
Geen vastgelegde afspraken. Privégebruik van tankpas en GSM zijn tot nu toe onbeperkt

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
wizl schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:52:
[...]

Geen vastgelegde afspraken. Privégebruik van tankpas en GSM zijn tot nu toe onbeperkt
als het eerst onbeperkt was, dan vind ik dat heel raar...

als ze dat doen, dan moeten ze ook de volgende belachelijke rekensom aanhouden (onbeperkt gebruik geldt namelijk ook buiten werktijden):
je werkte eerst 40 uur per week, van de 168 uur die er in een week zitten
je werkt nu 32 uur per week, van de 168 uur die er in een week zitten
dus als ze dan toch gaan verrekenen moeten ze (40-32)/168 = 8/168 verrekenen... = 5%... en dus geen 20%...
beetje flauwe berekening, maar die 20% is ook flauw...
Pagina: 1