[UPGRADE] Mijn voorlopige systeem! even wat advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-01 13:30
Ik ga mijn PC gedurende deze 2 maanden upgraden.
Dit is wat ik de eerste maand neem:

MAAND 1:

1 x Intel Core 2 Quad Q6600 B3-stepping (S775, 4x 2.4GHz, 8MB, 1066MHz FSB, Boxed) 229.90 Euro 1 x ASRock 4CoreDual-SATA2 (PT880 Pro/Ultra) 56.50 Euro
1 x A-Data 2x1024MB Kit 800mhz DDR2 CL4 Extreme edition Vitesta 84.90 Euro

Subtotaal: 371.30 Euro
Bezorging door TPG Post (vooruitbetaling) (kosten 8.90 euro incl. BTW): 8.90 Euro
BTW: 60.70 Euro

Totaal incl. BTW: 380.20 Euro

Ik heb nog een 6800AGP kaart, deze kan ik gelukkig gebruiken op dit moederbord, daardoor kan ik de maand erop pas een videokaart aanschaffen. Ik neem dan een 8800GTS 320MB

Ik heb zojuist een voeding calculator gedraaid, en kwam uit op 640watt... Ik vond dit nogal erg overdreven...

Dit wordt mijn uiteindlijke systeem:

Intel Core 2 Quad Q6600
ASRock 4CoreDual-SATA2
2GB DDR-800
Geforce 8800GTS
1xIDE (heb ik nog namelijk :) )
1x DVD brander (heb ik ook nog)
1x WIFI PCI Kaart (heb ik ook nog)

En voor de rest ongeveer 5x USB devices...

Momenteel heb ik een voeding van 430 watt liggen van Coolermaster (of 480watt, dat weet ik niet helemaal zeker). Zal dit genoeg zijn? Het is een efficiente voeding.Of moet ik dus echt een 600+watt voeding nemen?

Mocht je nog meer advies hebben, dan hoor ik het graag...

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vertel ons eerst eens wat je er mee gaat doen, want als je alleen notepad gebruikt is dit een beetje overdreven systeem ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Koop een ander moederbord, want hier ga je zeker problemen mee krijgen denk ik.
Voeding lijkt me wel genoeg, je kan het altijd uitproberen en als het niet genoeg is een nieuwe voeding kopen.

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 09:58
Wil je je processor gaan overclocken??

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

• Dannydekr
Ik doe veel aan videobewerking en ik doe aan webontwikkeling/design. Ik gebruik dagelijks Photoshop/Dreamweaver/Flash en noem het allemaal maar op, en dan nog tegelijkertijd ook :) Ook speel ik zo nu en dan een spel en wil sowieso UTIII volledig kunnen spelen en wellicht Crysis.

PC wordt ook veel gebruikt voor converteren en HD streaming naar de xbox360, maar ik wil d.m.v. een HDMI kabel direct op de TV kunnen kijken.

En ik gebruik Windows Vista

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 09:58
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:33:
Daar ben ik het ook wel mee eens... Asrock is net zoiets als sweex in mijn opinie :P

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

• Dannydekr
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:33:
Voeding lijkt me wel genoeg, je kan het altijd uitproberen en als het niet genoeg is een nieuwe voeding kopen.
De recnsies zijn aardig goed en hij is AGP/PCIE. Hierdoor is het voor mij mogelijk zo hoog te upgraden (i.v.m. geld :) )

En ik ga wellicht overclocken, kan dat toch nooit laten ;)

Ik had ook mijn twijfels over dit bord overigens, maar ik heb nog geen negatieve dingen gelezen. Overclocken is ook goed te doen. En hij heeft 2x IDE wat ik ook wel handig vind.

[ Voor 15% gewijzigd door Dannydekr op 21-09-2007 11:37 ]

• Dannydekr
Overigens, ook wel handig om even te vragen, ik heb hier een legale Windows Ultimate die ik op 10 verschillende PC's kan installeren. Althans, dat lijkt mij, of is het 10x activeren? En moet ik bij een mobo/proc upgrade Vista opnieuw installeren? Ik kan mij vaag herinneren dat dit juist niet meer hoeft omdat die zichzelf opnieuw instelt. Alleen opnieuw activeren is vereist omdat je een andere HWID hebt. Kan iemand dit bevestigen?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:06
Is het geen idee om je quad-core even te laten varen?? De processor en mobo (als je een goed moederbord wilt tav je huidige keuze) zijn namelijk erg duur en een X2/6000+ is ook best snel. Wanneer je een AM2-combo neemt, heb je voor de prijs van je Q6600 een goed moederbord (m2a-vm/hdmi) EN een snelle processor. Tel daarbij dat je een onboard grafische kaart heb die HD-content kan weergeven en je enige concessie dus is dat je een maandje op de onboard graka moet werken. OF je schaft hem toch meteen aan (je houdt immers 100 euro over) en je hebt waarschijnlijk geen enkele concessie hoeven doen.

edit:
Als je de 8800 GTS er direct bij doet, ben je voor 553 klaar (met verzend). Evt een 250Gb schijf erbij, zodat je oude harde schijf niet de bottleneck wordt en voor 610 heb je een retesnel hagelnieuw systeem

[ Voor 15% gewijzigd door Miglow op 21-09-2007 12:29 . Reden: 8800GTS/320+HDD toegevoegd ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dannydeman schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:34:
Ik doe veel aan videobewerking en ik doe aan webontwikkeling/design. Ik gebruik dagelijks Photoshop/Dreamweaver/Flash en noem het allemaal maar op, en dan nog tegelijkertijd ook :) Ook speel ik zo nu en dan een spel en wil sowieso UTIII volledig kunnen spelen en wellicht Crysis.

PC wordt ook veel gebruikt voor converteren en HD streaming naar de xbox360, maar ik wil d.m.v. een HDMI kabel direct op de TV kunnen kijken.

En ik gebruik Windows Vista
Er is amper dergelijke software die van multi cores gebruik maakt. Je moet je dan ook afvragen of je met quad core niet verkeerd bezig bent om geld uit te geven. Dan ben je beter af met een dual core. Neem gewoon een Gigabyte GA-P35 serie mobo met een Intel E6550 (2 x 2.33Ghz, 4MB cache, FSB1333) of E6750 (2.67Ghz) of E6850 (3Ghz). Die Gigabytes zijn erg goed, populair en overclockbaar. En je hebt meteen de meest recente technology, namelijk 1333 bus ipv 1066.

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 21-09-2007 12:44 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Dannydekr
Ik vind 230 niet duur voor een quadcore, en zeker toekomstgericht is het slim. Maar ik ga toch niet voor de AS(S)Rock, want ik las net dat het PCI expres 4 ondersteund en dat het geheugen langzaam is. Ik moet dus een mobo hebben met een on-board videokaart zodat ik die tijdelijk kan gebruiken? Het liefst rond de 100 euro. Iemand een idee?

Edit: Ik zag net de AM2 oplossing hier langskomen, en dat is opzich een idee. Probleem is dat ik dan waarschijnlijk toch nog een maand moet wachten om de videokaart te halen. Aangezien ik deze maand ongeveer 450/480 euro te besteden heb voor de upgrade, lukt dit net niet.

De maand daarop heb ik ook zoiets te besteden, dus het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit aangezien ik sowieso consessies moet nemen.

Tenzij ik een 7900GTX neem voor 207incl verzending ;) Dan word de AM2 oplossing misschien wel interresant...

[ Voor 44% gewijzigd door Dannydekr op 21-09-2007 12:56 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:20
Als je nou gewoon alles een maand later haalt, dan hoef je ook niet dat Assrock moederbord te nemen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat is er nu anders in CSL?

Dit soort topics zijn dus niet langer toegestaan in CSL, topics gaat dus op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.