[winxp] meerdere blackberry desktop installs op 1 systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-07 00:30
Hoi GOTters,

Ik zit met een probleempje. Wij hebben als IT support afdeling de schone taak om Blackberries voor onze gebruikers te syncen met hun Outlook accounts en te activeren op de lokale BES Server. Voor deze werkzaamheden hebben wij een werkstation met Windows XP pro en de blackberry desktop tool, voor het instellen / syncen van de BB.

Nu is dit het geval: wij hebben meerdere typen blackberries waarvoor verschillende versies van de desktopsoftware benodigd is. Alleen wordt elke keer de vorige installatie van de desktopsoftware overschreven.
Voorbeeld:
Blackberry 7230 heeft de desktopsoftware daarvoor nodig. Wil ik een 8707 syncen, moet ik de daarvoor bestemde desktopsoftware installeren, anders herkent het werkstation eventuele firmwareupdates niet.

Nu zijn meerdere werkstations geen optie, alsmede virtueel, aangezien het USB apparaat niet wordt herkend.

Iemand een idee hoe dit toch mogelijk te maken?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:41
Ik maak even een verkapte tvp aangezien ik tegen hetzelfde probleem aanloop, ook verandert mijn BES pin als ik een andere blackberry aansluit, dan moet ik daarna die van mij weer aansluiten en connecten, dan komt ie weer terug...

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. Iemand een oplossing?

• CSB
Het probleem is helaas nog steeds. Ik heb geprobeerd om op een lokaal werkstation de firmwares op verschillende lokaties te installeren i.p.v. de standaard lokatie. (c:\..blabla)
Aparte snelkoppelingen gemaakt naar de verschillende installaties. Helaas herkent het systeem alleen de laatst geinstalleerde firmware.

Heeft iemand een ander idee? Ik raak een beetje door mijn opties heen...

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35

rimpeldinky

nani?

probeer het te virtualiseren met een programma als softgrid?

*burp*

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:03
Toch misschien virtualisatie ?
VMWare 6.x ondersteund tegenwoordig wel USB...

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-07 15:52
Misschien is dit niet het antwoord waar je op zit te wachten maar waarom zou je je blackberries via een pc moeten syncen / activeren? Er is al geruime tijd een optie om de handhelds over the air te activeren. Zelfs met de 7230 werkt dit weet ik uit ervaring.

• CSB
Klopt, het gaat hier niet om activeren. Meer om het apparaat te updaten qua firmware. En de software herkent alleen de laatst geinstalleerde firmware op het werkstation, waardoor updates voor andere toestellen niet worden gevonden als je deze zou aansluiten.

Hm... virtualisatiesoftware van VMWare is leuk, alleen denk ik dat licentiekosten niet de meest ideale oplossing is. ;)

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:03
Je zou vmware server kunnen kiezen, die is gratis....

Alternatief : koop 1 licentie vmware workstation
Installeer daar binnen 1 windows xp kaal en maak daar een snapshot van (ok 1 extra licentie)
en dan maak je voor elke blackberry client software een snapshot van.
dmv snapshot keuze kan je dan de gewenste blackberry updaten ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CSB schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:26:
Klopt, het gaat hier niet om activeren. Meer om het apparaat te updaten qua firmware. En de software herkent alleen de laatst geinstalleerde firmware op het werkstation, waardoor updates voor andere toestellen niet worden gevonden als je deze zou aansluiten.
Met andere woorden, dit is een applicatie-probleem, geen Windows probleem.

Ik verhuis je topic naar [CSA] waar het in eerste instantie al thuishoorde...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MisterLeurs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik ga er nu even vanuit dat je diverse type device heb. (8700/8800/8100/etc..) Hiervoor hoef je maar 1 keer de Desktop Manager te installeren.
Als je nu de firmware van elk van die toestellen wilt upgraden dan moet je alleen de firmware files downloaden en installeren. Deze kan je vinden bij de telecom provider. Misschien dat ie hier tussen staat: http://na.blackberry.com/...nloads/download_sites.jsp
Na het installeren even zoeken naar de loader.exe en die starten. De loader ziet vanzelf welke BB aan de kabel hangt en zal daar ook de geschikte firmware voor laden.
Pagina: 1