Probleem instellingen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Hallo mensen,

Ik heb zowat elke laptop in mijn klas op de Hogeschool Zuyd op het internet weten te krijgen op één laptop na. De laptop is een relatief oude Compaq met Windows XP (Service Pack 2). Een draadloze netwerkverbinding vindt plaats via een insteekbare netwerkkaart die niets mankeert en de juiste drivers heeft geïnstalleerd.

Ik weet na lang zoeken eindelijk waar het probleem zich bevindt en dat probleem zit vreemd genoeg bij de instellingen van het netwerk. De netwerkverificatie hoort namelijk op WPA te staan en dit heb ik ook zo ingesteld. Als ik vervolgens op OK klik en wil verbinding maken met het netwerk dan lukt dit niet. Vervolgens kijk ik weer bij de instellingen en zie ik dat deze automatisch is teruggesprongen naar WEP.

Hoe is het mogelijk dat deze vanzelf terugspringt zonder ik dat hier om heb gevraagd en hoe zorg ik er voor dat deze op WPA blijft staan?

PSN ID = Jorco

Verwijderd

Welk merk insteekkaartje heb je?
bij sommige kun je profielen maken en opslaan, kan daar misschien ook?

Verwijderd

Je weet wel zeker dat het wifi-apparaatje WPA ondersteunt?

En idd zoals -Willie- zegt, welk kaartje gebruik je, en heb je daarvoor ook de nieuwste drivers gedownload om evt. bekende bugs zoveel mogelijk uit te sluiten?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 10:20 ]

• Jorco
  • Nu online
Het gaat om een NetVision Wireless LAN CardBus Card waar ik niet echt duidelijke info over kan vinden. Ik zou het inderdaad misschien eens met een ander kaartje kunnen proberen en dat deze dus een beetje verouderd is. Over profielen kan ik verder niks vinden.

Edit: De laatste drivers zijn uiteraard geïnstalleerd maar deze zijn ook alweer zo'n 2 jaar oud.
Edit2: Naam bedrijf van netwerkkaart erbij vergeten te vermelden, dus deze er ff bij gezet.

[ Voor 29% gewijzigd door Jorco op 21-09-2007 10:28 ]

PSN ID = Jorco

Verwijderd

Ik zie dat de Wireless LAN CardBus Card alleen een B standaard is, ik weet niet wat voor wireless router je hebt, a/b/g ?

en idd probeer een ander kaartje ff...

Edit: heb je deze driver?: http://www.e-tech.nu/Popup_Support/1122

Ik lees op andere fora dat met deze driver een hoop problemen opgelost zijn

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 10:42 ]

• Jorco
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:28:
Ik zie dat de Wireless LAN CardBus Card alleen een B standaard is, ik weet niet wat voor wireless router je hebt, a/b/g ?

en idd probeer een ander kaartje ff...

Edit: heb je deze driver?: http://www.e-tech.nu/Popup_Support/1122

Ik lees op andere fora dat met deze driver een hoop problemen opgelost zijn
Ik heb inderdaad die driver deze week geïnstalleerd, maar ook dit lost mijn probleem niet op. Ik zal het volgende week eens met een ander kaartje proberen want ik denk dat deze WPA-beveiliging niet ondersteunt.

PSN ID = Jorco

Pagina: 1