Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vetraging inschakeling licht (ZWAKstroom)

Pagina: 1
Acties:

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Topicstarter
Eerst even ter informatie: ik weet heeeel weinig van elektronica af!

Het idee
Een opgezet dier (vos ofzo, maakt niet uit). Daaruit worden de ogen aangepast met ledjes. De ledjes worden gevoed door een zonnecel en door een lichtsensor worden deze ingeschakeld. De ledjes, lichtsensor en voedende zonnecel zijn geen probleem.

De bedoeling
In een van onze kamers, studiekamer wat tevens een extra logeerkamer is, is de stijl "oud". Meubels, gordijnen, behang, boeken, lampen, enz. zijn oud, beschadigt of onderweg (expres zo gedaan). Ergens op een kast staat een opgezet dier waarvan de ogen minimaal opladen bij inschakeling licht in de kamer. Bij uitschakeling licht lichten de ogen op totdat de voeding opgeeft (korte oplaadtijden...).

Het probleem
Zodra het licht wordt uitgeschakeld, lichten de ogen natuurlijk direct op. Ik zou hier graag een vertraging van een halve minuut, of het liefst zelfs langer in willen zien! Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dit aan moet pakken...

Ideetjes, tips en hints in de goede richting worden zeer gewaardeerd!

Disclaimer:
De kamer is op dit moment nog fictief. De meubels enzo moeten nog gekocht en geplaatst worden net zoals het behang, gordijnen enz. De kamer wordt zo ingericht dat er zo veel mogelijk een bepaalde sfeer hangt (kandelaren, olielampjes, wapenschilden, enz.).

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Er zijn genoeg inschakelvertraginkjes te vinden op internet. Een condensator met wat componentjes is al genoeg. http://www.circuitsonline.net/circuits/view/68 is een voorbeeld.