Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78211

Topicstarter
Beste tweakers,

Zelf ben ik niet zo'n bekende poster hier maar ik lees graag met jullie mee en spreek het forum altijd aan als ik wat informatie nodig heb. Maar nu ik zelf echt specifieke info zoek heb ik toch maar even een topic geopenend.

Dit word misschien een wat lang verhaal, dus ik probeer het zo bondig mogelijk neer te zetten.

In 2004 ben ik gestopt met de opleiding ICT-Beheerder MBO niveau 4, omdat ik voelde dat mijn intresses ergens anders lagen. Uiteraard ben ik wil in het bezit van het diploma Medewerker Beheer MBO niveau 3 en beschik ik ook over verschillende certificaten waaronder:
  • CompTIA A+
  • ECDL
  • Cisco CCNA (inmiddels verlopen denk ik).
Van 2004 tot 2005 heb ik een beetje gewerkt en testen gedaan waar mijn intresse nou zou liggen, daar kwam uit dat ik meer de commerciele economische kant op wou. Toen ben ik midden 2005 gestart met de opleiding Marketing en Communicatie MBO niveau 4. Deze kon ik in 1,5 jaar afronden gezien mijn vooropleiding.

Was er gedreven in mijn studie en heb het eerste theorie jaar ook perfect afgerond.

Toen midden 2006 zou ik stage gaan lopen voor 5 maanden en was ik klaar met mijn studie. Had al HBO scholen bezocht voor vervolg studie, Communicatie, Commerciele Economie of MER.
Begin van mijn stage viel alleen een bom op mij en mijn familie, bij mij werd de diagnose bloedkanker a.k.a leukemie ontdenkt dus ik moest mijn studie stoppen.

Nu midden 2007, na verschillende zware chemokuren ben ik weer begonnen met mijn stage. Alles is heel snel gegaan en de artsen snappen ook niet dat ik nu alweer fit genoeg ben om mijn stage fulltime weer op te pakken, maar dat terzijde.

Al mijn goede vrienden van de ICT opleiding zijn natuurlijk wel verder gegaan en hebben bijna hun opleiding HBO informatica afgerond. Het laatste jaar ben ik wel weer aangestoken door de ICT-sector. Zeg niet dat ik mijn huidige stage niet leuk vind, absoluut niet, maar toch voel ik dat ik meer heb met ICT dan marketing/verkoop.

Nu zit ik er over na te denken om toch ICT weer op te pakken en september 2008 te beginnen met HBO Bedrijfskundige Informatica, als ik daarmee begin ben ik 23 jaar. Aangezien dat ook meer naar de economische kant ligt. Het wordt duaal of deeltijd, want met 23 jaar wil ik niet meer fulltime de schoolbanken in.

Graag zou ik ervaringen willen horen van mensen die de opleiding Bedrijfskundige Informatica hebben gevolgd en dan voor deeltijd of duaal.

Ook heb ik nog een andere vraag m.b.t. certificeren. Straks ben ik klaar met mijn stage in februari en wil ik graag wat certificaten gaan halen, aangezien mijn vervolg studie toch begint in september , wat zijn nou goede certificaten om op zak te hebben als je wellicht wil beginnen met Bedrijfskundige Informatica ?

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand enige tips voor certificaten en/of ervaring met de opleiding Bedrijfskundige Informatica deeltijd/duaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014

Zoek een werkgever op korte werkafstand waar je 4 dagen kunt werken tijdens vaste kantoortijden (bijvoorbeeld een gemeente, woningstichting enzovoorts) zodat je in de avonduren een avondopleiding AMBI, HBO-I, HEAO-BI of iets dergelijks kunt volgen.

Dan heb je inkomen maar ook genoeg tijd en energie voor een opleiding.

Zo, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat betreft certificaten zou ik eerst een baan vinden en dan die certificaten behalen die je ook daadwerkelijk kunt inzetten tijdens je dagelijkse werkzaamheden.

Overigens kun je bij veel hogescholen ook al in februari instromen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 210014 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:26:
Wat betreft certificaten zou ik eerst een baan vinden en dan die certificaten behalen die je ook daadwerkelijk kunt inzetten tijdens je dagelijkse werkzaamheden.

Overigens kun je bij veel hogescholen ook al in februari instromen tegenwoordig.
Ja klopt, maar aangezien ik waarschijnlijk iets langer zal doen over mijn stage door controle bezoeken aan het ziekenhuis wordt beginnen in februari erg krap voor mij. Doe er denk ik een maand langer over dan normaal, dus ik moet wachten tot september.
Het is niet zo dat ik een "probleem" heb, maar vind het prettig om meerdere ervaring aan te horen, omdat er zoveel verschillen zijn in trajecten die mensen doorlopen en ik wil niet graag een verkeerde keuze maken omdat ik er al een jaar tussen uit ben geweest. Aangezien hier naar mijn idee best wel veel mensen met ervaring zitten hoor ik het graag aan.

Iedere keuze die je achteraf analyseert kan toch weer niet optimaal blijken. Dus ik zou daar niet te veel tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235008

Hey!

Ik kan het je opzich wel aanraden.
Ik ben 22 en zit net weer een maand op school, na 2 jaar fulltime gewerkt te hebben. Bedrijfskundige Informatica aan de HAN in Arnhem. Ik ben dus wel weer voltijd de banken in gegaan, en financieel is het wennen, maar over het algemeen is het goed te doen.

In de klas zit ik vooral met jongens van een jaar of 17 in de klas die net van de havo komen, ik ben de op een na oudste in de klas, en ook nog 1 van de twee aanwezige vrouwen daar. Het is heel schools, maar de mentaliteit van mijn klasgenoten is niet echt schools: ze doen vooral schietspelletjes en zitten te msn-en. Nog heel jong enzo.

De opleiding is niet al te pittig als je al wat kunt programmeren. Wat ik dus niet kan. Gelukkig heb ik dan weer een voorsprong in CSS etc.

Je kunt kiezen tussen de communicatie propedeuse en de informatica propedeuse. Zelf heb ik gekozen voor de informatica propedeuse, waarin je dus leert programmeren. Denk dat de communicatie P wat makkelijker is, persoonlijk, maar wilde toch de programmeerrichting kiezen, omdat dat me ook erg interesseert.

Nou ja.. zoiets dus :)
Pagina: 1