Toon posts:

[XP] Afsluiten van excel opent een hoop vensters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik post het in Windows clients, want dit probleem ligt naar mijn gevoel eerder bij windows zelf dan bij office... Indien een mod het niet eens is, verzet maar gerust :)
Een gebruiker bij mij op kantoor heeft af en toe wanneer hij een willekeurig bestand in excel sluit een vreemd fenomeen: plots openen er een pak vensters, met een zeer cryptische omschrijving in de titelbalk.
http://users.pandora.be/RAZOR1985/pics/excel.jpg
http://users.pandora.be/RAZOR1985/pics/excel2.jpg
Het is alsof windows plotseling elke lopende thread een venster wil toewijzen. Bijgevolg gaat de computer ook heel traag nadat dit gebeurd is. Het gevolg is dan ook dat het heel moeilijk is om nog enige van deze vensters te sluiten. De gebruiker heeft ondertussen een nieuwe pc gekregen, en opnieuw valt dit probleem voor. Spijtig genoeg kan ik het probleem niet triggeren, daar het niet altijd voorkomt, dus is het nogal moeilijk om erachter te komen wat er net aan de hand is.
Een virus lijkt het mij ook niet te zijn, onze trend micro is up to date, en zou zulke grapjes moeten opvangen.
Heeft iemand dit ooit al gezien, en (I'm feeling lucky) weet iemand hoe het te stoppen?

Alvast heel hard bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 08:48 ]

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Macro'tje in bepaalde excel sheet die bij onclose wordt uitgevoerd wellicht?

[Signature]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-04 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Idd, open zelf eens het bestand en sluit deze, krijg jij het dan ook? Zo niet, dan zit het misschien in zijn profiel. Ik neem aan dat jullie een domein met roaming profiles hebben. Maak een backup van zijn profiel op de server, verwijder daarna de orginele bestanden en doe hetzelfde op de client computer. Log opnieuw in en open alleen het foute bestand.

Commandline FTW

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Hero Of Time schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:45:
Idd, open zelf eens het bestand en sluit deze, krijg jij het dan ook? Zo niet, dan zit het misschien in zijn profiel. Ik neem aan dat jullie een domein met roaming profiles hebben. Maak een backup van zijn profiel op de server, verwijder daarna de orginele bestanden en doe hetzelfde op de client computer. Log opnieuw in en open alleen het foute bestand.
Wel heel rigoreus meteen, hij kan toch eerst ff kijken of er zich ergens het het excel bestand of in de normal.dot van de gebruiker een AutoClose macro bevind?

[Signature]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Soms moet je met dit soort dingen rigoreus zijn. Beter direct de kop in drukken dan dat het straks weer eens fout gaat door een kleine quickfix. En ik geloof niet dan een excel macro dit voor elkaar kan krijgen.

Commandline FTW

Verwijderd

Ja kijk eens of jij het ook op jou pc hebt, zo niet is het een lokaal probleem....normal.dot verwijderen en opnieuw aan laten maken, probleem nog steeds?

heb je al een x laten checken op spyware toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
hey, sorry dat ik nu pas reply, was een klein weekje niet in de mogelijkheid om te komen kijken.
Aangezien de gebruiker net een nieuwe pc heeft gekregen, denk ik niet dat het hier gaat om spyware, daarnaast staat er op elke windows XP pc hier in het netwerk windows defender, die er zulke grapjes zou moeten uitplukken.
Macro's blijken het ook niet te zijn, normal.dot heb ik gechecked...
Aangezien alle profielen op de pc's lokaal worden bewaard, zie ik ook niet in hoe de gebruiker in kwestie het voor elkaar zou gekregen hebben om beide pc's zo toe te takelen. Maar jah... gebruikers he ;) Iemand die nog een ideetje heeft?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruikers worden lokaal opgeslagen, wat bedoel je hier precies mee? Jullie hebben toch een domeinserver waar de profielen worden opgeslagen en vandaar worden gehaald bij het inloggen? Het is niet meer dan normaal dat bij een domein het profiel van de server wordt gehaald om lokaal neergezet te worden om later, bij het afmelden, het profiel op de server te updaten met de laatste wijzigingen. Hoe wil je namelijk anders dezelfde instellingen hebben over verschillende computers.

Commandline FTW

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 14:46
Volgens mij wordt er alleen gevalideerd met de domain controlleren en wellicht een kix script afgevuurd en geen profiel opgehaald....
Correct me if i'm wrong

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Normaal gesproken zijn het toch roaming profiles (of mand..).. Ik zou het profiel eens op die pc van die gebruiker locaal verwijderen en het eens nieuw laten laden.

Verwijderd

heb je gelijk in blackhawk180, maar met roaming profiles haalt de client t profiel van de domain controller...en bij uitloggen wordt het weer naar de server gestuurd...

Maar dit is allemaal offtopic volgens mij en zit razor1985 nog steeds met het probleem

Dus je zou een nieuw profiel aan kunnen laten maken, zou mayb wel kunnen helpen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Het probleem is inderdaad nog niet opgelost. Iemand in de bovenstaande posts ging er blijkbaar van uit dat wij roaming profiles gebruiken, en iedereen sprong mee op de kar :)
We gebruiken geen roaming profiles, omdat we werken met werknemers die over RDP van op afstand inloggen op onze terminal server. Telkens het volledige profiel oversturen bij inloggen en uitloggen zou een te zware belasting zijn op onze internetverbinding, enerzijds, en anderzijds omdat onze gebruikers de slechte gewoonte hebben om hun profielen nogal te gaan vervuilen, met een snelle groei in bestandsgrootte als gevolg.

De gebruiker in kwestie heeft net nog een nieuwe pc gehad (zoals in mijn originele post vermeld stond). Toen hij deze pc ontving had ik zijn my documents, favorieten en desktop overgekopieerd. De rest van het profiel wordt niet meegenomen, kwestie van bovenstaande vervuiling toch enigzins wat tegen te gaan.
Gevolg hiervan is dat dus normal.dot niet mee is overgenomen, en dus een vers exemplaar is. Andere settings in het profiel zijn eveneens niet over genomen. Zal ik anders een lijst van lopende processen opvragen? Misschien dat we daar iets kunnen in vinden?

Alvast hartelijk bedankt om mee te denken, en excuses voor het late antwoord!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus, als ik het goed begrijp is het probleem lokaal op de pc bij het openen van een excel document in zijn Mijn Documenten map (die dan wel heen en weer gezet wordt? Gaarne iets van een ASCII tekening ofzo met hoe het netwerk precies werkt is wel handig) en gebeurt dit niet bij de RDP sessie naar de server. Als het namelijk lokaal is, kan het van alles zijn. Een lijst met lopende processen zal zeker helpen.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Het komt er eigenlijk op neer: De gebruiker opent een excel-document vanaf een netwerkshare (in een gewone sessie, niet over RDP). De gebruiker sluit - na een tijdje te werken - het document, met het resultaat zoals op de screenshots te zien is. Dit gebeurt enkel bij deze gebruiker, op willekeurige excelbestanden.
Het profiel van de gebruiker staat volledig in documents and settings op de c-disk van zijn pc. Dit profiel is volledig nieuw sinds hij een paar weken geleden een nieuwe pc heeft gekregen, omwille van het probleem in de screenshots. Op de nieuwe pc komt echter hetzelfde probleem voor...

De reden waarom ik aanhaalde dat er RDP-sessies worden gebruikt, is omdat sommige van onze gebruikers op een vestiging op afstand werken (vandaar dus geen roaming profiles). Deze gebruiker behoort echter niet tot die groep afstandswerkers, en werkt bijgevolg op het zelfde fysische LAN als de fileserver waarop zijn werkbestanden staan.

De lijst met services post ik vandaag nog hieronder.

Edit:

De lijst met procesjes:

ImagenaamProcesServices
============================================================================
System Idle Process 0n.v.t.
System 4n.v.t.
smss.exe 704n.v.t.
csrss.exe 752n.v.t.
winlogon.exe 776n.v.t.
services.exe 820Eventlog, PlugPlay
lsass.exe 832Netlogon, PolicyAgent, ProtectedStorage,
SamSs