Kent iemand buiten de Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express ook andere pci express x1 geluidskaarten? Ik ben op zoek naar zo'n kaart met een SPDIF uitgang (optical) ...
Wat dacht je ervan om zelf even te zoeken? Er zijn er genoeg, echter zijn dat over het algemeen professionele kaarten. En als je al gezocht hebt, vermeld dat even in de TS, incl resultaten. Voorkomt dubbel werk.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
heb ik al gedaan --> het gaat mij erom welke er in Nederland te krijgen zijn. De Creative kan ik in geen enkele webshop vinden....
Verwijderd
Kijk eensPerlian schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:34:
heb ik al gedaan --> het gaat mij erom welke er in Nederland te krijgen zijn. De Creative kan ik in geen enkele webshop vinden....
Oops ... Zelf ook niet zo goed gekeken, afijn je snapt het punt wel
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 13:37 ]
Ik ben hier ooit zelf eens naar op zoek geweest en dan kom je inderdaad hoofdzakelijk uit op professioneel materiaal. Maar ik meende dat dit vooralsnog niet doenbaar was. Creative heeft zelfs aangegeven dat zij er nog niet in geslaagd zijn om een redelijke geluidskwaliteit via PCIe door te sturen. De kwaliteit zou zelf met 3/4de afnemen (heb ik een tijdje geleden gelezen). Dan is het natuurlijk moeilijk om het gebruik van geen betere dan de onboard geluidskaart te promoten.
Nu eventjes leek het erop dat Asus met zijn Xonar, naast een PCI variant, ook een PCIe op de markt ging brengen. Vooralsnog is dit niet gebeurt.
Er is wel een of andere chipfabrikant (PLX technology) die speciaal voor geluidskaarten een bridge chip heeft ontwikkeld. Deze was blijkbaar ook te zien op de Asus PCIe Xonar kaart. Maar vooralsnog ben ik geen kaarten tegengekomen die hiervan gebruik maken. Misschien dus iets voor heel binnenkort.
Nu eventjes leek het erop dat Asus met zijn Xonar, naast een PCI variant, ook een PCIe op de markt ging brengen. Vooralsnog is dit niet gebeurt.
Er is wel een of andere chipfabrikant (PLX technology) die speciaal voor geluidskaarten een bridge chip heeft ontwikkeld. Deze was blijkbaar ook te zien op de Asus PCIe Xonar kaart. Maar vooralsnog ben ik geen kaarten tegengekomen die hiervan gebruik maken. Misschien dus iets voor heel binnenkort.
Heb je daar ook een bron van? Ikzelf zie weinig bezwaren: uiteindelijk zou PCI-e op alle vlakken beter moeten presteren als PCI?wols schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:52:
... Maar ik meende dat dit vooralsnog niet doenbaar was. Creative heeft zelfs aangegeven dat zij er nog niet in geslaagd zijn om een redelijke geluidskwaliteit via PCIe door te sturen. De kwaliteit zou zelf met 3/4de afnemen (heb ik een tijdje geleden gelezen). Dan is het natuurlijk moeilijk om het gebruik van geen betere dan de onboard geluidskaart te promoten.
...
Dat is natuurlijk bull. Een bitje dat je via de PCI bus stuurt blijft een bitje, er verdwijnen echt geen bitjes onderweg.wols schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:52:
Ik ben hier ooit zelf eens naar op zoek geweest en dan kom je inderdaad hoofdzakelijk uit op professioneel materiaal. Maar ik meende dat dit vooralsnog niet doenbaar was. Creative heeft zelfs aangegeven dat zij er nog niet in geslaagd zijn om een redelijke geluidskwaliteit via PCIe door te sturen. De kwaliteit zou zelf met 3/4de afnemen (heb ik een tijdje geleden gelezen). Dan is het natuurlijk moeilijk om het gebruik van geen betere dan de onboard geluidskaart te promoten.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Is meer een excuus van creative denk ik dat ze het technisch niet voor elkaar krijgen....wols schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:52:
wat de omschakeling van PCI naar PCIe betreft hebben we ten tijde van de overgang van AGP naar PCIe ook een tussenoplossing gezien, namelijk het gebruik van een bridgechip. In feite waren de eerste PCIe modellen niet meer dan AGP kaarten met een extra chipke en een PCIe aansluiting. Tegenwoordig zien we het zelfde voor de weinige recente AGP kaarten die nog op de markt gebracht worden. Feit is dat deze omschakeling van een parallel gebaseerde interface naar een serieel gebaseerde interface, drastische veranderingen in de architectuur van de chip vereist.
nu zal creative blijkbaar toch komende maand een PCIe variant van zijn X-fi kaarten op de markt brengen.
http://www.playreaction.c...66-4621-9cae-14ae34251bb7
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=42321
maar in bovenstaand interview maken ze duidelijk melding van bepaalde problemen die eerst nog overwonen moesten worden.
Wat die vermindering in geluidskwaliteit betreft, heb ik de reactie op Guru3D gevonden.
http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=3005
maar ook in dit forum is hier al melding van gemaakt, namelijk in Creative X-Fi topic.
\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3
nu zal creative blijkbaar toch komende maand een PCIe variant van zijn X-fi kaarten op de markt brengen.
http://www.playreaction.c...66-4621-9cae-14ae34251bb7
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=42321
maar in bovenstaand interview maken ze duidelijk melding van bepaalde problemen die eerst nog overwonen moesten worden.
Wat die vermindering in geluidskwaliteit betreft, heb ik de reactie op Guru3D gevonden.
http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=3005
maar ook in dit forum is hier al melding van gemaakt, namelijk in Creative X-Fi topic.
\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3
Oftewel: de bridge chip die ze gemaakt hebben is aan storing onderhevig. Of hij is te goedkoop of hij is slecht ontwikkeld.
[ Voor 26% gewijzigd door BCC op 22-09-2007 13:53 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
info over de PLX 8111 PCi naar PCIe bridge chip voor oa audio kaarten.
http://www.plxtech.com/pdf/apps/ExApps33_Audio.pdf
feit blijft dat we aan de vooravond van de introductie van PCIe versie 2, nog altijd geen PCIe consumer audio kaarten hebben. Nu verschijnen hier en daar wel berichten van binnenkort te verschijnen PCIe audio kaarten. Het blijft natuurlijk afwachten tot ze er werkelijk zijn.
http://www.plxtech.com/pdf/apps/ExApps33_Audio.pdf
feit blijft dat we aan de vooravond van de introductie van PCIe versie 2, nog altijd geen PCIe consumer audio kaarten hebben. Nu verschijnen hier en daar wel berichten van binnenkort te verschijnen PCIe audio kaarten. Het blijft natuurlijk afwachten tot ze er werkelijk zijn.
[ Voor 52% gewijzigd door wols op 22-09-2007 14:07 ]
Ach, iedereen heeft nog PCI en de limieten zijn daarvaan ook nog lang niet bereikt, dus waarom zou je als fabrikant dan investeren in de nieuwste standaard. Misschien slaan ze PCIe wel over.
Behalve videokaarten is er haast geen markt/belangstelling voor extra uitbereidingskaarten. Alles zit tegenwoordig onboard en is steeds beter van kwaliteit.
Er is dus weinig vraag en zeker gezien het feit dat PCI nog steeds stevig verankerd op mobo's is, is er weinig initiatief vanuit fabrikanten iets met PCI-e te doen.
Er is dus weinig vraag en zeker gezien het feit dat PCI nog steeds stevig verankerd op mobo's is, is er weinig initiatief vanuit fabrikanten iets met PCI-e te doen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Pagina: 1