Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een bijzonder vreemd probleem : Soms heeft vista geen cleartype meer na resume van stand-by. Dit lijkt voor te komen als ik een remote desktop connectie gehad heb in de periode voor de resume. Het vreemde is dat system dialogs wel o.k. eruit zien maar alle applicatie programma's zoals b.v. IE7, Firefox, word enz, hebben geen cleartype.

Tot nu toe geprobeerd :

- Cleartype uit en aan zetten in vista
- "always use cleartype for html" in ie7 aanzetten
- Gezocht op google
- Gezocht op microsoft KB

Nergens resultaat.
De enige manier om cleartype weer functionerend te krijgen is een restart. Erg vervelend want een restart bij vista duurt langggg. Werken zonder cleartype is hoofdpijn verwekkend, dus als iemand een oplossing voor deze zeer vreemde bug weet.

Reinstall van vista zal wel helpen en is ook zo gebeurt, maar daarna die 12.875 applicaties installeren heb ik beslist geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt 2 dingen doen:

1. Wachten op een patch, want dit probleem is softwarematig en los je niet zelf op
2. Hoe pijnlijk het ook is, maar ik heb het ook gedaan: terug naar XP (in mijn geval XP 64-bit)
Works like a charm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Is dit probleem je bekend of geef je een algemeen antwoord ?

Terug naar xp is geen optie, buiten dit probleem is vista stabiel, snel en een stuk prettiger dan XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:51

Arethusa

Niet die server

Heb je meerdere accounts op je pc of laptop staan en hebben die accounts dat ook? Zo nee, misschien kun je een account aanmaken en kijken of het daar ook mis gaat?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Dat is een interessant idee, zal een account aanmaken voor alleen de remote desktop en kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ondertussen geprobeerd : Dat cleartype probleem betreft alleen het account wat remote desktop gebruikt heeft. Ook uitgevonden dat een logoff en logon het probleem ook verhelpt. Ik ga dat laatste dus maar gebruiken, kost het minste moeite en is het snelst.

Tis weliswaar geen oplossing van het probleem maar een snelle workaround is ook goed, misschien is dit probleem weg bij sp1. Wat ook mogelijk is, is dat mijn vista ondertussen dermante vervuild is dat het tijd wordt voor een herinstall.

Had ms niet beloof dat dat niet meer nodig was ;)

Bedankt voor de user-account tip die heeft mij geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:51

Arethusa

Niet die server

Graag gedaan, misschien kun je eens nakijken wat de verschillen zijn tussen je remote desktop account en je gewone account. Maar mooi dat je het probleem zo'n beetje gevonden hebt.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Arethusa schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:32:
Graag gedaan, misschien kun je eens nakijken wat de verschillen zijn tussen je remote desktop account en je gewone account. Maar mooi dat je het probleem zo'n beetje gevonden hebt.
Nee helaas het probleem niet gevonden, wel de tijdelijke oplossing door dus een log-off te doen en dan weer met dezelfde user door te gaan. Een 2e user aanmaken werkt dus ook, maar dan moet je toch ook user switchen. De remote account die ik had aangemaakt was dus verder leeg. Als ik dit zo nalees is het niet duidelijk misschien zo :

- 1 user : probleem met cleartype na gebruik remotedesktop en dan sleep-resume
- Dit gaat weg door restart of (als tijdelijke oplossing) : logoff en logon
- met 2e user die remote dekstop doet blijft het probleem dus bij user 2
- Kan dus kiezen uit logoff-logon of user switch om het probleem te "verhelpen"

Aangezien ik niemand anders kan vinden met hetzelfde probleem, zal het wel mede veroorzaakt worden door een enigzins vervuilde Vista. Waarschijnlijk zoals gebruikelijk met windows, weer een registry key ergens diep in de X-duizend sleutels. Jammer dat ze met vista niet de registry overboord hebben gegooid.

Ik gebruik de logoff-logon "oplossing" maar, want een reinstall is zo ontzettend veel werk.

[ Voor 8% gewijzigd door HaseMike op 21-09-2007 12:29 ]

Verwijderd

HaseMike schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:23:
Is dit probleem je bekend of geef je een algemeen antwoord ?

Terug naar xp is geen optie, buiten dit probleem is vista stabiel, snel en een stuk prettiger dan XP.
Nee, ik zuig het uit mijn duim, dat weet je onderhand toch wel :/

Voor mij is het een bekend probleem want ik heb het ook namelijk, maar ik stoor me er niet aan :/
Ik ben terug gegaan naar Windows X64 en die heeft het euvel niet, dus ligt het dan aan de hardware?

Ik heb deze sessie van Windows al 10x in sleep gezet en gewekt en alles doet het nog perfect.

Als iemand daadwerkelijk de oplossing weet voor Vista; post het maar, ik heb hem nooit kunnen vinden. Ik weet alleen dat X64 er geen centje pijn mee heeft.

Ik weet niet beter dan dat GoT Cleartype is.

PS: Ik gebruik Opera

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 08:12 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
..en die heeft een eigen anti-alias setting ;)

Nou zit ik zelf regelmatig te RDP'en naar een Vista doos waar op de console CT aanstaat, en eigenlijk nog nooit het probleem gehad dat CT uitgeschakeld werd of bleef.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 07:08:
[...]
Ik ben terug gegaan naar Windows X64 en die heeft het euvel niet, dus ligt het dan aan de hardware?
Maak je een grapje? Nofi, maar cleartype is een software oplossing. (Wel afhankelijk van hardware, namelijk de indeling van de kleuren op het gebruikte scherm.) Zal gewoon een instelling of een bugje zijn.

Verwijderd

jvo schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:05:
[...]

Maak je een grapje? Nofi, maar cleartype is een software oplossing. (Wel afhankelijk van hardware, namelijk de indeling van de kleuren op het gebruikte scherm.) Zal gewoon een instelling of een bugje zijn.
Je quote een vraag van mij en geen antwoord ;)

Ik gebruik Opera en ik heb na ongeveer 10x resumen eens IE7 opgestart en gewoon ook Cleartype dus.

PS: Ik gebruik ook remote desktop, maar niet die van Windows zelf ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 13:47 ]

Pagina: 1