Ik heb een bijzonder vreemd probleem : Soms heeft vista geen cleartype meer na resume van stand-by. Dit lijkt voor te komen als ik een remote desktop connectie gehad heb in de periode voor de resume. Het vreemde is dat system dialogs wel o.k. eruit zien maar alle applicatie programma's zoals b.v. IE7, Firefox, word enz, hebben geen cleartype.
Tot nu toe geprobeerd :
- Cleartype uit en aan zetten in vista
- "always use cleartype for html" in ie7 aanzetten
- Gezocht op google
- Gezocht op microsoft KB
Nergens resultaat.
De enige manier om cleartype weer functionerend te krijgen is een restart. Erg vervelend want een restart bij vista duurt langggg. Werken zonder cleartype is hoofdpijn verwekkend, dus als iemand een oplossing voor deze zeer vreemde bug weet.
Reinstall van vista zal wel helpen en is ook zo gebeurt, maar daarna die 12.875 applicaties installeren heb ik beslist geen zin in.
Tot nu toe geprobeerd :
- Cleartype uit en aan zetten in vista
- "always use cleartype for html" in ie7 aanzetten
- Gezocht op google
- Gezocht op microsoft KB
Nergens resultaat.
De enige manier om cleartype weer functionerend te krijgen is een restart. Erg vervelend want een restart bij vista duurt langggg. Werken zonder cleartype is hoofdpijn verwekkend, dus als iemand een oplossing voor deze zeer vreemde bug weet.
Reinstall van vista zal wel helpen en is ook zo gebeurt, maar daarna die 12.875 applicaties installeren heb ik beslist geen zin in.