Voor een opdracht moet ik leren werken met de Scanner. Dit heb ik ondertussen al:
Het werkt wel zoals het eerste deel van de opdracht zegt, namelijk:
Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Veel van de Scanner hebben we nog niet gehad, maar dit schijnen we te moeten kunnen ...
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| import java.util.Scanner; public class Hallo { // Gegeven: public static Scanner in = new Scanner(System.in); public static void main(String[] args) { System.out.print("Hoe heet je? "); while(in.hasNext()) { System.out.println("Hallo " + in.next()); System.out.print("Hoe heet je? "); } } } |
Het werkt wel zoals het eerste deel van de opdracht zegt, namelijk:
Ik heb helaas geen idee hoe ik stop bij een lege string of als de input weg is, en hoe ik die inputfile parse.Schrijf een klasse Hallo die:
* Op de standaardinvoer vraagt om een naam;
* De tekst "Hallo " gevolgd door de net ingevoerde naam op de standaarduitvoer print
* Dit herhaalt tot er geen invoer meer is of de ingevoerde naam een lege string is
Bovendien moet het programma correct werken als het aan wordt geroepen als java Hallo < namen.txt, waarbij namen.txt een tekstbestand met een aantal namen is.
Voorbeeld:
Hoe heet je? Piet
Hallo Piet!
Hoe heet je? Karel
Hallo Karel!
Hoe heet je?
Einde programma
Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Veel van de Scanner hebben we nog niet gehad, maar dit schijnen we te moeten kunnen ...
[ Voor 0% gewijzigd door ralphje op 21-09-2007 00:54 . Reden: Een javablok ervan gemaakt ]
Geniet, maar surf met mate!