[Vista] Bootmgr.exe not found

Pagina: 1
Acties:

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-03 00:20
Zojuist bij een kennis Windows Vista willen installeren. Na de eerste reboot kwam de volgende melding 'bootmgr.exe not found', of iets in die richting. De harde schijf waarop Vista geïnstalleerd is, is wel bootable (Windows XP werkte er namelijk wel).

Nu is het volgende het geval. Een aantal maanden geleden heb ik op dezelfde pc een Ghost image willen restoren met Norton Ghost 2003. Na in Windows de restore te hebben geactiveerd, startte de pc zichzelf opnieuw op. Daarop volgde een foutmelding en kwam ik met geen mogelijkheid meer in Windows. Vraag me niet hoe, maar na twee uren ploeteren lukte het pas weer om een andere backup te restoren, waardoor XP toch weer werkte.

Ik vermoed dat Norton Ghost 2003 dus blijvende schade heeft aangericht. Kan dat? En hoe kan ik dit oplossen?

EDIT: Volgens mij heb ik al iets gevonden, wat erop wijst dat Ghost ervoor verantwoordelijk kan zijn, maar is dat ook nu het geval? http://service1.symantec....sf/docid/2002092510522725

[ Voor 11% gewijzigd door Poeh op 20-09-2007 23:06 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Probeer eens met je Vista dvd op te starten en gebruik de recovery console om je boot te fixen. Dat zou het probleem moeten oplossen. Het is mogelijk dat je XP niet meer gezien wordt, hiervoor moet je via bcedit XP toevoegen, of gebruik Vista Boot Pro.

Commandline FTW

• Poeh
Ik ga er zaterdagochtend weer mee stoeien en begin dan waarschijnlijk met de Vista DVD (commando bootrec.exe /fixmbr). Verder heb ik nog wat dingen gevonden welke me zouden kunnen helpen. Ik houd jullie op de hoogte!

• Poeh
Vanochtend weer aan de slag gegaan en wonder boven wonder lukte de installatie van Vista nu wél gewoon. Waarschijnlijk heb ik dit te danken aan het gepruts van donderdagavond (per ongeluk tóch iets goed gedaan!).