Gigabyte GA-P35C-DS3R Heatsink probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 22:18
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:49 ]

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-03 21:40
Ik gok dat dat de thermal paste gaat zijn.
Heb je mss ergens een foto?

Edit: de foto is om zeker te weten dat niet het chippie dat onder de core zat, beschadigd is.

[ Voor 40% gewijzigd door gerre22 op 20-09-2007 22:24 ]

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 20:49
Dit is de koelpasta die zorgt voor contact tussen de heatsink en de chipset.

Als ik jou was zou ik de zaak waar je hem gekocht hebt even inlichten.
Het hoeft echter geen problemen te zijn als de heatsink er weer op zit, wel moet je kijken of je systeem stabiel blijft

• SaphuA
.

[ Voor 105% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:49 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 02:19

mace

Sapere Aude

SaphuA schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:46:
Ik had er inderdaad al een foto van gemaakt, maar ik zie nu dat hij nogal slecht is gelukt. Ik zal morgen even kijken of ik een nieuwe kan maken als dat nodig is.

[afbeelding]

Bedankt in elk geval voor de reacties. De kans is zeer groot dat het om de koelpasta ging. Is het noodzakelijk of heeft het enige impact dat/als ik nieuwe aanbreng?

Edit: Heatsink zit er overigens gewoon weer goed op.

Dank!
Het is een beetje slecht te zien, maar volgens mij is er niks aan de hand.

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik geloof dat je je weinig zorgen hoeft te maken dat je moederbord defect is. Maar, vooral niet aanzetten, want dan kan de chip doorbranden. De heatsink zit er nl. niet voor niets op.

Probeer de heatsink er weer op te zetten, kijk vooral of er speling zit tussen de chip wanneer je hem erop zet.
Zoja? Niet aanzetten, en kijk of je hem goed hebt gemonteerd.
Zonee? probeer hem aan te zetten en kijk of ie stabiel loopt, en check ook even de temperatuur met een programma als everest, of coretemp oid.

Als dit je allemaal een beetje te ver gaat (niet iedereen is er vertrouwd mee om aan zijn pc te prutsen) gewoon contact opnemen met de shop waar je hem hebt gekocht en kijk of je een RMA aanvraag in kan dienen oid.

• SaphuA
.

[ Voor 109% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:49 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heatsink erop drukken, doet 'ie het dan niet, terugsturen. Dan is 'ie DOA namelijk :)

Hier stond een dode link.

• SaphuA
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:49 ]

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Had ik ook, maar kwam door mezelf.
Ik hou mobo's vaak vast aan de heatsink (bij installatie) en toen *knoep* los.
Heb toen maar even helemaal los gemaakt, schoon gemaakt want die opgedroogde
koel pasta doet niks meer uitgehard.
Na schoonmaken effe beetje Artic Silver 5 er tussen (ik was toch bezig ;) )

Volgens mij is ie nu beter dan voorheen :*)

Ik zou dus wel even harde spul verwijderen, met nagel en doekje.
En dan nieuwe pasta er tussen. Of ga je niet OCen?

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• mace

mace

Sapere Aude

TonyTone schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 20:42:
Had ik ook, maar kwam door mezelf.
Ik hou mobo's vaak vast aan de heatsink (bij installatie) en toen *knoep* los.
Heb toen maar even helemaal los gemaakt, schoon gemaakt want die opgedroogde
koel pasta doet niks meer uitgehard.
Na schoonmaken effe beetje Artic Silver 5 er tussen (ik was toch bezig ;) )

Volgens mij is ie nu beter dan voorheen :*)

Ik zou dus wel even harde spul verwijderen, met nagel en doekje.
En dan nieuwe pasta er tussen. Of ga je niet OCen?
Koelpasta is giftig en daarom is het beter om het zo min mogelijk op je vingers te krijgen, ik zeg niet dat je meteen omvalt als je het aanraakt, maar gezond is het ook niet.
Aceton werkt het beste om koelpasta te verwijderen met een wattenstaafje, daarna nog even met een doekje met alcohol afvegen.

Beiden verkrijgbaar bij de apotheek.

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 21-09-2007 22:37 ]

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 08:09
Ik had precies hetzelfde met mijn G33-DS3R. Haal bord uit de doos en had ineens die heatsink in mijn hand. Ik heb het beton (lees opgedroogde koelprut) van chip en blok verwijderd en blok opnieuw gemonteerd met arctic ceramique. Alles loopt als een zonnetje. Ik vind het toch wel slordig dat dat blokje zo slecht gemonteerd zat.

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 13:49
Ook ik heb, 'n paar weken geleden, met dit moederbord precies hetzelfde probleem gehad.. 'k haalde 'm uit de verpakking en toen zag ik dat 1 van de 2 pinnetjes er gewoon niet in zat, waardoor de heatsink er scheef op zat / aan hing. Ik had toen in de anti-statische zak van het moederbord het 2e pinnetje plus veertje gevonden en die er toen ook ingedrukt. Problem solved, of niet...

Computer toen in elkaar gezet en het systeem werkte prima, totdat twee dagen later beide pinnetjes uit m'n kast (een Antec Nine Hundred kast die ik nog open had staan) werden gelanceerd en de heatsink *boem* op m'n videokaart viel.. :S.

De computer bleef overigens nog 'n seconde of 30 functioneren voordat hij zichzelf uitschakelde. Nadat ik met 'n zaklamp m'n kamer had afgespeurd naar de twee pinnetjes plus veertjes had ik ze er weer in gedrukt. Maar nu hield ie 't nog geen 5 minuten vol... *boem* en ik kon weer gaan zoeken. Kennelijk waren de pinnetjes lam en ik baalde al onwijs dat ik 'm waarschijnlijk terug moest gaan sturen.

Ik heb toen de volgende dag twee kunststoffen schroefjes plus moertjes van m'n werk gehaald en de heatsink gewoon vastgeschroefd aan 't moederbord. dat ding gaat nu nergens naartoe! 8) Ik heb er geen extra koelpasta opgedaan en hij doet 't nu nog steeds perfect! M'n E6600 overgeklockt naar 3375 MHz en 't draait nog steeds superstabiel. Een beetje speuren op internet leerde me dat er veel meer mensen dit probleem hadden gehad, je kan mooie foto's vinden.. wel slordig van Gigabyte.

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 17:03

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Weet iemand een alternatief voor die heatsink? Wil zelf ook liever iets betere performance dan de stock heatsink, maar ben bang dat er niks is dat past met de grote cpu koelers van vandaag de dag.

• mace

mace

Sapere Aude

REDFISH schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 02:26:
Weet iemand een alternatief voor die heatsink? Wil zelf ook liever iets betere performance dan de stock heatsink, maar ben bang dat er niks is dat past met de grote cpu koelers van vandaag de dag.
Ja:
Afbeeldingslocatie: http://www.noctua.at/images/products/fullsize/noctua_nc_u6_1.jpg

Maar misschien past dat niet samen met je CPU cooler. :P

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Xigmatek ^^ Heb ik hier net aangekregen :) Morgen mijn PC in elkaar steken en een reviewtje over schrijven :)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Kan je die weerhaakjes van die pinnetjes niet terug buigen? Ik heb ook wel is gehad dat die helemaal naar binnen gebogen waren.

Maar idd schroefjes is de beste manier, dan zit het teminste goed vast.

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 16:14
Heb het zelfde probleem. Gisteren mijn Gigabyte GA-G33 ontvangen en de heatsink hing er al scheef op. Aangemeld als DOA en nieuwe besteld. Ben benieuwd met mijn Intel Core 2 Quad Q6600 en die supergrote Scythe Mugen Infinity cooler. Hij gaat 24x7 draaien dus hij moet wel cool 8) blijven.
Pagina: 1